• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gratis scan software voor Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Onlangs heb ik een jaarabonnement op Photoshop CC 2015 en Lightroom aangeschaft, voor in m'n nieuwe x-64 Windows 10. Dan installeer je uiteraard ook de x64-versie van Photoshop (voorheen had ik de 32-bit versie) en daarin werkt de Twain32 driver niet meer. Die gebruikte ik altijd om scans onmiddellijk vanuit m'n Canon-all-in-one in Photoshop te openen, handig, omdat er toch altijd wel its aan bewerkt moet worden.

De Scan Utility van Canon zelf vind ik niet zo prettig werken, wel rg weinig mogelijkheden, dus ik ben op zoek naar alternatieve scan software. VueScan schijnt heel goed te zijn maar ik vraag me af of je voor relatief eenvoudige taken niet evengoed uit de voeten kan met gratis software. Al googelend kom ik op een paar mogelijkheden: NAPS2, Free Scanner Software, PaperScan Free Edition en EasyScan. Zijn er hier mensen die ervaring met dit soort software hebben en een advies kunnen geven?

--- Update ---

Oeps...iets te snel met vragen: vanuit de IJ Scan Utility kun je Scan Gear opstarten, had ik even niet gezien, sorry!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan