1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Graag hier jullie vragen en opmerkingen als je wat opgevallen is.

Discussie in 'Nationaal Computer Forum' gestart door Abraham54, 18 mei 2017.

1. dekort

dekort Administrator Medewerker

Mochten jullie trouwens een pcspeedcat.com of soortgelijke reclame tegenkomen, mail dan de url naar me. Dan zet ik hem bij adsense bij de verboden reclames.

2. porrelaar

porrelaar Moderator Medewerker

Ik heb al twee url's aan je gemeld via een conversatie: van reviversoft en WinZip Driver updater.

3. Kate40

Kate40 Junior lid

Dit is voor mij de week van dingen kwijt raken! Bij Piep heb ik een handtekening en die kan ik ook veranderen. Maar waar verander ik mijn handtekening op dit forum? Ik heb hem gemaakt, dus ergens moet het kunnen.

4. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Dat moet je op dezelfde wijze kunnen doen als op mijn forum.
    Via jou opties en dan Handtekening.

5. porrelaar

Bovenaan staat een blauwe balk. Rechts in die blauwe balk zie je jouw naam staan. Klik op je naam en klik dan op Handtekening.

Wordt dit je nieuwe handtekening: "Nooit opgeven (behalve Xbox)"? :)

6. Kate40

Kate40 Junior lid

Zou je wel willen, maar het gaat er wel op lijken!

7. Kate40

Kate40 Junior lid

De blauwe balk, nou die is er. En mijn naam staat ook in een zwart blokje. En ik kan er ook op klikken. Maar Handtekening zie ik niet, tenzij je mijn lijfspreuk bedoelt, maar dat is echt te deftig!

8. Hans60

Hans60 Enthousiast

Ik merk geregeld dat het forum niet bereikbaar is. De browser breekt na verloop van tijd het laden af en meldt dat de gevraagde pagina niet bereikbaar is. De rest van de wereld is op datzelfde moment gewoon bereikbaar. Komt dit meer voor?

9. porrelaar

Ik was met een iPad bezig. Jij waarschijnlijk met de computer. Jij hoeft niet te klikken op je naam. Jij moet enkel de muisaanwijzer boven je naam laten zweven. Dan klapt er al een menu open waarin je Handtekening ziet staan. Klik op Handtekening en dan kun je hem wijzigen. Er heb er even voor jou een rode rechthoek omheen getrokken.

Je huidige handtekening is: Nooit opgeven! En waarin ga je die nu veranderen? Ik gok: Nooit opgeven, behalve die verdraaide Xbox!

10. porrelaar

Is dat sinds vandaag, Hans? Ik bezoek dit forum iedere dag. En vaak meermalen per dag, maar ik heb dit nog niet gemerkt.

11. Kate40

Kate40 Junior lid

Ja hoor, jij hebt natuurlijk een echt moderator-scherm! Management, nietwaar. Maar als ik boven mezelf zweef, zie ik ook een scherm, maar van een minder allooi: er staat geen woord Handtekening boven contactgegevens. Probeer het maar eens bij mijn naam, of kun je dat niet?

12. porrelaar

Ik kan me niet als jou voordoen, Kate. Maar probeer het eens op deze manier:
    Klik op je naam die in de balk bovenaan staat. Dan zal het venster Persoonlijke gegevens openen
    In de linker kolom zie je dan 3 kopjes staan: Jouw account; Conversaties en Instellingen.
    Onder het kopje Instellingen zou je Handtekening moeten zien (hoop ik...)

Desnoods kan ik je handtekening wel voor jou wijzigen. Dan zou je door moeten geven hoe hij moet worden.
    Maar ieder lid hoort zelf zijn handtekening te kunnen wijzigen. Jij zou dus echt die mogelijkheid horen te hebben.

Laatst bewerkt: 12 jul 2017
  13. Kate40

Kate40 Junior lid

Hoi, je hebt echt een management scherm! Want hoe ik ook doe, ik heb Instellingen, Persoonlijke gegevens, Contactgegevens, Privacy, maar nergens en dan ook nergens Handtekening.
    En je mag je best voor me uitgeven, hoor. Want hoe moet je anders zien dat ik dat woord niet heb? Denk maar even na, en laat het me weten. Maar er moet toch wel ergens in zo'n organisatie iemand rondlopen die de gegevens kan controleren? En volgens mij ben jij dat!
    Als je besluit om even in dameskleding te gaan lopen: 'Ken je grenzen en handel er naar!'

Op de pagina die begint met mijn Persoonlijke Gegevens, staat helemaal onderaan de mogelijkheid om een lijfspreuk (!) in te vullen. Als je die bedoelt: ik heb het daar al gezet en de wijzigingen bewaard, maar ik lees het nog nergens.Dus die is het vast niet.

14. Kate40

Kate40 Junior lid

Bij jou lees ik Handtekening, maar hier niet!

15. Kate40

Kate40 Junior lid

16. porrelaar

Poeh, die beha zat me te strak; die heb ik snel weer uit gedaan!
    Zoals je ziet heb ik de tekst van je handtekening gewijzigd, maar kleur, lettergrootte en cursief gehandhaafd.
    Oké zo?

17. Kate40

Kate40 Junior lid

Heel erg mooi en dank je wel! Maar heb jij het woord handtekening nou wel gevonden? Bij Piep staat het er heel netjes tussen, maar ik ben het hier niet tegen gekomen, hoor! Zie maar in mijn geweldig mooie screenshot.
    En als die kleding jou te strak zat: hoe is dat nou mogelijk? Heb je een te kleine maat uitgezocht?

18. porrelaar

Ik weet niet waarom jij het woord Handtekening niet ziet onder Contactgegevens. Ik kan er enkel naar raden, maar dat wordt een blinde gok. Misschien, heel misschien, heeft het te maken met de door jou gekozen forumstijl. De Stijlenkiezer vind je links onderaan op iedere pagina. Bij mij staat die op Metro Blue:

Bij jou misschien op een andere stijl? Als je op jouw stijl klikt, dan opent de stijlenkiezer en kun je een andere stijl kiezen. Maar ik heb echt geen idee of er in een van die stijlen een bug zit, waardoor je bij die stijl je handtekening niet zou kunnen wijzigen. Het is, zoals ik al zei, maar een gok.

Ik heb overigens niet jouw account even overgenomen om je handtekening te wijzigen. Daarvoor zou ik het wachtwoord van jouw account moeten kennen. Dat wachtwoord ken ik niet en kan ik ook niet achterhalen. Bovendien wil ik het ook niet kennen.
    Om jouw handtekening te wijzigen klikte ik op je avatar, dat vriendelijke heksje. Dan opent je profielpagina:

Wanneer je dan op het tabblad Informatie klikt, dan zie je dat Lijfspreuk en Handtekening op verschillende plekken staan. Bij jou is de tekst van Lijfspreuk en Handtekening nu gelijk, maar dat hoeft niet zo te zijn.
    Als moderator heb ik op die pagina rechtsboven een extra knop die gewone leden niet hebben: Moderator-tools. Daar klik ik op, dan op Bewerk, en dan kan ik sommige zaken wijzigen, zoals een handtekening.
    Het is dus niet zo, dat wanneer ik jouw profiel bekijk, ik precies hetzelfde zie als jij. Misschien heb jij daar wel andere kleuren, omdat jij voor een andere forumstijl hebt gekozen dan ik.

19. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

Heb wel een handtekening maar die was al gemaakt in het vorige forum layout, deze optie heb ik ook niet, zie hem ook nergens om hem eventueel te kunnen veranderen.

20. Kate40

Kate40 Junior lid

Porrelaar, gooi het allemaal maar in mijn petje. Maar weet je wat ik heel vervelend vind? Ik heb (een kopie dus) van datgene gemaakt wat ik zag als ik boven mijn naam zweefde. Die kopie zit hierboven in bericht nr.115 en is dus gisteravond gepost.. Als ik daar naar kijk, 1 keer of 100 keer, het woord handtekening staat NIET onder het woord persoonlijke gegevens. Dat zie jij toch ook hoop ik.

Maar als ik dezelfde zweeftocht nu maak, staat dat woord handtekening er wel. En als ik ergens grandioos de pest aan heb is het wel dat ik op een bepaalde manier voor de gek word gehouden. Ik zou wel eens willen weten wie het er vanmorgen tussen heeft gezet!! Lekker forum, hoor!
    Ik ben hier echt kwaad over en voorlopig ook klaar mee.

21. porrelaar

Dat zou ik ook wel willen weten, Kate. Ik ga ernaar informeren.

En voordat je mij hierover boos gaat aankijken: ik ben een eenvoudige moderator en moderators kunnen helemaal geen wijzigingen aanbrengen in de forumsoftware.
    Jouw heksje ziet er wel vriendelijk uit, maar heksen kunnen toveren en die moet je dus niet kwaad maken.
    Het is ook opvallend dat Lange Pier een kwartier geleden schreef dat hij zijn handtekening niet kon wijzigen. Je bent dus niet de enige met dit probleem.

22. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Ik alles nagelopen nu en bij sommige gebruikersgroepen stond een belangrijk onderdeel in de handtekening op 0.
    Dat alles is nu gerepareerd in de betreffende gebruikersgroepen

porrelaar vindt dit leuk.
  23. Kate40

Kate40 Junior lid

Hoi, ik ben echt niet boos op jou. En ik heb ook Metro blue en deze heks kan niet toveren, anders had ik wel iets te toveren gehad in mijn Store! En een moderator is niet zo eenvoudig, want het is een promotie en die krijg je niet zo maar.

En als jij naar mijn profielpagina kijkt, is hij volgens mij net zo als ik hem zie. Alleen jij hebt nog een extra knop.

Intussen heb ik op het vriendelijke heksje geklikt (ze vond het niet leuk) en ik zag mijn profielpagina. Het juniorlid! Maar: nergens stond dat ik op informatie moest klikken en dan wordt het andere koek. Toen ik dat toevallig net deed, zag ik de handtekening.

Blijft nog overeind staan dat het woord handtekening vannacht geboren is in de rij, waar het gisteravond NIET stond, en het bewijs zit hierboven in een post. Maar...... jij kunt dat niet helpen, dat geloof ik best. Maar hoe zit dat dan?

En nu lees ik het bericht van Abraham hierboven. We hebben tegelijk zitten schrijven. Kwestie van een nul, dat hoort meer bij programmeertaal! Ik zit bij de verkeerde gebruikersgroep, net als Lange Pier dus. Wij gebruiken het verkeerde middel. Ik kan er straks misschien om lachen.
    Ik denk zo maar dat het nu opgelost is, jij ook? Kunnen we weer rustig lezen!

24. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

Thx, die staat er nu ook bij mij.

25. porrelaar

Kate, lees de reactie van Abraham die pal boven de jouwe staat, dus in post #122. Hopelijk biedt dat voor jou meer duidelijkheid.
    Hoe het kan dat een belangrijk onderdeel voor Handtekening voor sommige gebruikersgroepen op 0 stond, weet ik niet.
    Het is niet zo maar gekomen door de nieuwe forumsoftware, toen dit forum overging van vBulletin naar XenForo. Jij werd immers pas lid nadat het NCF was overgegaan naar Xenforo. Maar het kan goed zijn dat er naderhand nog verbeteringen of aanvullingen zijn gedaan aan XenForo, waardoor het opeens onmogelijk werd voor gewone leden om hun handtekening aan te passen. Dat zal geen bewust effect zijn geweest, maar eerder een ongewenst bijverschijnsel.
    Intussen heeft Abe de oorzaak gevonden en het probleem verholpen.

Jouw vraag over het niet kunnen wijzigen van je handtekening heeft er dus toe geleid dat alle leden hun handtekening nu weer kunnen maken of wijzigen. En daarvoor zeg ik je dank!

Kate40 vindt dit leuk.
  26. Kate40

Kate40 Junior lid

Nou, dat is wel wat overdreven, hoor! Al die leden gaan meteen aan de slag en de handtekeningen vliegen ons straks om de oren. Maar ik vind het wel leuk om zo'n lange verhandeling van je te krijgen.
    Vind je het wel leuk om moderator te zijn? Word je nooit sikkeneurig als er weer iemand een box of zo kwijt is? Of zit het hulpvaardige in je genen. Mensen zoals ik zijn best blij met je en dus zijn mijn volgende woorden ook net als de jouwe: mijn dank! En nu ga ik weer verder met Indridasson.

27. Hans60

Hans60 Enthousiast

Nee, dit is al enige tijd zo maar ik vermoedde aanloopproblemen en heb dus niet direct aan de bel getrokken. Het is ook niet altijd, maar om de zoveel tijd merk ik dat ik de pagina van NCF niet kan openen terwijl dit bij andere sites/fora op hetzelfde moment wél probleemloos en snel gaat. De voortgangsbalk op mijn iPad blijft dan staan en na verloop van tijd wordt de actie afgebroken. Opnieuw proberen heeft dan op dat moment geen zin. Ik sluit het scherm en probeer het later op de dag dan nog eens, meestal lukt het dan wél.

28. porrelaar

Als jij met je iPad naar het NCF gaat, klik je dan op een link in een notificatiemail van het NCF, of maak je gebruik van een favoriet die je lang geleden hebt aangemaakt?
    Nog niet zo bar lang geleden is het forum overgegaan van http naar https. Als in jouw favoriet nog http staat, dan zou je toch doorgeleid moeten worden naar de https website, maar je zou de oude favoriet weg kunnen gooien en dan een nieuwe maken:
    Code:
    https://www.nationaalcomputerforum.nl/
    Wie weet helpt het.
    Toto nu toe ben jij de enige die klaagt over het niet openen van het NCF. Als andere leden daar ook last van hebben, moeten zij dit zeker melden.

29. Hans60

Hans60 Enthousiast

Nee, na de overstap heb ik een nieuwe snelkoppeling aangemaakt. Als ik dezelfde snelkoppeling een paar uur later opnieuw probeer werkt het wel gewoon.
    Ik hou het nog wel even in de gaten, misschien gaat het vanzelf over. Anders meld ik me wel weer...

30. Rubensky

Rubensky Moderator Medewerker

Hans,

Heb je al eens geprobeerd om het forum via een computer te openen op het moment dat dit niet lukt via je Ipad? Lukt het dan via de computer wel of niet?

Deel Deze Pagina