• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Grafiek Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paco-Tilburg

Nieuw lid
Lid geworden
12 jul 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Ik wil een grafiek maken waarmee ik elke dag een waarde invoer en deze dan toegevoegd wordt aan de grafiek.
Het gaat om de winddelen die ik heb bij Qurrent en nagelang windkracht de aantal Kwh die ik krijg van hun die dag.
Op deze ene as moeten gaan staan de windkracht 1-12 en andere as het aantal Kwh wat gegeven wordt die dag 1-30.
 
Als je gewoon begint met een tabel en dan vervolgens een grafiek aanmaakt, lukt het meestal vanzelf.
 
Hallo Paco-Tilburg,

Die vraag kan ik beter aan jou stellen.

Wat je nodig hebt is Excel of een variant daar op.

Welk programma heb je ter beschikking?
 
Oké!

Maak eerst een tabel.
 
Kan je hier wat mee?
Vervelend dat je niet gewoon een excel bestand kan posten, moet eerst gezipt worden.
 

Bijlagen

  • tabel.zip
    12,4 KB · Weergaven: 3
Die is geweldig dank je.
Nu heb ik jou nog vraag weet niet of het mogelijk is hoor.
Bij Qurrent krijg ik ook te zien hoeveel totaal kwh wat ik opgewekt heb. En hoeveel % dat dit is van mijn totaal verwachte jaar verbruik.
Is daar ook grafiek van te maken. 30 dagen 1-100%
 
En mis toch nog iets in eerste grafiek zie ik nu.
Heb windkracht en dagen nu. Maar zou ook graag bij houden hoeveel kwh ik die dag krijg
 
Een voorbeeldje met welke gegevens je van Qurrent krijgt zou handig zijn want ik ken dat bedrijf niet. Ik neem aan dat ergens een berekening gebeurt, zoveel windkracht is zoveel kwh.
 
Zal het even proberen uitleggen.
Qurrent is engergie leverancier waar ik licht en gas van krijg.
Ik heb daar winddelen gekocht en zijn gekoppeld aan een windmolen park.
Naar windkracht van die dag krijg je er Kwh voor terug en totaal aantal Kwh naar een jaar worden deze afgetrokken van verbruikte Kwh dat jaar.
Als je kijkt op bijlage die ik mee gestuurd heb zie je daar windkracht, totaal aantal winddelen dat ik heb, totaal aantal Kwh wat tot nu heb en je ziet % van totaal verwachte jaarverbruik wat ik opgewekt heb.
Nu komt het probleem wat mij en andere gebruikers is opgevallen.
Als je bijvoorbeeld 50 % van je totaal verwachte jaarverbruik hebt dan krijg je bijvoorbeeld bij windkracht 4 een vergoeding van 10 Kwh
Staat percentage op 80 % dan krijg je 5 Kwh
Het is net of het aantal Kwh niet eerlijk wordt uitgegeven evenredig aan de windkracht.
Wij hebben indruk dat kunstmatig teller totaal aantal Kwh rond de 80 % gehouden wordt.
Daarom wil ik nu jaar lang bij houden het aantal kwh dat je krijgt bij bepaalde windkracht.
Ik weet niet of het gaat maar ook eventueel met aantal % van totaal verwachte energie gebruik er bij.
 

Bijlagen

  • qurrent.jpg
    qurrent.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 7
Om eerlijk te zijn, ik begrijp weinig van je verhaal.:worried:
Nietemin, hierbij een tweede poging.
Suc6
 

Bijlagen

  • tabel.zip
    14 KB · Weergaven: 1
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan