• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf ineens maar 30G i.p.v. 500G zoals ik deze heb gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

judith3

Nieuw lid
Lid geworden
9 apr 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb een probleempje met een externe harde schijf. deze is nu maar 30G groot, terwijl ik deze met 500G heb gekocht.

Wat ik heb gedaan: Ik heb een nieuwe laptop met windows 8. Bij een nieuwe laptop maak ik altijd een herstel voor windows. Voorheen ging dit via de DVD-ROM. Nu vraagt windows mij om een usb flash drive. Ik heb een backup-schijf aangesloten die ik nog had liggen (500G) en zou later deze data wel kopiren op een schijf die er geschikter voor is.

Tijdens het maken van de herstelstation gaf de computer aan dat de data op de schijf zouden worden gewist (ok, is niet anders, is maar een backup dacht ik) Nadat alles was genstalleerd op deze schijf heb ik alles in een mapje gezet om later op een betere usb-flash drive te zetten (een kleinere die ik nog moet kopen). Op het moment dat ik al mij foto's ed weer wil backuppen zie ik dat deze schijf ineens nog maar 30G groot is. Ik heb het vast niet op de slimste manier aangepakt, maar voorheen ging het maken van een herstelstation ook anders.

Weet iemand hoe ik de schijf weer naar 500G krijg? (Bv hoe ik deze weer terug krijg naar fabrieksinstellingen?) Formatteren helpt niet. Het is zonde om een duur betaalde 500G schijf niet volledig te kunnen gebruiken. En natuurlijk zou ik graag mijn foto's ed weer willen back-uppen

het gaat om de volgende schijf: Elements powered by WD wd5000C035-000.

groetjes Judith
 
Niet per ongeluk fat32 geformatteerd?
 
Ik heb nu alle opties omtrent het formatteren geprobeerd, maar het maakt geen enkel verschil
 
dit is misschien een mogelijkheid:
right-click op computer en dan beheren.
dan bij schijfbeheer de betreffende schijf kiezen

welke grootte geeft de schijf hier aan?
 
Daar staat inderdaad dat deze schijf (iets minder dan) 500G groot is. Hij lijkt in 2 delen te zijn gesplitst, waarvan n deel niet actief is. Hoe krijg ik het laatste deel weer actief?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder alle partities en maak n nieuwe ntfs aan.
 
right-click op het volume dat is aangemaakt en deze verwijderen. en dan in zijn geheel een nieuwe partitie aanmaken.
hoop dat dit voldoende is.
 
Allebei bedankt! Dat was de oplossing en ik heb er weer wat bij geleerd vandaag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan