• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hack ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martyntje

Nieuw lid
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
18
Waarderingsscore
0
He allemaal,

ik heb een probleem.
Ik heb nooit problemen met beveiliging, ik gebruik een ge-update NOD32 virus-scanner en die werkt perfect.

Nou is het zo dat ik mijn World of Warcraft account is ge-"banned" omdat een of andere lolbroek via mijn account zich heeft misdragen.

nou vind ik dat niet zo'n drama (nou ja, eigenlijk wel, want je voelt je belazerd en bestolen), maar ik vraag me af hoe iemand aan mijn wachtwoord is gekomen. echt helemaal niemand wist mijn wachtwoord.
Iemand vertelde me dat ik dan waarschijnlijk een keylogger op mijn PC had staan, zodat iemand buitenaf alles kan zien wat ik in-type.

Nou ja ik heb geen geheimen voor de buitenwereld maar je zit niet echt lekker te internet bankieren met deze wetenschap.

Mijn Virus-scanner zegt geen problemen te zien.

Weet iemand hoe ik hier 100% zekerheid kan krijgen dat mijn PC schoon is, en hoe die lulhannes achter mijn wachtwoord is gekomen ?

Groetjes,
Martijn
 
ik kan je hier niet mee helpen, maar heb wel een paar tips voor je:
1. Verander elke 2 weken/maand je wachtwoord van dingen die je vaak gebruikt (WoW, MSN, E-Mail enz.enz.). op die manier word het raden naar het wachtwoord moeilijker.
2. Gebruik overal een ander wachtwoord voor
3. probeer (waar mogelijk) een combinatie van hoofdletters, kleine letters en cijfers. eventueel gecombineerd met vreemde tekens (voorbeeld: vo0rB33!d)
4. probeer zo lang mogelijke wachtwoorden te gebruiken (niet dit: paus, maar dit: wieweetwaarwillemweverwoontwillemweverwoontwijdweg)
 
misschien stond je wachtwoord opgeslagen op de computer (automatische login bij de wow site of iets dergelijks) en heeft iemand jou computer gebruikt, ook al was dat voor zeer korte tijd, dan kan het zijn dat diegene direct al jou wachtwoorden heeft!!
 
Als er een keylogger op die computer zit, kan dat met soft- of hardware.
Software is makkelijk te ontdekken door de virusscanner, hardware zit de virusscanner natuurlijk niet.
Kijk eens achter je computer of er iets zit wat er niet hoort.
En doe een volledige virrusscan.
 
ik kan je hier niet mee helpen, maar heb wel een paar tips voor je:
1. Verander elke 2 weken/maand je wachtwoord van dingen die je vaak gebruikt (WoW, MSN, E-Mail enz.enz.). op die manier word het raden naar het wachtwoord moeilijker.
2. Gebruik overal een ander wachtwoord voor
3. probeer (waar mogelijk) een combinatie van hoofdletters, kleine letters en cijfers. eventueel gecombineerd met vreemde tekens (voorbeeld: vo0rB33!d)
4. probeer zo lang mogelijke wachtwoorden te gebruiken (niet dit: paus, maar dit: wieweetwaarwillemweverwoontwillemweverwoontwijdweg)

Nou was mijn WW toch al een combinatie van cijfers en letters, maar ik zal het zeker vaker veranderen.

misschien stond je wachtwoord opgeslagen op de computer (automatische login bij de wow site of iets dergelijks) en heeft iemand jou computer gebruikt, ook al was dat voor zeer korte tijd, dan kan het zijn dat diegene direct al jou wachtwoorden heeft!!

das nou juist het punt.. niemand gebruikt deze laptop, en als je ook maar ergens inlogd op iets van WOW is het ALTIJD zo dat mijn WW ingevuld moet worden.

Als er een keylogger op die computer zit, kan dat met soft- of hardware.
Software is makkelijk te ontdekken door de virusscanner, hardware zit de virusscanner natuurlijk niet.
Kijk eens achter je computer of er iets zit wat er niet hoort.
En doe een volledige virrusscan.

Gedaan.. thanx, maar niets gevonden. dus ik ga er maar vanuit dat er niets opstaat, en aan mijn laptop zit ook niets raars.. qua hardware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan