• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Groep outlook doorgeven aan anderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha, de knop Contactpersonen is bij jou niet direct zichtbaar. Hij zit verborgen achter de knop met de 3 blauwe puntjes. Dat heb ik even gemist. Ik heb niet goed opgelet. Sorry!

En wanneer jij de bijlage sleept naar de knop met de 3 puntjes, komen dan automatisch de opties tevoorschijn die achter die knop verborgen zitten? En kun je de bijlage dan laten vallen op Contactpersonen?

Het lijkt me overigens handiger wanneer de knop Contactpersonen altijd direct zichtbaar is. Dat kun je zelf regelen.
Klik op de knop met de 3 puntjes en klik dan op Navigatieopties...

5b17cf34c04a5-2018-06-06_14_08_58-Navigatieopties_outlook_2013.png_-_Windows_Photo_Viewer.png


Je ziet dan zoiets:

5b17cf56b78bb-Navigatieopties_Outlook_2016.png


Deze afbeelding is van Outlook 2016, maar het zal er bij jou ongeveer hetzelfde uitzien.
Hier uitleg over de cijfers in de afbeelding:
1. Je kunt het maximaal aantal zichtbare items verhogen. Dan ben je misschien meteen al klaar, al zul je daarna ook de navigatiekolom moeten verbreden. Ik neem aan dat je weet hoe dat moet.
2. Klik op Contactpersonen om die te selecteren
3. Klik een of meerdere keren op de knop Omhoog waardoor de knop Contactpersonen meer bovenaan/vooraan komt te staan.
4. Klik op OK om de wijzigingen op te slaan.

Als het daarna bij jou nog niet werkt, dan heb ik geen oplossing voor je.
Bij mij blijkt het slepen van een bijlage met een losse contactpersoon of een groep prima te lukken op die manier, zowel in Outlook 2010 als in Outlook 2016.
 
Ik heb het dus nogmaals geprobeerd, nu met de vermelding "hierheen kopiëren als Contactpersoon met bijlage", dus nogmaals NOPE.
Dit snap ik niet. Ik krijg die vermelding niet, noch bij Outlook 2010 noch bij Outlook 2016.

Ik hoop toch dat jij niet de hele mail naar Contactpersonen sleept, maar enkel en alleen de bijlage die bij die e-mail zit.
 
Ik heb de knop met de 3 puntjes bewerkt zoals je voorstelde, dat werkt dus!
Onderaan krijg ik links naast de 3 puntjes, Email, Agenda,Contactpersonen.
Voor de grap heb ik eens een andere fictieve groep aangemaakt, deze heb ik naar mezelf vestuurd.
Ondertussen vooraleer ik deze mail ontving heb ik deze groep verwijderd uit mijn "adresboek".
Als ik de mail ontving heb ik de bijlage naar links onderaan "Contactpersonen" gesleept.
FOERT, nog steeds geen resultaat!!
Nu ga ik wel voort experimenteren, desnoods via een stick.

Vooralsnog van harte bedankt voor al jullie inspanningen!!

Ik laat later, als ik het gevonden heb, nog wel iets weten.
 
Gisteren heb ik een e-mail naar die bewuste groep gericht, echter zonder te versturen.
In het vak "aan" heb al die adressen gekopieerd en daarna in een Word document geplakt.
Na wat bewerkingen in Word staan alle namen en e-mail adressen netjes naast mekaar.
Het andere lid ontvangt dit document en zou dit moeten gebruiken om zelf een groep aan te maken.
Dus hij of zij moet dan het "Adresboek" openen en zelf een groep aanmaken.
Mijn idee is om één voor één iedere regel, (naam + e-mail adres), te kopiëren en in het invulvak van outlook te plakken.

5b18ebfe47738-Outlook_07.png


5b18ec2bbfc5d-Outlook_08.png


Is dit mogelijk via één of andere omweg?
 
Ja, dat is mogelijk, maar ik vraag me af hoeveel leden van jouw club die groep ook echt zullen gaan aanmaken. Je schreef immers: "De jongste leden zijn gemiddeld 70 jaar oud. Dus allen een beetje onbedreven in computers."

Je zou eerst aan de leden van je club kunnen vragen of zij hiervoor belangstelling hebben.
Daarbij ook vragen welk e-mailprogramma zij gebruiken (en welke versie daarvan).
Omdat de leden niet bedreven zijn in de omgang met computers zul je handleidingen moeten gaan schrijven over het aanmaken van een groep in Outlook, Thunderbird, Windows Live Mail, de app Mail van Windows 10 en misschien ook nog andere e-mailprogramma's. Maar dan natuurlijk alleen voor die leden die aangegeven hebben dat ze prijs stellen op deze dienst.
Op dit moment lijk jij ervan uit te gaan dat iedereen wel Outlook (onderdeel van Microsoft Office) zal gebruiken als e-mailprogramma. Als ik in mijn kennissenkring en familie rondkijk, dan gebruikt hooguit 10% Outlook; de rest gebruikt een ander e-mailprogramma of leest zijn mail enkel via de browser (Gmail of Hotmail). Nu heb ik een andere kennissenkring dan jij, maar je moet dat wel nagaan.
Je haalt je dus heel wat op de hals zo.

Ook zullen er misschien leden zijn die absoluut niet willen dat hun e-mailadres bekend wordt bij alle leden van de club. Wanneer er ook maar 1 lid van de club tegen is, dan moet je zijn/haar e-mailadres uit dat Word bestand halen. Je mag immers niet zomaar e-mailadressen verspreiden.
 
Er zijn er een drietal die ervoor interesse hebben. Onder andere, penningmeester / secretaris / voorzitter, dat zijn ze ongeveer.
Allen hebben ze "Office", dus ook outlook. De oudste ervan is 86 jaar jong, maar toch nog geïnteresseerd in computers. (Ietwat trager)
Ik ben zinnens om bij alle drie eens langs te gaan en bij ieder die groep aan te maken.
Ofwel d.m.v. Teamviewer.
Gewoonlijk als ik een e-mail naar allen stuur, zet ik de groep onder BCC.
Dus zie ik er wel graten in hoor!
 
Dus zie ik er wel graten in hoor!
Die uitdrukking kende ik niet en heb ik op moeten zoeken: http://www.encyclo.nl/begrip/Geen graten in iets vinden
Dankjewel, weer wat geleerd!

Het gaat dus maar om drie mensen. Ja, het kan via TeamViewer, maar dan zul je hun moeten vertellen dat ze eerst TeamViewer QuickSupport downloaden. Dat is de kleine versie voor hulpvragers. De volledige versie hebben zij niet nodig.
Omdat het maar om drie mensen gaat, zou ik -als dat voor jou te doen is- bij hun langsgaan. Dat is toch veel gezelliger?

Gewoonlijk als ik een e-mail naar allen stuur, zet ik de groep onder BCC.
En zo hoort het ook! Ik heb een oud-collega (80 jaar jong) die mij wel eens foto's doorstuurt. Schitterende foto's, dus leuk om te ontvangen. Minder leuk vond ik dat hij mijn e-mailadres dan achter Aan: plaatste, samen met de e-mailadressen van 10 of 20 andere mensen. Dat betekent dat hij op die manier mijn e-mailadres weggeeft aan al die andere mensen, die ik vaak helemaal niet ken. Op mijn verzoek maakt hij tegenwoordig ook gebruik van het BCC vak.
 
Hier ben ik weer!
Ik heb raad gevraagd aan de vraagbaak van Microsoft zelf.
Die hebben me het volgende geadviseerd:

"Exchange blijft er van af.
Je kunt het dus niet met Exchange, want dan wordt het gestript.
Geen Proximus gebruiken voor een Gmail account, dat is de uitgaande server van je provider niet van Gmail.
Account verwijderen. Naar Gmail gaan en IMAP instellen:


https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

En dan twee staps authenticatie en een app wachtwoord:

https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=nl

Account toevoegen:

https://support.office.com/nl-nl/article/een-e-mailaccount-toevoegen-aan-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b"

Ik heb die raad opgevolgd, doch zonder gunstig resultaat.
Ondertussen heb ik een documentje gemaakt met alle e-mail adressen en namen.
Die ga ik dan wel eens persoonlijk bij die leden inbrengen.
Toch bedankt om mee te denken!

Mogelijk kan er iemand anders iets mee?
 
Sorry maar ik begrijp het even niet meer. Waarom maak je niet gewoon een export en stuurt die naar de mensen toe die dat adresboek nodig hebben? Maak er eventueel een CSV bestand van, die kunnen mensen nog met Excel openen.
 
Sorry maar ik begrijp het even niet meer.

Dat is juist wat me niet lukte!
Maar vanaf gisteren is het me wel degelijk gelukt hoor.
Ik heb me dus een IMAP-account aangemaakt, van daaruit heb ik de groep geëxporteerd.
Daarna heb ik de groep vanuit mijn IMAP-account doorgestuurd naar een andere PC.
Daar lukte het dan om die bewuste *.msg-map naar de "Contactpersonen" te slepen.
Na controle van het "Adresboek" bleek de groep er inderdaad in te zitten.
Dus alles OPGELOST.
 
Fijn om te horen dat het is opgelost! Zo te lezen voldoet het ook nog eens aan je verwachtingen.

Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan