• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hacker nog steeds in mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jouw telefoon krijgt maandelijks Software ondersteuning door Samsung.

En bekijk dit eens.

Ik zou als vervanging van je Samsung geen Xiaomi of Mi nemen (ondanks prettig gebruik).
Ook al rare verhalen over gehoord, apps die zomaar geïnstalleerd worden.

Jammer dat je geen computer hebt. Dan zul je de foto's naar de cloud moeten krijgen.
b.v. naar Google Foto's Doordat je op android met Google werkt lijkt me dit de handigste manier. Wellicht een nieuw gmail account aanmaken hiervoor, en het daarin plaatsen. (Dus dat account koppelen aan je telefoon en dan de foto's laten synchroniseren ernaar. Zal wat tijd in beslag nemen. Maar dan heb je in ieder geval je foto's nog.

Deze video geeft aan hoe je het instelt.
@Roxmarie
Oké. Maar ik dacht dus dat de Samsung S10 geen software updates meer zou krijgen. Gezien het toestel nu al best oud is.
Ik ken geen Xiaomi of Mi toestellen.
Ja, dat is zeker erg. Apps die dus zomaar opeens geïnstalleerd zijn. Terwijl je bijvoorbeeld weet dat je niet veel apps gebruikt etc.

Maar is Google foto's wel veilig?
Iemand gaf eerder aan dat Google alles volgt..
Zijn er nog andere opties qua cloud etc om de foto's in te uploaden?
En als het goed is kan men ook documenten uploaden naar een cloud toch of niet?

En moet ik perse een nieuwe Gmail account hiervoor aanmaken. Dan wat ik al heb?
Is dit dan veiliger?
En moet ik dan deze nieuwe Gmail account nergens anders voor gebruiken?
 
@Aarie25
Als ik in instellingen kijk dan staat het er wel gewoon als software update. Ooo blijft er een melding staan op mijn mobiel met : Uw telefoon bijwerken. Met een blauw wit vinkje ervoor. Dan is het dus wel een oprechte update?
Ja dan is het een echte update, dus niets om je zorgen over te maken.
 
@Aarie25

bij 1 van mijn mail adressen staat er dat het gepawned is. In 4 data branches etc.
Ik gebruik standaard 2 mail adressen. In Outlook dan.
Maar ik heb van de mail adres die dus gepawned is. Daar heb ik een tijd terug het wachtwoord van veranderd.
En deze mail was zeker gehacked. Omdat ik iets van een jaar terug een mail binnen had gekregen van iemand. En opeens was het verwijderd uit mijn mail en nergens meer te vinden. En ik had het niet zelf verwijderd.
Bij alle accounts waarbij je dat email adres gebruikt , zou ik zeker het wachtwoord veranderen.

Want zoals je hier mogelijk hebt gelezen zijn hier een stuk of 15 accounts van leden overgenomen, die gegevens waren buit gemaakt in een andere hack.

@Aarie25
Nog een vraag:
Kan iemand een mobiel ook rooten als hij of zij de IMEI Nummer van je mobiel weten?

Dat lijkt mij niet mogelijk, want je moet instellingen op de telefoon aanpassen en software downloaden om te rooten. Heeft niks met een IMEI nummer te maken.
 
Maar is Google foto's wel veilig?
Iemand gaf eerder aan dat Google alles volgt..
Zijn er nog andere opties qua cloud etc om de foto's in te uploaden?
En als het goed is kan men ook documenten uploaden naar een cloud toch of niet?
Ja Google volgt je net als Microsoft en Apple overal, zels door de apps die op je toestel geïnstalleerd staan. Heb je op b.v bol iets gezocht, geheid dat je b.v. in je kranten app, daar dan advertenties van ziet.

Je hebt wel alternatieven maar of dit veiliger zijn b.v. One Drive (Microsoft) of Dropbox of het wellicht tijdelijk parkeren via wetransfer (en deze zelf weer downloaden, maar daar mag het maar een week staan).
En moet ik perse een nieuwe Gmail account hiervoor aanmaken. Dan wat ik al heb?
Is dit dan veiliger?
En moet ik dan deze nieuwe Gmail account nergens anders voor gebruiken?
Als je, je huidge account beveiligd met een goed en moeilijk wachtwoord en dubbele 2 staps verificatie kom je al een heel eind denk ik. Om op save te spelen zou je voor de zekerheid een nieuw account kunnen aanmaken, en het 2e account voor b.v. de mail nog kunnen toevoegen. Maar of dat veiliger en nuttig is, vind ik lastig te zeggen. Het is meer je eigen onderbuik gevoel, en in jouw situatie zou ik denk ik voor een nieuw account kiezen.
 
Bij alle accounts waarbij je dat email adres gebruikt , zou ik zeker het wachtwoord veranderen.

Want zoals je hier mogelijk hebt gelezen zijn hier een stuk of 15 accounts van leden overgenomen, die gegevens waren buit gemaakt in een andere hack.



Dat lijkt mij niet mogelijk, want je moet instellingen op de telefoon aanpassen en software downloaden om te rooten. Heeft niks met een IMEI nummer te maken.
@Aarie25
Oke, dan bedoel je ook accounts bij diverse webshop en sociale media accounts?

Ik heb zelf niks gelezen over dat account van leden zijn overgenomen. Zag wel een bericht bovenaan de oagina staan over gepawned zijn etc.

Oké.
In het verleden hebben anderen wel toegang gehad tot mijn mobiel. Omdat ik het helaas wel is achter liet om bijvoorbeeld op te laden etc.

Ik had nog een vraag:
Is het mogelijk dat een antivirus niet detecteert dat iemand ( een hacker) in je mobiel zit. En met alles mee kijkt?
 
Ja Google volgt je net als Microsoft en Apple overal, zels door de apps die op je toestel geïnstalleerd staan. Heb je op b.v bol iets gezocht, geheid dat je b.v. in je kranten app, daar dan advertenties van ziet.

Je hebt wel alternatieven maar of dit veiliger zijn b.v. One Drive (Microsoft) of Dropbox of het wellicht tijdelijk parkeren via wetransfer (en deze zelf weer downloaden, maar daar mag het maar een week staan).

Als je, je huidge account beveiligd met een goed en moeilijk wachtwoord en dubbele 2 staps verificatie kom je al een heel eind denk ik. Om op save te spelen zou je voor de zekerheid een nieuw account kunnen aanmaken, en het 2e account voor b.v. de mail nog kunnen toevoegen. Maar of dat veiliger en nuttig is, vind ik lastig te zeggen. Het is meer je eigen onderbuik gevoel, en in jouw situatie zou ik denk ik voor een nieuw account kiezen.
@Roxmarie
Wat bedoel je met het 2e account?
En mail toevoegen??
De nieuwe gmail account die ik moet aanmaken?

In het verleden heeft de hacker mijn eigen Gmail account gebruikt om een Samsung account aan te maken..
 
Ja Google volgt je net als Microsoft en Apple overal, zels door de apps die op je toestel geïnstalleerd staan. Heb je op b.v bol iets gezocht, geheid dat je b.v. in je kranten app, daar dan advertenties van ziet.

Wat bedoel jij hiermee? Advertenties krijg je op basis van cookies. Je insinueert nu dat je dit ook krijgt omdat dienstverleners zoals Microsoft en Dropbox dit doen door jouw bestanden in de drive te bekijken.

Bedoel je dat? Als dat zo is zie ik graag onderbouwing en bewijzen tegemoet.
 
@Aarie25
Oke, dan bedoel je ook accounts bij diverse webshop en sociale media accounts?

Ik heb zelf niks gelezen over dat account van leden zijn overgenomen. Zag wel een bericht bovenaan de oagina staan over gepawned zijn etc.
Ja dat bedoel ik.

Ja dat is het bericht wat ik bedoel, dat gaat over de spammer.

@Aarie25

Ik had nog een vraag:
Is het mogelijk dat een antivirus niet detecteert dat iemand ( een hacker) in je mobiel zit. En met alles mee kijkt?
Een anti virus kijkt naar verdachte actviteiten, zou dus malware die hackers plaatsen moeten herkennen.
 
In het verleden heeft de hacker mijn eigen Gmail account gebruikt om een Samsung account aan te maken..
Dat is inderdaad heel simpel, als een hacker de gegevens van je Google account heeft dan kun je een Samsung account aanmaken dmv het inloggen met je Google account.

Omdat je bang nog steeds last van die hacker te hebben, zou een nieuw google account kunnen helpen. Maar omdat je dan wellicht de mail van je originele account mist, had ik geschreven dat je deze dan ook kunt toevoegen. Maar ja dan zit hij weer in je mobiel dat account.

Je zou ook bij het nieuwe emailaccount in de instellingen indien nodig je oude account daar kunnen koppelen dan hoef je hem niet apart binnen te halen.


Het enige nadeel is dat er 1x per uur de mails worden opgehaald.
Advertenties krijg je op basis van cookies. Je insinueert nu dat je dit ook krijgt omdat dienstverleners zoals Microsoft en Dropbox dit doen door jouw bestanden in de drive te bekijken.
Dat insuneer jij, niet ik.
Ik zeg alleen dat die grote bedrijven allemaal je gedrag volgen, ze kunnen precies zien welke advertenties je bekijkt.
 
Dat is inderdaad heel simpel, als een hacker de gegevens van je Google account heeft dan kun je een Samsung account aanmaken dmv het inloggen met je Google account.

Omdat je bang nog steeds last van die hacker te hebben, zou een nieuw google account kunnen helpen. Maar omdat je dan wellicht de mail van je originele account mist, had ik geschreven dat je deze dan ook kunt toevoegen. Maar ja dan zit hij weer in je mobiel dat account.

Je zou ook bij het nieuwe emailaccount in de instellingen indien nodig je oude account daar kunnen koppelen dan hoef je hem niet apart binnen te halen.


Het enige nadeel is dat er 1x per uur de mails worden opgehaald.

Dat insuneer jij, niet ik.
Ik zeg alleen dat die grote bedrijven allemaal je gedrag volgen, ze kunnen precies zien welke advertenties je bekijkt.
Ik vraag je wat. Letterlijk de eerste 4 woorden.
Ik insinueer niks. Als je niet weet wat iets betekent gebruik het dan ook niet.
 
Ja dat bedoel ik.

Ja dat is het bericht wat ik bedoel, dat gaat over de spammer.


Een anti virus kijkt naar verdachte actviteiten, zou dus malware die hackers plaatsen moeten herkennen.
@Aarie25
Maar zijn er enige dingen die de antivirus zegmaar niet zou kunnen herkennen?
Mede door misschien hoe een hacker meekijkt op de mobiel zelf?
Dat dus niet gedecteerd wordt door de antivirus software?
Ook vroeg ik mij af. Of medewerkers van het antivirus software ook zelf kunnen meekijken in mijn mobiel. Sinds het hen software is?

Ik had nog wat vragen:
Is het veilig om dezelfde antivirus die ik nu gebruik. Om die eventueel ook op een nieuwe mobiel te installeren?
En op eerder advies van jou. Zou ik de antivirus software niet volledige toegang moeten geven over mijn mobiele apparaat toch?

2e vraag:
Maakt het soort wachtwoord uit die men gebruikt voor de veiligheid?
Bijvoorbeeld een geschreven wachtwoord versus bijvoorbeeld een die je moet " tekenen"?
Hiermee bedoel ik. Dat sinds de hacker op afstand in mijn mobiel kan meekijken. Via internet als het goed is.
Kunnen ze dan letterlijk ook een wachtwoord invoeren die dus " getekend" moet worden?
 
Dat is inderdaad heel simpel, als een hacker de gegevens van je Google account heeft dan kun je een Samsung account aanmaken dmv het inloggen met je Google account.

Omdat je bang nog steeds last van die hacker te hebben, zou een nieuw google account kunnen helpen. Maar omdat je dan wellicht de mail van je originele account mist, had ik geschreven dat je deze dan ook kunt toevoegen. Maar ja dan zit hij weer in je mobiel dat account.

Je zou ook bij het nieuwe emailaccount in de instellingen indien nodig je oude account daar kunnen koppelen dan hoef je hem niet apart binnen te halen.


Het enige nadeel is dat er 1x per uur de mails worden opgehaald.

Dat insuneer jij, niet ik.
Ik zeg alleen dat die grote bedrijven allemaal je gedrag volgen, ze kunnen precies zien welke advertenties je bekijkt.
@Roxmarie
Met toevoegen van de mail bedoel je meerdere Gmail accounts in Gmail toch?
Ik weet dat je daar ook ingelogd kan zijn met meerdere account inderdaad.

Ja, dezelfde mail in mijn account kan gevaarlijk zijn inderdaad.

Dus je kan een Gmail account ook op een andere manier koppelen aan een andere Gmail account?
 
@Aarie25
Maar zijn er enige dingen die de antivirus zegmaar niet zou kunnen herkennen?
Mede door misschien hoe een hacker meekijkt op de mobiel zelf?


Is het veilig om dezelfde antivirus die ik nu gebruik. Om die eventueel ook op een nieuwe mobiel te installeren?
En op eerder advies van jou. Zou ik de antivirus software niet volledige toegang moeten geven over mijn mobiele apparaat toch?

2e vraag:
Maakt het soort wachtwoord uit die men gebruikt voor de veiligheid?
Bijvoorbeeld een geschreven wachtwoord versus bijvoorbeeld een die je moet " tekenen"?
Hiermee bedoel ik. Dat sinds de hacker op afstand in mijn mobiel kan meekijken. Via internet als het goed is.
Kunnen ze dan letterlijk ook een wachtwoord invoeren die dus " getekend" moet worden?

Een anti virus kan altijd iets over het hoofd zien, daarom belangrijk om die altijd bij te werken met de laatste update.

Ja je kunt zonder problemen die anti virus op een nieuwe telefoon gebruiken.

Nee als het maar een sterk wachtwoord is die niet snel te raden is, is het goed.
Maar als er een hacker mee leest, dan kan hij het toch al lezen, dus dan maakt de sterkte niet uit.

Dus gewoon een nieuwe telefoon aanschaffen en een nieuw account gebruiken, dan ben je weer veilig.
 
Een anti virus kan altijd iets over het hoofd zien, daarom belangrijk om die altijd bij te werken met de laatste update.

Ja je kunt zonder problemen die anti virus op een nieuwe telefoon gebruiken.

Nee als het maar een sterk wachtwoord is die niet snel te raden is, is het goed.
Maar als er een hacker mee leest, dan kan hij het toch al lezen, dus dan maakt de sterkte niet uit.

Dus gewoon een nieuwe telefoon aanschaffen en een nieuw account gebruiken, dan ben je weer veilig.
@Aarie25

Ik heb opgemerkt dat ik nog geen updates heb moeten uitvoeren voor de antivirus die ik heb.. en heb het al bijna 1 jaar. Is dit normaal?

Trouwens met het "tekenen van een wachtwoord " bedoel ik de optie voor : een patroon. Als wachtwoord. Ik vroeg mij af of een hacker dit dan " op afstand" kan tekenen om in te loggen.

Ik heb ook opgemerkt dat sinds een paar dagen. Er een onbekende mobiele nummer in mijn WhatsApp lijst staat. Deze nummer heb ik zelf nergens toegevoegd..en staat ook niet in mijn lijst van contacten. Hoe is dit mogelijk?

Nog een vraag. Weet niet of je het weet.
Maar wat als mijn nieuw gekochte mobiel dan opnieuw wordt gehacked?
Wat kan ik dan doen?
Wat voor garantie kan ik dan afsluiten om bijvoorbeeld een nieuwe mobiel te krijgen?
 
Jou antivirus update automatisch, dit kun je ook ergens in de instellingen zien. Daar zul je zien op welke datum hij de laatste update heeft gehad.

Lijkt mij niet dat een hacker dit op afstand kan doen, maar zeker weet ik het niet.

Dat nummer kun je via de instellingen in WhatsApp blokkeren.

Als jij een nieuw account en wachtwoord hebt, tweestapsverificatie in hebt gesteld voor email en andere programma's waar dit mogelijk is.
Niet zomaar op vreemde de linkjes klikt.
De telefoon up to date houdt.
Geen apps buiten de Playstore download.
Niet ergens jou telefoon onbeheerd laat liggen.
Ook jou antivirus overzet
Dan ben je niet zo snel te hacken.
Want de beste beveiliging ben jij zelf 😉
 
Jou antivirus update automatisch, dit kun je ook ergens in de instellingen zien. Daar zul je zien op welke datum hij de laatste update heeft gehad.

Lijkt mij niet dat een hacker dit op afstand kan doen, maar zeker weet ik het niet.

Dat nummer kun je via de instellingen in WhatsApp blokkeren.

Als jij een nieuw account en wachtwoord hebt, tweestapsverificatie in hebt gesteld voor email en andere programma's waar dit mogelijk is.
Niet zomaar op vreemde de linkjes klikt.
De telefoon up to date houdt.
Geen apps buiten de Playstore download.
Niet ergens jou telefoon onbeheerd laat liggen.
Ook jou antivirus overzet
Dan ben je niet zo snel te hacken.
Want de beste beveiliging ben jij zelf 😉
@Aarie25
Dank voor het antwoorden.
Is het trouwens normaal dat de mobiele Batterij sneller op gaat bij het gebruiken van een antivirus en vpn?

Oké, dus dan is een patroon als wachtwoord misschien veiliger dan een wachtwoord die getypt moet worden?

Oké, maar jij hebt geen idee hoe er dus plotseling een nummer in mijn WhatsApp lijst staat. Die ikzelf niet handmatig heb toegevoegd?

Oké. Maar waar moet ik een nieuw account en wachtwoord aanmaken?
In Outlook? Gmail?
En is het niet zo dat IPhone 's geen gebruik maken van Gmail accounts? Of toch wel?

En waar kan ik de optie vinden om tweestapsvericatie in te stellen bij mijn emails? Ik gebruik Outlook en Gmail. Tot nu toe.

Ik vroeg me trouwens ook af of het oke en redelijk veilig is. Om geen antivirus aan te schaffen op een nieuw mobiel.
En als er dus iets aan de hand is met de nieuw aangeschafte mobiel.
Dat men deze gewoon opnieuw instelt. En dus terug naar fabrieksherstel zet?
Is dit een veilig idee?

Ik heb trouwens opgemerkt dat ik de laatste tijd onwijs veel spam mails krijg op mijn oudste e-mail account.
Ik klik er verder niet op. En verwijder ze etc.
Wel beetje vreemd en vervelend.

Heb jij trouwens een idee qua welke Cloud opslag mogelijkheden redelijk goed zijn? Voor foto's etc?
 
@Aarie25

Raad je het trouwens aan om tweestapverificatie al in te stellen op de huidige telefoon? Of juist pas op de mobiel die ik nieuw ga aanschaffen?
Wat is veiliger?

En is het verstandig om een soort garantie af te sluiten . Als ik een nieuwe mobiel aanschaf?
 
Pas op met die 2 staps verificatie als dat een app is op je telefoon, zorg dat je de herstelcodes bij de hand hebt (b.v. van Google Authenticator) Als je de telefoon reset dan ben je de app en dus de mogelijkeheid tot inloggen kwijt. Dit is mij overkomen met een Facebook account namelijk. Daar kom ik dus nu niet meer in.
 
Natuurlijk gaat een batterij sneller leeg, want jou verbinding gaat via een extra omleiding.

Is dat nummer niet toevallig jou eigen nummer?
Want je kunt voor jou zelf een notitie maken, boven aan de lijst.

Elke cloud (Microsoft/Gmail/Apple) is goed, wel belangrijk om een sterk wachtwoord te nemen.


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan