• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Happerend Beeld Bij Spelen Van Spel

• Onderwerp starter Onderwerp starter computernerd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

computernerd

Gast
hoi
ik heb pas een nieuwe pc met daarin
intel 2.6 ghz
120 gb hd
1536mb ram
en een ati radeon 9200 se(128mb)
maar als ik need for speed underground(of een ander nieuw spel) speel dan krijg ik haperend beeld licht dit aan
mijn videokaart?

volgens mij niet ik heb ook NFS underground:
en beschik over de volgende dingen;

80 gb schijfruimte
512 mb geheugen en ook en ati radeon 9200 se 128 mb
en een intel pentium 4 2.4ghz

ik heb dus nog een mindere pc dan jou :rolleyes:
en bij mij haperd NFS underground niet.

Misschien is je videokaart licht beschadigd. Of kijk eens of er nieuwe drivers voor zijn. En download anders eens de nieuwste versie van Direct X

Controleer ook een paar dingen "voor alle zekerheid", zoals of er geen waarschuwingen in je apparatenlijst staan en of je wel SUN Java aan boord hebt (zat automatisch in de oudere CD's van Windows maar niet meer sinds ze bonje kregen).

kijk ook eens op welke instellingen je die spellingen speelt. 9200 se is niet een kaart om alles op het hoogst te kunnen spelen. :unsure:

ik heb directx9c(volgens mij was dat de nieuwste versie kon geen nieuwere vinduh op internet)kheb de nieuwste drivers gedownload en de kaart is niet beschadigd kheb hem ook al opnieuw in het pci slot gestoken om te kijken of er geen vuile tussen het slot zat
java heb ik ook
en met het spele van een spel zet ik hem op zijn laagste en zelfs dan blijft hij nog haken
moet ik anders trug naar de winkel gaan met de videokaart?

Heb jij al zo'n mobo met pci-express dan, want een radeon 9200se is geloof ik toch echt een agp kaart, die in het agp slot moet op je moederboard.

Originally posted by computernerd@27-10-2004, 21:05:46
ik heb directx9c(volgens mij was dat de nieuwste versie kon geen nieuwere vinduh op internet)kheb de nieuwste drivers gedownload en de kaart is niet beschadigd kheb hem ook al opnieuw in het pci slot gestoken om te kijken of er geen vuile tussen het slot zat
java heb ik ook
en met het spele van een spel zet ik hem op zijn laagste en zelfs dan blijft hij nog haken
moet ik anders trug naar de winkel gaan met de videokaart?
:D Je zei toch echt PCI

Als je echt wilt weten als het aan je kaart ligt dan moet je een andere kaart proberen. En hapert hij alleen bij dat spel?

ciao flash

hij hapert ook bij andere spellen en ik heb geen andere kaart
om te kijken of het daar aan ligt
ik heb wel een kaart maar dat is via pci ik weet niet of dat erg is

Maakt over het algemeen niks uit maar een PCI kaart komt geloof ik overeen met AGP1X snelheid. Deze kaart kan dan waarschijnlijk die spellen niet eens aan.

En het is niet aan te raden deze in het agp slot te drukken.

op hoeveel snelheid staat de ati radeon 9200 se(128mb) dan want bij mij staat er :
agp-snelheid instellen:uit-1x-2x-4x
en dan bij mij staat hij op uit op welke moet hij dan staan?
(ik heb niet zoveel verstand van die dingen)

Die draait op AGP8X je mobo kiest automatisch die erbij hoort. maar omdat je mobo maar tot AGP4X kan, zal de kaart niet optimaal draaien en daardoor krijg je waarschijnlijk die stoornissen. Je zal waarschijnlijk een nieuw mobo moeten aanschaffen wil je hem goed laten draaien

Het gaat hem niet zitten in het feit dat hij geen agp8x kan draaien.
Het verschil tussen 4x agp en 8xagp is minder groot dan de meesten denken.
De max van 4 xagp is nog niet eens bereikt tot op heden.
Maar goed....
Je moet je kaart dus in ieder geval wel op 4x zetten.
In je bios moet ook de agp size op 128mb staan en de fast write optie op enabled.
Verder moet je ook eens kijken of je wel een echte Pentium cpu in je computer hebt en niet een celeron cpu.
Celeron cpu's hebben een te laag L1 cache.

De post over de instellingen van de kaart en dat je niet op zijn hoogst moest spelen daarmee werd denk ik eerder verwezen naar de beeldresolutie en het aantal bits voor de kleuren.
Ook kan het zijn dat de Hz te hoog staat voor het beeldscherm in je scherm opties.

ik heb een celeron pentium :(
ennuh als ik hem op 4x zet dan gaat hij automatisch weer op uit
en dat is ook als ik hem op 1 x zet ofzo me moederbord is een msi 845pe max series

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan