• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies grootte D schijf herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudionie

Nieuw lid
Lid geworden
18 jul 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Onlangs was ik op zoek hoe ik mijn C-schijf kon vergroten ten koste van mijn D-schijf.
Hoewel dat niet lukt is het mij wel gelukt(…) om mijn D-schijf met 200 GB te verkleinen.
Deze heb ik verborgen of op geheim gezet.
Die 200 GB wil ik graag weer terug.
Hoe doe ik dat??
Gr ruud
 
uit je vraag begrijp ik dat je scijfruimte van D: wil toewijzen aan C:
Nu is de vraag
Zijn C: en D: Schijven of partities ?
Als het twee aparte schijven zijn , kun je inderdaad bij D: schijfruimte verminderen maar die niet aan C: toewijzen .
Om je op een vlotte manier te kunnen helpen zou het best zijn om een screenshot te maken van schijfbeheer en hier in een nieuwe reactie toevoegen als bijlage .
 
nee, nu wil ik eerst mijn 200GB terug op mijn D-schijf welke ik ergens verborgen of geheim zijn weggezet door mij.
Ondertussen is mijn C-schrijf ruim voldoende (grotere SDD aangeschaft).
 
Partition Wizard, is handig prog. er voor................... vind ik.
 
ik heb ergens in mijn configuratie dit verborgen of op geheim gezet daar zou ik het toch ook moeten kunnen herstellen? Weet alleen niet meer waar ik dat gedaan heb?
Bovenstaande optie werken niet of kosten geld.
 
Een screenshot van schijfbeheer hier plaatsen kost geen geld en verder zie ik geen suggesties die geld kosten.
 
1533739313694.png1533739313694.png

ik kan "change driver and letter" niet vinden. Met de opties die ik krijg kan ik niks.
Het gaat om de 195 MB "niet-toegewezen"...
 
195GB bedoel je wellicht ...daar deze niet toegewezen is kun je deze ook toewijzen aan de D
klik hier voor rechts op D en kies volume uitbreiden ..
of te wel kies je dus voor 2 partities op schijf 0 en doe je dus een rechts klik op deze niettoegewezenruimte en kies je vervolgens voor een nieuwe eenvoudige volume
 
Nu is het mij duidelijk.
Niks geheim gemaakt nog niks verborgen maar verwijderd.

Klik in Schijfbeheer nu met rechts op Data D en kies in de opties voor Vergroten en daan kan je de grootte van het verwijderde toevoegen aan D.
 
het is gelukt, Emi en Abraham54 bedankt
Gr ruud
 
waar heb je nu voor gekozen ...heb je een 2de partitie gemaakt of eerder deze aan de D toegevoegd .
 
Fijn dat je het voor elkaar hebt.
Nu weet je ook dat in Schijfbeheer leuke opties zitten.
Volgende keer logisch nadenken.
Want je hebt dus twee wezenlijke HD's in jouw Windows.
Windows staat op de hoofddisk en de tweede disk is Data.
Ik denk dat jij dus een Acer computer hebt.
Om door te gaan - er zijn wel mogelijkheden om een andere partitie aan C te koppelen.
Maar de systeempartitie is al erg groot bij jouw ( meer dan twee keer zo groot als mijn Windows 8.1 en nog 47 GB vrij)- - waarom wilde jij die vergroten?

Heb jij soms al jouw persoonlijke mappen nog in C staan?
 
ik heb gekozen voor volume uitbreiden en nu heb ik mijn 196 GB terug op mijn D-schijf.
Ik had een SSD van maar 80GB. Bijna alles had ik al overgezet naar mijn D. Toch was die vol. Ik heb er nog iemand naar laten kijken en heeft maar 3 GB voor mij kunnen winnen, vandaar toch maar een grote SSD gekocht.
Ik dacht met deze actie ervoor te kunnen zorgen dat mijn overschat van D over kon zetten naar mijn C.
Natuurlijk kan dat niet maar ja op dat gebied ben ik een computerleek
 
Ik had in samenwerking met jou, jouw Windows kunnen doorlichten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan