• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hacker nog steeds in mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pas op met die 2 staps verificatie als dat een app is op je telefoon, zorg dat je de herstelcodes bij de hand hebt (b.v. van Google Authenticator) Als je de telefoon reset dan ben je de app en dus de mogelijkeheid tot inloggen kwijt. Dit is mij overkomen met een Facebook account namelijk. Daar kom ik dus nu niet meer in.
@Roxmarie
Ik heb geen aparte app voor alleen 2 staps verificatie op mijn mobiel.
Je bedoeld als het goed is. Zo een aparte app ervoor toch?
Want als je een mobiel reset ben je inderdaad ook alle geïnstalleerde apps kwijt.
Ik dacht dat het dus misschien handig is om alvast 2 staps verificatie te installeren voor bepaalde apps. Zoals Facebook. WhatsApp etc. Bij welke apps dit allemaal mogelijk is weet ik nog niet.
 
Natuurlijk gaat een batterij sneller leeg, want jou verbinding gaat via een extra omleiding.

Is dat nummer niet toevallig jou eigen nummer?
Want je kunt voor jou zelf een notitie maken, boven aan de lijst.

Elke cloud (Microsoft/Gmail/Apple) is goed, wel belangrijk om een sterk wachtwoord te nemen.


@Aarie25
Oké, dank voor het verduidelijken.

Nee, dat nummer die opeens in de lijst staat is niet mijn eigen nummer.
Ik ben niet bekend met dat je een notitie kan maken bovenaan de WhatsApp lijst...
Enige wat ik weet is dat men hen status kan veranderen. En dat is iets dat men zelf kan bepalen en schrijven.
Dus ik denk dat de hacker dit op een bepaalde manier heeft gedaan.
Hoe precies? Weet ik niet. Dat is de vraag.

Oké. En zoals eerder gezegd door jou. Voor de zekerheid. Kan men met zowel Android als IOS apparaten in alle soorten genoemde clouds toch?
En als je bekend bent met deze clouds.
Kan je bij allemaal je foto's en video's indelen in mappen met een naam? Zodat je alles sneller kunt terugvinden?

En raad je het aan om al op de huidige toestel 2 staps verificatie in te stellen bij de diverse accounts/ apps? Is dit veilig? Of beter op een nieuw toestel?
 
Je kunt volgens mij, alle cloud diensten gebruiken.
Dus ook voor een iPhone, die al een eigen cloud heeft, kun je Microsoft OneDrive en Google Drive gebruiken. Bij Android is dat zeker geen probleem.

Ik zou voor een nieuwe telefoon gaan, zoals ik al vaker heb aangegeven. Schoon beginnen met een nieuw account.
 
Je kunt volgens mij, alle cloud diensten gebruiken.
Dus ook voor een iPhone, die al een eigen cloud heeft, kun je Microsoft OneDrive en Google Drive gebruiken. Bij Android is dat zeker geen probleem.

Ik zou voor een nieuwe telefoon gaan, zoals ik al vaker heb aangegeven. Schoon beginnen met een nieuw account.
@Aarie25
Oké, bedankt voor de duidelijkheid.
Ik vroeg mij nog af hoe het zit met: Op telefoonnummers gebaseerde hacks?
Is het gevaarlijk als ik dezelfde telefoon nummer behoud? Op dit moment wil ik het , het liefst nog niet veranderen.
En een app zoals een wachtwoord manager is toch eerder onveilig dan veilig?
 
@Aarie25
Oké, bedankt voor de duidelijkheid.
Ik vroeg mij nog af hoe het zit met: Op telefoonnummers gebaseerde hacks?
Is het gevaarlijk als ik dezelfde telefoon nummer behoud? Op dit moment wil ik het , het liefst nog niet veranderen.
Een telefoon nummer is wel te hacken, maar niet zoals jij denkt.
Dus zou ik het nummer gewoon houden.

Is een telefoonnummer te hacken
Ja. Misschien is hacken niet helemaal het goede woord, maar criminelen kunnen je telefoonnummer zeker stelen. Als ze je nummer hebben gevonden (en wie houdt zijn nummer vandaag de dag geheim?), kunnen ze je provider bellen en zich voordoen als jou. Na het beantwoorden van een paar eenvoudige vragen – vaak niet meer dan je adres en geboortedatum – vragen ze de provider je nummer naar een andere simkaart over te zetten.

Als dit is gebeurd, kunnen ze je accounts hacken door een wachtwoordreset of verificatiecode naar je telefoon te laten verzenden. Zo kunnen ze mogelijk je e-mail, je social media en zelfs je bankaccount kapen.

Wat kun je hiertegen doen? Goed opletten! Als je merkt dat je simkaart het opeens niet meer doet, zou het kunnen dat je telefoonnummer gehackt is.
 
Ik vraag mij alleen af waarom wij nu nog steeds over dit onderwerp hebben.
Want dit topic loopt al heel lang en je hebt een hoop tips gekregen.
Alleen lijkt het erop dat je er weinig mee doet, als je last van een hacker hebt, moet je gelijk actie ondernemen.
 
Een telefoon nummer is wel te hacken, maar niet zoals jij denkt.
Dus zou ik het nummer gewoon houden.

Is een telefoonnummer te hacken
Ja. Misschien is hacken niet helemaal het goede woord, maar criminelen kunnen je telefoonnummer zeker stelen. Als ze je nummer hebben gevonden (en wie houdt zijn nummer vandaag de dag geheim?), kunnen ze je provider bellen en zich voordoen als jou. Na het beantwoorden van een paar eenvoudige vragen – vaak niet meer dan je adres en geboortedatum – vragen ze de provider je nummer naar een andere simkaart over te zetten.

Als dit is gebeurd, kunnen ze je accounts hacken door een wachtwoordreset of verificatiecode naar je telefoon te laten verzenden. Zo kunnen ze mogelijk je e-mail, je social media en zelfs je bankaccount kapen.

Wat kun je hiertegen doen? Goed opletten! Als je merkt dat je simkaart het opeens niet meer doet, zou het kunnen dat je telefoonnummer gehackt is.
@Aarie25
Bedankt voor het antwoorden.
Ik heb wat je hier verteld ook online gelezen kort geleden.
 
Ik vraag mij alleen af waarom wij nu nog steeds over dit onderwerp hebben.
Want dit topic loopt al heel lang en je hebt een hoop tips gekregen.
Alleen lijkt het erop dat je er weinig mee doet, als je last van een hacker hebt, moet je gelijk actie ondernemen.
@Aarie25
Mijn excuses.
Ik heb zeker wat aan jullie tips.
Ik ben alleen wat voorzichtig.
En het klopt wat je zegt.
Maar moet bepaalde dingen veilig stellen die op mijn mobiel zitten.
 
Dat snap ik, maar je kunt ook te voorzichtig zijn 😃

Als ik last van een hacker had dan had ik het binnen enkele dagen al opgelost/aangepakt.
Zeker met al die bankzaken die je steeds meer online moet doen.
 
Dat snap ik, maar je kunt ook te voorzichtig zijn 😃

Als ik last van een hacker had dan had ik het binnen enkele dagen al opgelost/aangepakt.
Zeker met al die bankzaken die je steeds meer online moet doen.
@Aarie25
Bedankt voor de waarschuwing.
Ik vroeg mij nog iets af.
Is het veilig om dezelfde SD kaart te gebruiken in een nieuwe telefoon?
Of is het beter om ook alle foto's en documenten in een cloud opslag te doen?
Want kan iemand een hacker ook iets doen met een SD kaart??
 
@Aarie25 @Roxmarie
Excuus als ik wat vervelend ben.
Ik zat net te denken.
Is het ook mogelijk en veilig om na aanschaf van een nieuwe mobiel. Om dan pas de foto's die op de huidige SD kaart staan. Om die dan pas over te zetten in een cloud?
Raden jullie dit aan of juist niet?

En de huidige documenten die ik in Words hen etc. Die staan al in een cloud. Dus lijkt mij niet dat ik die kwijt zal raken.

Ik hoor graag van jullie wat het beste is.
 
@Aarie25
Is het veilig om dezelfde SD kaart te gebruiken in een nieuwe telefoon?
Of is het beter om ook alle foto's en documenten in een cloud opslag te doen?
Want kan iemand een hacker ook iets doen met een SD kaart??
Een anti virusscanner scant ook een sd kaart, dus mocht dat een virus op zitten wordt die gevonden.
Voor rest kan een hacker niks met jou sd kaart.
 
@Aarie25 @Roxmarie
Is het ook mogelijk en veilig om na aanschaf van een nieuwe mobiel. Om dan pas de foto's die op de huidige SD kaart staan. Om die dan pas over te zetten in een cloud?
Raden jullie dit aan of juist niet?

En de huidige documenten die ik in Words hen etc. Die staan al in een cloud. Dus lijkt mij niet dat ik die kwijt zal raken.
Jou anti virusscanner scant alle foto`s en bestanden, dus zijn die veilig over te zetten, als hij geen problemen vindt, bij twijfel een extra scanner laten scannen, zoals Malwarebytes.

Maar de foto`s kun je altijd later in de cloud zetten, als je een nieuwe telefoon hebt.
Mits je wel een telefoon koopt waar een sd kaart in kan, want dat kan niet bij elke telefoon.

De word bestanden die in de cloud staan raak je dan niet kwijt.
Maar zorg wel voor een sterk wachtwoord, maar dat geldt voor elke apparaat of inlog wachtwoord.
 
Jou anti virusscanner scant alle foto`s en bestanden, dus zijn die veilig over te zetten, als hij geen problemen vindt, bij twijfel een extra scanner laten scannen, zoals Malwarebytes.

Maar de foto`s kun je altijd later in de cloud zetten, als je een nieuwe telefoon hebt.
Mits je wel een telefoon koopt waar een sd kaart in kan, want dat kan niet bij elke telefoon.

De word bestanden die in de cloud staan raak je dan niet kwijt.
Maar zorg wel voor een sterk wachtwoord, maar dat geldt voor elke apparaat of inlog wachtwoord.
@Aarie25
Dank voor het advies.
Als het goed is zei je dat men via Apple producten ook gewoon in de cloud van Microsoft Onedrive kan?
Kan men op een Android apparaat ook in de ICloud komen?
 
Bij iPhone heb je geen aparte sd-kaart.
Inloggen op google zou niet zo'n probleem zijn. Al dan niet via de browser.
En inloggen via Android op iCloud zou denk ik ook moeten kunnen.
Maar in mijn Samsung zie ik niets van Apple tussen staan om toe te voegen als account.
Dan zou het via de browser moeten gebeuren.
 
Ja dat is mogelijk, maar dan moet je wel eerst een Apple id aanmaken. Anders kun je niets in hun cloud opslaan. Een nieuwe Apple ID aanmaken
@Aarie25
Oké. En denk jij dat het veilig genoeg is om nu al een nieuwe Apple ID aan te maken op dit apparaat? En alle foto's daar te uploaden?
En is er daar een limiet aan hoeveel geheugen er beschikbaar is dat je weet?
Extra geheugen kopen , kan ik wel . Indien nodig.
Of kan ik beter gewoon mijn foto's uploaden in de Microsoft Onedrive app?
Ik wil zoiezo toegang hebben tot mijn foto's op een nieuw apparaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan