• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Hacker nog steeds in mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, want als jij last van een hacker hebt, ziet hij ook jou wachtwoord van jou Apple id.
Limiet weet ik niet, want ben geen Apple gebruiker.
Maar dat is vast wel makkelijk te vinden.

Microsoft OneDrive is wel het makkelijkst.
 
Nee, want als jij last van een hacker hebt, ziet hij ook jou wachtwoord van jou Apple id.
Limiet weet ik niet, want ben geen Apple gebruiker.
Maar dat is vast wel makkelijk te vinden.

Microsoft OneDrive is wel het makkelijkst.
@Aarie25
Ik heb online zitten lezen over Apple Id etc.
Ook over het geheugen op de ICloud.
Is het ook niet gewoon oké. Als ik dus een Apple Id aanmaak. Alles upload en dan op het nieuwe toestel het wachtwoord verander? En dan ook 2 staps verificatie invoer? Of moet ik dan juist al 2 staps verificatie op dit toestel uitvoeren?
Alles zit dan al in de cloud.
En online stond er dat men alleen toegang tot het Apple account etc kan krijgen. Door middel van een wachtwoord en 2 staps verificatie.
En denk dat ik geen omweg moet maken met alles.
Maar de vraag is : Kan het veel kwaad om het zo te doen?
 
@Aarie25

En online stond er dat men alleen toegang tot het Apple account etc kan krijgen. Door middel van een wachtwoord en 2 staps verificatie.
Als jij overtuigt bent van een hacker, kan hij toch ook in jou mail en dan dus ook bij jou twee staps verificatie. Want vaak krijg je een sms of code in de mail.
Ik zou een nieuwe telefoon halen en dan in één keer alles in orde maken.
 
Als jij overtuigt bent van een hacker, kan hij toch ook in jou mail en dan dus ook bij jou twee staps verificatie. Want vaak krijg je een sms of code in de mail.
Ik zou een nieuwe telefoon halen en dan in één keer alles in orde maken.
@Aarie25
Je hebt gelijk. De hacker kan inderdaad in mijn mail dan etc.
Dus als ik het goed heb is jouw advies.
Een nieuwe telefoon halen. En dan op de nieuwe telefoon een Apple id aanmaken en 2 staps verificatie instellen etc?
Moet dan wel mijn simkaart in de nieuwe telefoon daarvoor plaatsen denk ik?
En daarna de simkaart weer in de oude telefoon en dan de foto's daar uploaden naar de cloud?
Begrijp ik het zo goed?
 
De foto's staan niet op de simkaart, dus die hoef je niet steeds te wisselen. Nieuwe telefoon, die instellen, dan Apple id aanmaken, de foto's op een sdkaart zetten, die in de nieuwe telefoon doen en dan overzetten naar de cloud.
Dit zijn de stappen die je kunt volgen en dan kan dit topic ook een keer dicht 😉
 
De foto's staan niet op de simkaart, dus die hoef je niet steeds te wisselen. Nieuwe telefoon, die instellen, dan Apple id aanmaken, de foto's op een sdkaart zetten, die in de nieuwe telefoon doen en dan overzetten naar de cloud.
Dit zijn de stappen die je kunt volgen en dan kan dit topic ook een keer dicht 😉
@Aarie25
Ja, maar wat als er geen sd kaart in de nieuwe telefoon kan?
Je had in het verleden aangeraden om niet weer een Samsung of Android toestel te nemen.
Ik heb namelijk begrepen dat niet in alle mobiele toestellen een sd kaart kan.
Hoe moet ik dit probleem dan oplossen?
Want mijn foto's staan wel op de sd kaart.
En erg bedankt dat je zoveel geduld met mij hebt.
 
Kun je de foto's van je huidige mobiel niet "gewoon" op je pc zetten? Of heb je geen pc.

Dan mis je de eventuele sd kaart die bij iPhone niet aanwezig is, niet.

iCloud heeft 5gb opslag.

 
Kun je de foto's van je huidige mobiel niet "gewoon" op je pc zetten? Of heb je geen pc.

Dan mis je de eventuele sd kaart die bij iPhone niet aanwezig is, niet.

iCloud heeft 5gb opslag.

@Roxmarie
Ik heb helaas geen pc.
Misschien dat ik deze in de toekomst ga aanschaffen of een tablet. Mits het ook kan om foto's over te zetten op een tablet?
En kan het op alle soorten laptops en tablets van diverse merken?? Microsoft, Mac etc?
En hoe moet dit dan allemaal gedaan worden om de foto's allemaal succesvol over te zetten?

En als het goed is past een mobiele sd kaart ook in een laptop met behulp van iets toch? Of heb ik het mis? Las online iets over een speciale usb reader ofzo.
Ooit van zoiets gehoord?

Ik wil mijn foto's echt niet kwijt.
Bedankt , heb online ook gelezen over het geheugen op ICloud.
 
@Aarie25

Je had in het verleden aangeraden om niet weer een Samsung of Android toestel te nemen.
Ik heb namelijk begrepen dat niet in alle mobiele toestellen een sd kaart kan.
Ik nooit gezegd geen Samsung of Android te nemen. Samsung heeft juist bij de duurdere telefoon 5 jaar updates.

Je moet gewoon kijken welke telefoons sd kaart sleuf hebben.
 
Ik nooit gezegd geen Samsung of Android te nemen. Samsung heeft juist bij de duurdere telefoon 5 jaar updates.

Je moet gewoon kijken welke telefoons sd kaart sleuf hebben.
@Aarie25
Oké. Maar voor mijn gevoel ben ik helemaal klaar met Samsung telefoons. Geen goede ervaring mee.
De vraag is wat kan ik allemaal doen om mijn foto's van de SD kaart te halen. En veilig over te zetten in een cloud.
Ik heb begrepen dat een sd kaart ook kan verouderen. Waardoor je op een gegeven moment de foto's erop niet meer kan overzetten etc.
Heb online gelezen dat je het in een pc kan doen met een speciale lezer ofzo daarvoor.

Is het ook niet mogelijk om een usb stick in deze oude telefoon te stoppen en dan de foto's erop overzetten?
Zo ja, hoeveel geheugen heb ik nodig op zo een usb stick?
Als het goed is zou deze usb stick moeten passen op zo een " uitstekend " onderdeel die je mee krijgt in de doos van de telefoon.
 
Een usb stick gaat niet passen, vaak hebben opladers een usb erbij zitten om het aan een computer aan te sluiten.
Zelf al jaren een Nokia gebruiker en dat bevalt mij super goed.

Je kunt hier heel makkelijk een telefoon met sdkaart optie invullen. Nu gedaan voor Nokia.
Maar dit kan voor alle merken
 
Och ja dan wordt het lastig als het geen pc hebt.
Dan inderdaad kiezen voor een telefoon met sd kaart mogelijkheid.

Dan wordt het Android en zeker geen Apple die hebben dat namelijk niet. Of eerst alles in een cloud zetten.

Zodat je er overal bij kunt komen.

Succes met het maken van keuzes.

En er zijn inderdaad card-readers die ook de micro sd kaart kunnen lezen.
Die je op de pc kunt aansluiten.

Nokia x10 heb ik via mijn werk, schijnt dus veilig te zijn. Maar bediening en foto's kwaliteit is minder dan mijn Samsung Galaxy a525g.EEn ik vindt heb gewoon te log voor een vrouwenhand.
 
Een usb stick gaat niet passen, vaak hebben opladers een usb erbij zitten om het aan een computer aan te sluiten.
Zelf al jaren een Nokia gebruiker en dat bevalt mij super goed.

Je kunt hier heel makkelijk een telefoon met sdkaart optie invullen. Nu gedaan voor Nokia.
Maar dit kan voor alle merken
@Aarie25
Bedankt voor de link.
Heb je een moderne Nokia telefoon. Of nog zo een ouderwetse in gebruik?

Ik had een vraag.
Als het goed is , is het ook mogelijk om eenmaal met een nieuwe mobiel. Alle foto's over te zetten in een cloud.
Via een app ofzo.
En dan op de telefoon zelf de foto's weer te verwijderen. Of niet?
En dan gewoon de sd kaart waar de foto's ook opstaan. Om die gewoon ergens te bewaren.
 
Och ja dan wordt het lastig als het geen pc hebt.
Dan inderdaad kiezen voor een telefoon met sd kaart mogelijkheid.

Dan wordt het Android en zeker geen Apple die hebben dat namelijk niet. Of eerst alles in een cloud zetten.

Zodat je er overal bij kunt komen.

Succes met het maken van keuzes.

En er zijn inderdaad card-readers die ook de micro sd kaart kunnen lezen.
Die je op de pc kunt aansluiten.

Nokia x10 heb ik via mijn werk, schijnt dus veilig te zijn. Maar bediening en foto's kwaliteit is minder dan mijn Samsung Galaxy a525g.EEn ik vindt heb gewoon te log voor een vrouwenhand.
@Roxmarie
Bedankt voor het advies.
Er is wel een mogelijkheid om foto's etc over te kunnen zetten naar een IPhone etc. Met een bepaalde app.

Ik heb Aarie net gevraagd of het mogelijk is. Om alles aan foto's in een cloud over te zetten. En dan als er nog het een en ander over is op de mobiel zelf. Deze dan te wissen.
Ik weet namelijk niet of het zo loopt.
Of dat alles gelijk in de cloud up geload wordt. Zonder dat het eerst in de mobiele geheugen gaat zitten.

Kan je zo een card reader gewoon kopen bij bijvoorbeeld de media markt? Zijn ze prijzig?

Mag ik vragen waarom de Nokia x10 als veilig wordt beschouwd?
 
@Aarie25

Heb je een moderne Nokia telefoon.


Als het goed is , is het ook mogelijk om eenmaal met een nieuwe mobiel. Alle foto's over te zetten in een cloud.
Via een app ofzo.
En dan op de telefoon zelf de foto's weer te verwijderen. Of niet?
En dan gewoon de sd kaart waar de foto's ook opstaan. Om die gewoon ergens te bewaren.
Ik heb een nieuwe type Nokia.

Als jij foto's overzet naar de Google cloud en jij verwijderd dan foto's op de telefoon gaan die ook in de cloud weg. Dan kun je het beter naar een sd kaart zetten.
Naar een externe cloud kopiëren kan wel, omdat die niet aan jou telefoon is gekoppeld.
 
Ik heb een nieuwe type Nokia.

Als jij foto's overzet naar de Google cloud en jij verwijderd dan foto's op de telefoon gaan die ook in de cloud weg. Dan kun je het beter naar een sd kaart zetten.
Naar een externe cloud kopiëren kan wel, omdat die niet aan jou telefoon is gekoppeld.
@Aarie25
Oké.
Weet je dit wel heel zeker?
En geldt dit dan voor alle clouds? Ook de ICloud?
Ik dacht dat alle clouds gewoon extern waren.
Weet jij dan toevallig welke clouds extern zijn?
En bijna al mijn foto's staan nu op een sd kaart.
 
Lees onder het tweede kopje -> ook interessant.

Microsoft OneDrive is extern.
Ik denk dat Google One voor iPhone en iCloud voor Android onder extern valt.
Bij een Android dus geen Google One gebruiken en bij een iPhone geen iCloud.
 
Als jij foto's overzet naar de Google cloud en jij verwijderd dan foto's op de telefoon gaan die ook in de cloud weg. Dan kun je het beter naar een sd kaart zetten.
Als ik de foto's op mijn Samsung uit de galerij verwijder, worden ze niet gelijk uit Google Foto's verwijderd, die bij mij als backup meedraait. Daarvoor dien ik naar Google Foto's te gaan.

Nadeel van deze backup methode is, dat de foto's niet in originele (maar in ets lagere resolutie worden opgeslagen worden. Maar je kunt wel meer kwijt.

In oorspronkelijke kwaliteit kun je tot 15gb je totale Google opslag benutten. (daar zit dus ook een eventueel gmail mail adres en google drive in).

Om de foto's over te zetten naar USB kun je een kleine adepter kopen. (bij de Action b.v. daar heb ik er ooit een gekocht, en deze zojuist bij wijze van test aangesloten op mijn telefoon gedaan met aan de andere kant een USB Stick. En jawel hoor, mijn telefoon herkent het USB opslag!

Er staat USB opslag toegevoegd.


Dus zo zou je, de foto's ook kunnen overbrengen via de mijn bestanden app van Samsung.

Het kopieren of verplaatsen is kinderspel. Het ging razendsnel! Maar eerlijk is eerlijk, ik had juist van de week de mappen via de PC leeggehaald.


en USB sticks



En als je echt denkt dat er een hacker in je mobiel zit, snap ik echt niet waarom je nu al bijna een half bezig bent om een nieuwe telefoon te regelen!


Geen idee waarom mijn werkgever voor Nokia heeft gekozen, zeer waarschijnlijk vanwege veiligheid en update beleid. De keuze is Iphone of deze Android telefoon. Dus maar 2 verschillende merken.
 
Hier wat afbeeldingen voor het verplaatsen van de foto's naar een USB Stick.
Ga naar Mijn Bestanden (deze staat naar mijn idee op een Samsung telefoon).
Ga naar de map waar jou foto's worden opgeslagen. Bij mij is dat de interne opslag.
Selecteer DCIM


Hieronder zie je de mappen die bij mij in die map staan.


Je kunt dus eigenlijk in afbeelding 1 gelijk de DCIM map selecteren en deze verplaatsen zoals hier is aangegeven.


Klik een paar keer op terug en selecteer de USB opslag om daar de foto's naar toe over te zetten.


Zoals je ziet staan ze nu op de USB Opslag. Dus alle mappen met hun inhoud.



Let op, verwijder de USB stick veilig, dat had ik niet gedaan, waardoor ik mijn telefoon opnieuw moest starten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan