• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Harde schijf kan niet meer geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
40
Waarderingsscore
2
Geachte Nationaal Forum,

Mijn probleem kan ik niet oplossen na heel lang zoeken.

Externe harde schijf Lacie kan niet meer geformatteerd worden, daar die plots alleen lezen geworden is. Help!!!!

hopelijk kan U me helpen, met dank
 
Hoi,

Ik heb je topic een goed onderwerp gegeven zo weten we waar het over gaat.

Welke melding krijg je als je de harde schijf probeert te formatteren? En welke procedure gebruik je?
 
Hij zegt gewoon tegen schrijven beveiligd. Is alleen Lezen . Ik gebruik gewoon de eigenschappen van de schijf en probeer te formateren, wat niet lukt
 
Geef de schijf eens leesrechten via de eigenschappen. Of format hem via schijfbeheer op de computer.
 
heb geprobeerd via eigenschappen, maar daar staat geen beveiliging in , hij is aangemerkt als lokale schijf H en beveiligd tegen schrijven ook in schijfbeheer. Schijf waarschijnlijk verloren????
 
Heb je de schijf toevallig met een Mac gebruikt??
 
aangezien jij geen tap " beveiliging " ziet via de eigenschappen is deze schijf of FAT32 of EXFAT
jij dient een tool van een derde partij te gebruiken ...bezie de link eens van techno360 en lees die eens goed door
 
Waarom wil je hem formatteren?

Een harddisk formatteer je meestal niet zo maar, maar vanwege een reden. Had je al problemen voordat je hem wilde formatteren, en zo ja, wat waren die?
 
Vreemd, Aarie, bij mij is de aanpassing niet te zien.

(Het ging om de topictitel).
Die had ik aangepast, misschien even de pagina refreshen?
 
6085768999ea3-No.001.jpg


terzake weer:
kan je zien of de schijf een schijfletter heeft? Anders die wellicht toekennen. Dat kan in schijfbeheer = diskmanagement, of (altijd) mjet MiniToolPartitionWizard (gratis). Ik liep er nog wel eens tegen aan dat als de schijf door de verkenner niet herkend wordt je er ook weinig mee kan aanvangen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan