• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost groen scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eva38

Vaak hier
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
674
Waarderingsscore
3
Doordat ik een nieuwe desktop gekocht heb ben ik de laatste maanden niet meer op het forum geweest om hulp te vragen. Maar sinds de laatste update op mijn HP desktop krijg ik regelmatig een groen scherm zomaar uit het niets. Alle draden zijn goed aangesloten wat kan ik nog meer doen?
 
Welke desktop gebruik jij? (Merk en type).
Welke Windows versie staat daarop?
En staat een nog een melding in het groene scherm?
 
Je bedoelt misschien dat je wel beeld hebt, maar dat dat groen getint is ?

Zit er een losse grafische kaart in ?
 
Welke desktop gebruik jij? (Merk en type).
Welke Windows versie staat daarop?
En staat een nog een melding in het groene scherm?

het is een HP 590-POO89NB met windows 10. Ondertussen heb ik gechat met de HP helpdesk en die verwijzen naar de Recovery manager maar als ik die opzoek bij HP wordt er gesproken over windows 10 volledig resetten waar ik geen zin in heb. Op het groene scherm staat geen enkele melding.
 
Je bedoelt misschien dat je wel beeld hebt, maar dat dat groen getint is ?

Zit er een losse grafische kaart in ?

Het gaat duidelijk over een volledig helder groen scherm. Ik ken niks van grafische kaarten maar toen ik de PC ongeveer 3 maanden had kwam er een zeer vervelend geluid uit. Hij werd naar de fabrikant teruggestuurd en ik meen mij te herinneren dat de grafische kaart vervangen werd maar ik ben het niet 100% zeker.
 
Garantie claimen indien de kabel goed zit, welke vertel je niet, DUB-D/VGA , HDMI of Displayport.
 
Vertel ook hoe het weer verdwijnt, en hoe lang dat dan duurt etc..
Als het weer gebeurt zou ik wat bewegen aan de aansluiting van de monitorkabel achter op je PC. De grafische kaart is misschien een losse insteekkaart (dan staat hij aan de achterkant los van en haaks op de andere aansluitingen), en die kan niet goed ingestoken zitten. Door de connector wat te bewegen kan je misshien de klacht triggeren.
 
Maak eens een foto als je zo'n groen scherm krijgt. Dan kunnen we beter inschatten wat het probleem is.
 
Het groene scherm verdwijnt niet vanzelf. De PC kan dan ook niet afgesloten worden. Het stopcontact uittrekken is de enige oplossing. Weer opstarten verloopt dan normaal. De laatste 2 uur heb ik geen groen scherm meer gehad. Ik wilde het serienummer opzoeken op de achterzijde en heb de PC dus verplaatst en gedraaid misschien is de aansluiting weer op zijn plaats geschoten? Bij HP kon de jongeman mij niet verder helpen. Hij is beginneling en moet zijn mentor om raad vragen. Morgen zullen ze mij verder helpen. .....
 
indien deze verplaatst werd en je heb vervolgens geen problemen met een groen scherm dan duid alles op een mogelijke slecht contact .. nu is het om na te gaan of dit aan het pci slot ligt waar de kaart insteekt of eerder aan de stroomkabel die van je videokaart naar het moederbord loopt ..ik denk eerder zelf aan het eerste .
 
Ik ook, de gafische kaart zou wel eens niet goed in het slot kunnen zitten, MITS er een losse kaart in zit.

@ Eva38
elke desktop heeft grofweg dezelfde achterkant. Kijk of je aansluiting van je monitor vast op het moederbord zit (blauwe pijl), of in één van de uitbreidingssloten (rode pijl):

Verschil_on-board_en_PCI_graphics.jpg
 
De 7 sloten zie ik niet op de achterzijde van mijn PC Waar kan de grafische kaart dan zitten?
 

Bijlagen

  • 20200121_132256[1123].jpg
    20200121_132256[1123].jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
Zo op het eerste zicht lijkt de pc over een iGPU te beschikken.
(GPU geïntegreerd in de CPU)
 
De 7 sloten zie ik niet op de achterzijde van mijn PC . . .
Nee, bij jou zijn het er vier, een budget PC. Ik schreef daarom ook 'grofweg' hetzelfde.

Ik neem aan dat je monitor op A zit aangesloten ? (B lijkt een serieële data poort)

Monitor_aansluiting.jpg🤔 HP zeg je ?

Foto is niet scherp genoeg om goed te zien. Er moet meer licht op als je scherpte wil, en dan een vaste hand.
Monitor op A, dan je heb je geen grafische kaart, maar alleen een grafische adapter on-board, dus vast op het moederbord. Of deze dan in de CPU (processor) zit zoals ShadyAngel schrijft, of op het moederbord, dat weet ik niet, maar dat maakt voor nu niet uit, je hebt in ieder geval geen grafische kaart ( = grafische adapter op een losse insteekkaart). We kunnen alleen niet zien welk type aansluiting het is.

Probeer nog maar eens om de stekkers wat te bewegen.

Verzeker jezelf ook dat het niet aan je monitor ligt. Schakel die uit als het gebeurt, en dan weer in. Doet je menu het ? Als je de monitor aansluiting los trekt (aan de PC kant), blijft het dan groen ?

Ik ben anders bang dat je nogmaals voor garantie zal moeten gaan.
 
Dit is een displayport aansluiting, veel desktops van Hp hebben deze. Opgepast bij het verwijderen, steeds de knop indrukken zodat de weerhaakjes naar binnen gaan, anders trek je alles kapot.
displayport.jpg
 
De laatste 24 uur geen groen scherm meer gezien. Eens schudden en alles hard aanduwen heeft blijkbaar geholpen. Bij HP raadden ze mij een volledige reset aan waar ik geen zin in had en blijkbaar ook niet nodig was. Als het probleem zich nog eens voordoet gaat deze" budget" PC terug naar HP want hij is nog onder garantie. Bedankt aan iedereen die hulp wilde bieden.
 
Ik heb het topic op opgelost gezet, mocht het probleem zich toch weer voor doen, laat het dan weten, dan pas ik het aan.
 
Fijn om te horen dat het is opgelost. En houd het inderdaad scherp in de gaten. Geniet weer van je computer in ieder geval. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan