• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gratis Online Telefoneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alan

Full SoftCity Member
Lid geworden
21 feb 2004
Berichten
1.374
Waarderingsscore
6
[hand]

Aloha!

Werd gister getipt over een progje om online via je microfoontje en je boxjes te bellen met iemand anders die dat ook heeft.
Het progje heet Skype en werkt perfectalemento! Het lukte me gister niet om contact met die ander te maken (problems bij die andere) via MSN en vandaar dat we dit probeerde.
Normaal gebruik ik hiervoor altijd MSN, maar die gaat na een tijdje enorm achterliggen met het geluid en je hoort elkaar redelijk slecht, zeker als je door elkaar heen praat (ja, dat gebeurd wel eens! ;))

(Voor degenen die het willen proberen,) het werkt heeeel eenvoudig. Via de website kun je de .exe file downloaden en installeren;

skype014vp.jpg


En dan krijg je het hoofdscherm waar je andere contactpersonen op komen te staan;

skaajup0gf.jpg


En je kunt, net als met MSN natuurlijk ook babbelen, bestanden verzenden etc. etc.;

skype039op.jpg


Kee, wat zijn de voordelen en nadeeltjes (volgens mij);

V: Wat fijn hieraan is, is dat, hoe lang je ook kletst, het geluid gaat niet achterlopen en vervormd (op een enkel bliepje na) niet. Je kunt praten, net zoals aan een gewone telefoon. Verder kun je, wl tegen betaling, ook gewone nummers bellen. En wat verder nog grappig is (niet noodzakelijk ofzo maar wel geinig), je 'computer gaat over'; je hoort 'm rinkelen (en voor degene die belt, daar hoor je het overgaan net als bij een gewone telefoon). En kun je dus opnemen, of niet natuurlijk. En zo kun je elkaar dus altijd bellen (mits je PC aanstaat, voor de meeste hier op dit forum geen onbekend iets, en je natuurlijk 'online' staat, of op 'Skype Mij, Afwezig, Niet beschikbaar of Niet storen')

N: Wat enkel jammer is, is dat er (nog) geen webcam functie op zit, hoewel dat voor sommige mensen juist weer handig kan zijn (...) ;) Ze zijn daar wel mee bezig, maar dit kan tegen betaling gaan. Het bellen willen ze overigens altijd gratis houden.

Algemene Vragen over Skype
Het Skype Forum

Greeeetz..
A. :)


[/hand]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik heb Skype al een tijd maar doe er niet veel mee. Inderdaad: geluidskwaliteit ZEER goed.

Op de site stond dat minstens windows XP nodig is maar het gaat ook prima met W98se.
 
Ik kon je via het Skype-telefoonboek al vinden! ;) Tenminste, het zou dan een gokje worden (1 van de 2), maar ik denk dat ik goed zou gokken gezien de stad! :)

Greeetz..
A. :)
 
Ja, natuurlijk kan iedereen mij op het hele Net vinden omdat ik overal dezelfde nickname gebruik, hooguit extra "NLD" er nog achter voor het internationale werk.
 
En waarmee praat je dan, met speciale microfoon, headset enz enz :)
 
Alles werkt en een headset (7 euri in de kijkshop) is natuurlijk het beste; laat je luidsprekers aanstaan dan werkt dat altijd slechter hoewel bij skype minder snel storend dan bij bv MSNmessenger.

Zit je zonder microfoon en wil je toch iets proefdraaien, stop dan een extra walkman-koptelefoon in de mic-aansluiting en minstens 1 van de schelpjes zal redelijk te misbruiken zijn.

Een luidsprekertje lukt ook ipv microfoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan