• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hacker nog steeds in mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
II stand corrected.... Waarschijnlijk lukt het ook rechtstreeks met een geheugenstick, want die zijn er inmiddels ook in USB-C aansluiting ! Maar ik heb dat nooit geprobeerd, of info over gezocht.


Maar ook hier, als die stick er in steekt moet je hem vrij laten hangen, want met die lengte worden grote krachten op de connector overgebracht.
@erikdenhouter
Rechtstreeks met een geheugenstick?
Voor dit zou ik dan een adaptertje die erbij geleverd is moeten gebruiken. Wat jij eerder afraadde. Vanwege mogelijk overbelasting etc.

En met vrij laten hangen bedoel je . Het er gewoon op zichzelf in laten? Dus gewoon niet vasthouden toch?
 
Nee, die adapter is van micro-USB naar USB-C.
M.a.w., op jouw telefoon zit een USB-C ingang, dus daar kan rechtstreeks een USB-C geheugenstick op. Jouw lader heeft dan ook een USB-C stekker, de mannelijke stekkertjes van dat adapterblokje en van jouw lader zijn dus blijkbaar gelijk.

Als je toch gaat voor een verloopkabel, en niet een nieuwe USB-C stick, dan is deze toch de beste keus (hama-200312, €13,99), die is het goedkoopst, en er staat USB-3.2 bij. En bij die andere staat iets over niet kunnen bezorgen mocht je dat willen.
 
En met vrij laten hangen bedoel je . Het er gewoon op zichzelf in laten? Dus gewoon niet vasthouden toch?
Bijvoorbeeld niet zo aangesloten in je tas of zak stoppen, niet telefoneren met zo'n ding er in, dat soort dingen. Insteken, plat op tafel leggen, bestanden over zetten, en uittrekken.
 
Nee, die adapter is van micro-USB naar USB-C.
M.a.w., op jouw telefoon zit een USB-C ingang, dus daar kan rechtstreeks een USB-C geheugenstick op. Jouw lader heeft dan ook een USB-C stekker, de mannelijke stekkertjes van dat adapterblokje en van jouw lader zijn dus blijkbaar gelijk.

Als je toch gaat voor een verloopkabel, en niet een nieuwe USB-C stick, dan is deze toch de beste keus (hama-200312, €13,99), die is het goedkoopst, en er staat USB-3.2 bij. En bij die andere staat iets over niet kunnen bezorgen mocht je dat willen.
@erikdenhouter
Bedankt voor je bericht terug. Ik denk dat ik nu begin te snappen wat je bedoeld met een USB-C stick.
Ik vroeg me af of deze soort usb-c stick het in de toekomst zal overnemen van de oude type usb sticks?? Enig idee?
En kan ik dan deze nieuwe USB-C stick veilig in mijn mobiel steken om bestanden over te zetten zonder dat er iets beschadigd raakt aan mijn mobiel?
En is dan op deze wijze een USB-C otg adapter verloopkabel dan niet meer nodig?

En ik zag deze opties online:
1:

2:


Zijn deze ook geschikt voor mijn mobiel?
En is de laatste website link een geschikte overloopkabel voor mijn type mobiel? Mits het nog nodig is. Als ik 1 van de USB-C sticks aanschaf?
En welke zou jij dan uitkiezen?
En zijn beide typen USB-C sticks hierboven ook geschikt voor IPhone mobiele telefoons?
 
@erikdenhouter
Excuus dat ik zo veel vragen stel.
Ik zag nog andere opties online.
Welke van deze 3 passen bij mijn mobiel? En zijn ze ook geschikt voor gebruik op een IPhone?
Ik zag ook dat er een verschil is met bijvoorbeeld een usb 3.1. Versus een USB-C stick.
En een usb c ingang versus een usb a ingang.
Welke van deze opties werken met een Samsung gakaxy S10 en met IPhones?
En denk dat het dan ook gewoon kan aansluiten op een laptop en tablet?

1.

2.

3.https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_sandisk-dual-ultra-3-1-usb-128gb-1653105.html
 
Ik kan niet nogmaals al je vragen beantwoorden, sommige heb ik al twee maal gedaan.

Samenvattend:
* jouw mobiel heeft een USB-C OTG aansluiting.
* of je koopt een USB-C stick en gebruikt die direct, Klaar.
* of je koopt een verloopkabel USB-A (vrouwtje) naar USB_C (mannetje) en koopt dan een oudere USB-A stick.

Er is nog een optie, je koopt en een verloopkabeltje, en een USB-C stick, en een USB-A stick. Dan kan je alle kanten op, en later misschien ook één of ander apparaat op die OTG aansluiting aansluiten. B.v. een infra rood camera. Ik zou zo'n kabeltje gewoon in voorraad kopen.

Alle dingen die jij linkt zijn wel bruikbaar, behalve misschien die #2, met die 4 kanten. Voor mij is die veel te groot om veilig in je connector te steken, dat gaat waarschijnlijk sneller stuk. Ja, die is waarschijnlijk ook geschikt voor je iphone, maar daar gaat dit topic echt niet over, en het verder uitbreiden van dit topic gaat nu even niet.
 
Nog beter, dubbele aansluiting is eigenlijk bruikbaarder, maar duurder. Jouw laatste link, let op het prijsverschil tussen (volgens mij) dezelfde geheugensticks:


EDIT: ik heb die links maar weer weg gehaald. Ondanks dat Sandisk een prima merk is, waren de recensies echt niet goed qua snelheid. Dus beter naar iets anders kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet nogmaals al je vragen beantwoorden, sommige heb ik al twee maal gedaan.

Samenvattend:
* jouw mobiel heeft een USB-C OTG aansluiting.
* of je koopt een USB-C stick en gebruikt die direct, Klaar.
* of je koopt een verloopkabel USB-A (vrouwtje) naar USB_C (mannetje) en koopt dan een oudere USB-A stick.

Er is nog een optie, je koopt en een verloopkabeltje, en een USB-C stick, en een USB-A stick. Dan kan je alle kanten op, en later misschien ook één of ander apparaat op die OTG aansluiting aansluiten. B.v. een infra rood camera. Ik zou zo'n kabeltje gewoon in voorraad kopen.

Alle dingen die jij linkt zijn wel bruikbaar, behalve misschien die #2, met die 4 kanten. Voor mij is die veel te groot om veilig in je connector te steken, dat gaat waarschijnlijk sneller stuk. Ja, die is waarschijnlijk ook geschikt voor je iphone, maar daar gaat dit topic echt niet over, en het verder uitbreiden van dit topic gaat nu even niet.
@erikdenhouter
Bedankt voor je advies. En sorry dat ik in herhaling val.
Waardeer het zeer , al je moeite om mij te helpen.
 
Nog beter, dubbele aansluiting is eigenlijk bruikbaarder, maar duurder. Jouw laatste link, let op het prijsverschil tussen (volgens mij) dezelfde geheugensticks:


EDIT: ik heb die links maar weer weg gehaald. Ondanks dat Sandisk een prima merk is, waren de recensies echt niet goed qua snelheid. Dus beter naar iets anders kijken.
@erikdenhouter
Wat bedoel je met dubbele aansluiting?
Dat de USB-C stick 2 verschillende kanten heeft neem ik aan?

Zijn de eerste 2 SanDisk USB sticks in post #105 wel goed genoeg?
 
@erikdenhouter
Hey sorry, ik had nog 1 vraag.
Ik begon te twijfelen over hoeveel geheugen capaciteit ik nodig had voor op een USB-C stick. Ik heb namelijk veel foto's etc.
Ik heb zelf gezien dat ik een : Samsung 64 Evo plus kaartje in mijn mobiel heb.
Dit zou volgens de Samsung website gelijk staan aan 64 GB geheugen.
: https://www.samsung.com/nl/memory-storage/memory-card/evo-plus-64gb-microsd-card-2021-mb-mc64ka-eu/

Is een USB-C stick met minstens 128 GB dan ook goed genoeg?
Ik zag namelijk online iets voorbij komen dat met 128 GB je maar iets van 3000 nog wat foto's met een bepaalde mb kan opslaan op de stick.
En ik heb ver boven de 3000 aan foto's etc.

En is een USB-C stick met bijvoorbeeld 256 GB if 1 TB te veel en overdreven om aan te schaffen?
 
Als je rekent met 2MB per foto dan kan je op 128GB zo'n 64.000 foto's opslaan.

Met dubbele aansluiting bedoel ik dat aan de ene kant USB-A zit (klassieke USB), en aan de andere kant USB-C.
Zoals deze heeft, tegelijk als kooptip. Niet zo duur, klein, en USB-A + C:

Deze was de eerste in bericht #5 waar je om vroeg:
Zal ook wel goed zijn, maar flink groter, en alleen USB-C.
 
Ik word er duizelig van, want nu heb ik meer vragen: je gebruikt het toch voor het overzetten van phone naar computer ? Dan moet je ook kijken naar welke aansluiting je computer heeft. Meestal de klassieke USB-A, dus dan is zo'n dubbele aansluiting wel zo handig.
 
Ik word er duizelig van, want nu heb ik meer vragen: je gebruikt het toch voor het overzetten van phone naar computer ? Dan moet je ook kijken naar welke aansluiting je computer heeft. Meestal de klassieke USB-A, dus dan is zo'n dubbele aansluiting wel zo handig.

:unsure: en dan te bedenken dat dit topic al 9 maanden loopt o_O
 
:unsure: en dan te bedenken dat dit topic al 9 maanden loopt o_O
Eigenlijk al langer, want dit is topic nummer twee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan