• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijf gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilma05

Enthousiast
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
2.034
Waarderingsscore
0
ik zoek een harde schijf die precies hetzelfde is als deze:

400GB Samsung HD403LJ Spinpoint T166.

hij zat in een externe case:
FREECOM NETWERK DRIVE 400GB LAN & USB 2.0
S/N-8031300053
P/N+29012 MODEL CODE SSOCCH

omdat ik de printplaat nodig ben, ik wil proberen om de gegevens op de hd eraf te halen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daarvoor heb je de printplaat niet nodig - gebruik (S)ATA kabeltje en sluit de ext. HDD zo aan op je pc /laptop.
 
emm ze bedoelt die printplaat OP DE SCHIJF je weet de (controller)
 
Hoi, ja dat is het simpelste, maar alle pogingen gingen niet lukken, maar hou me aanbevolen voor andere opties
 
Misschien een gekke opmerking maar, kan je niet gewoon de hdd in een dockingstation zetten?
 
Kan deze discussie niet echt volgen.
Het is mij nog nooit gelukt om een HDD open te maken en na het weer monteren te laten werken.
Zou je een stof vrije kamer voor moeten hebben.

Als de schijf niet gelezen kan worden als je hem in een PC hangt zou hij kapot kunnen zijn.
Download de diagnose tool van Samsung om dit te testen.

Freecom disk behuizingen hebben als probleem dat ze een ICtje hebben dat de omvorming naar 5 volt moet regelen.
Daardoor zijn ze erg kritisch wat de 12 volt voeding betreft, vooral bij grote schijven.
Je kunt proberen er een grote (minimaal 2000 F) Elco aan te hangen.
Zelf heb ik om die reden een voeding van een LaCie gebruikt die 12 en 5 volt levert.
Was wat prutsen, maar nu nooit meer mee gemaakt dat hij niet op start.

Succes.
 
Ahum. dat spreek ik tegen ! Is een beetje link om zo te gaan rommelen met een elco als je sluiting veroorzaakt als ie in gebruik is ben je echt de sigaar ! Dat kost je absoluut de controller op de Mobo die gaat direct de hens in !

Ik heb hier een 6 tal Freecom drives liggen in allerlei grote
Die dingen hebben een wat men noemt een Usb to ( sata) of (Ide) bridge in de behuizing. waarop je 12 Vdc en een Usb aansluiting moet hebben Voeding van 12 Vdc 2 A is ruim voldoende Je hard disk trekt niet zoveel. Alleen bij opspinnen. ( inschakelen)

Als die bridge dus defect is kan je als je een 2e drive hebt ( mits de bridge hetzelfde is) de drives gewoon onderling even ruilen
Wel de prik en de usb steker los maken. Hoe Rubberen voetjes los peuteren en dan de 4 schroefjes daaronder losnemen en 1 schroefje onder garantie zegel verwijderen. Dan jan je de hebe binnen behuizing voorzichtig eruit schuiven ( gaat soms wat stroef)
Je zien zelf direct hoe de harddisc in het frame is gezet. De controller gaat daar echt niet van stuk.

En inderdaad, je kan de hele hard disk ook losnemen van het Freecom frame en deze dan in een universeel docking station zetten
DIe bied vaak plaats voor een 2.5 en of 3.5 model. EN dat is exact hetzelfde ding als je freecom drive
Wat kan ook nog: ding in je pc plaatsen en even aansluiten op je mobo. Is ook nog sneller ook nog.

---------- Bericht toegevoegd op 14:52 ---------- Vorige bericht was op 14:46 ----------


In een eerder antwoord ( print uitwisselen, Hdu controller. da's dus weer een andere print die onderop de hard disk zit

Fout ! de controller van de harddisk zelf kan je niet uitwisselen ! die is nlk gematched met de stuurelectronica op de koppen van de schijf. De kans is klein dat je dan de data eraf kan halen Elke axiale step van de kop wordt nlk gecorrigeerd en continue gestuurd. die data wordt verwerkt door een smd device dat vellal meebeweegt op de koppen

Ik dus niet dat dat gaat lukken.
Probeer maak eens met 2 identieke (oude) hdu's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan