• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Harde schijf kan niet meer geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, die heeft de letter H gekregen, maar ik kan bij beveiliging niets aanpassen omdat de schijf beveilig is tegen schrijven
 
Ik denk ook dat het probleem van Ts belangrijker is.
 
@Marie - Jeanne De Clerck - via deze link

ben ik hier terecht gekomen:

Gebruik de onderste link om met DiskPart jouw LaCie USB-HD weer te laten werken.
Succes ermee.
 
alles ging goed tot de disk geformatteerd moest worden. ik kreeg de melding
Virtual Disk Service error
Het bestands system is incompatibel Wat jammer en nu?
 
Wordt de LaCie inmiddels in Schijfbeheer getoond?
Zoja, dan kan je via Schijfbeheer de HD formatteren.
 
Dat heb ik juist geprobeerd maar de schijf wordt wel getoond onder de H, maar formatteren lukt nog altijd niet omdat de schijf tegen schrijven beveiligd is. Ik denk dat de schijf rijp is voor het containerpark. Ik wordt er alvast niet vrolijker vast, en ik dacht toch dat het ging lukken met uw tip. Het ging toch in het begin heel goed
 
Dan denk ik dat schijf nog wel goed is, maar mogelijk de elektronica in de LaCie corrupt is geworden.
Dat had een kennis van me laatst ook en in nieuwe behuizingen functioneerde alles weer.
 
ja,, maar ik denk dat het de moeite niet meer is om te laten repareren. Die schijf is al heel wat jaren oud. Ik wil u wel hartelijk bedanken voor de moeite die u heeft willen doen. :cool::sun:👍 groetjes uit Spanje
 
@Marie - Jeanne De Clerck - ik heb je heel graag proberen te helpen, jammer dat het niet gelukt is.

Ik stel mijn externe HD's altijd zelf samen, dus met een losse USB behuizing en een zelf gekozen HD.

Bij voorkeur gebruik ik daarvoor Alternate in Ridderkkerk
 
Een voorbeeld:

Sharkoon_Swift_Case_PRO_USB_3_0_externe_behuizing@@t3us41.jpg



Seagate_BarraCuda_2_TB_Harde_schijf@@afbs45.jpg


 
Vóór dat je die harde schijf echt weg doet ( met een paar mokerslagen?) kan je nog proberen met het programma DBAN te installeren op een dvd (die gebruik ik af en toe nog steeds) of op een USB. Vervolgens de (of een andere) pc opstarten met alléén die HD er in en opstarten via bootmenu vanaf die USB. Proces kan enkele uren duren. Het kan zijn dat je met "diskpart" die HD weer aan de praat krijgt. Anderzijds is het voor die paar tientjes en als het lekker weer is in Spanje zonde van je tijd.
Als het je wat interesseert:
(inderdaad hewet het item "hoe te dan" en al járen zo.
 
Ik denk toch dat het een misverstand is. Het gaat niet om een harde schijf maar over een EXTERNE HARDE SCHIJF wat toch een verschil is
 
Een harde schijf met een kassie erom blijft een harde schijf....

De meeste hebben een SATA uitsluiting alleen WD's hebben gelijk een USB interface.

Als je ermee wil stoeien, openmaken en in een PC erbij hangen, heb je meer repair opties
 
doe je nu nog iets met die harde schijf? DBAN uitgeprobeerd?
 
Het lukt me niet met dban. Ik heb al een schijf gebrand, maar die kan ik niet terugvinden in de Bios. Gisteren blijven proberen. Ik krijg er de kriebels van. Mijn comp is een Hp.
 
Voor alle zekerheid:
1) heb je DBAN dus als ISO correct op een dvd gebrand?
1a) je moet die gebrande schijf niet vanuit verkenner opstarten (zo dat al zou lukken) maar --> 3)
2) Vóór je verder gaat: alle andere aanhangende schijven loskoppelen behalve die hardnekkige!!
3) Herstart pc met tokkelen F10 (geldt voor HP lees ik op internet) en dan kiezen opstarten vanaf CD/DVD (overige opties zijn harde schijf en USB als regel)
4) als het scherm van DBAN verschijnt de opdracht van leegmaken ( to nuke = echt helemaal leeg) bevestigen met intikken < autonuke >
5) dan volgt er een langdurig proces waarmee de harde schijf geheel leeg gemaakt wordt. Dat kan úren duren. (Eventueel gewoon naar bed gaan 's avonds)
6) als regel zal je na afloop die HD met Sata-kabels (in een andere pc?) opnieuw van schijfletter moeten voorzien.
Toelichting: al die programma's zoals Aomei, DBAN en veel soortgenoten zijn een eerste keer NIET makkelijk uit te voeren, dit als troost.
 
Ja, dit heb ik allemaal gedaan, natuurlijk opgestart via bios, maar mijn cd rom staat niet in de bios. Opzoekingen gedaan bij de site van Hp, zij beweren dat in de bios secure opstarten moet op disable staan. Ook die procedure gevolgd, maar die cd rom met de iso schijf komt niet te voorschijn. Ik weet echt niet hoe het verder moet
Ik zoek verder, maar zolang die opstartschijf niet tevoorschijn komt kan ik natuurlijk niet verder.☹😈👹
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan