• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Hack time...

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Het is "hack time", geloof ik.
Maandag en dinsdag werden er bedragen via PayPal op het FB advertentie-account geclaimd.
Door ene Thàn 2.
Wie? Geen idee.

Afijn, na gisteren het grootste gedeelte van de dag te hebben gecommuniceerd met FB, PayPal en de bank (pfff...) is er het verlossende woord: "We hebben bevestigd dat je account is gehackt en hebben de noodzakelijke maatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat je weer de volledige controle hebt over je account. Betalingen of verschuldigde bedragen die niet van jou afkomstig zijn, zijn ook terugbetaald of verwijderd uit je advertentieaccount."

Ik had volgens FB een "sterk" wachtwoord, maar blijkbaar niet sterk genoeg.
Genoeg reden om vanaf nu regelmatig het wachtwoord voor alle andere diensten ook aan te passen.
 
Mooi dat je er op tijd bij was ,goed wachtwoord is zeer belangrijk.
ik laat LastPass de wachtwoorden genereren zijn mooi lang,zelf kom je er niet op 👍👍
 
Fijn dat het netjes is opgelost!
Je kunt zeker geen 2 staps verificatie instellen?
Anders zou dat nog een extra beveiliging zijn.
 
Fijn dat het netjes is opgelost!
Je kunt zeker geen 2 staps verificatie instellen?
Anders zou dat nog een extra beveiliging zijn.
Staat al ingesteld, maar blijkbaar heeft men dit toch kunnen omzeilen.
 
Dat is dan helemaal zuur.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan