• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf problemen/Data recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

asserboy

Nieuw lid
Lid geworden
3 aug 2017
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb nog 3 harde schijven na de verhuizing weer tevoorschijn gehaald maar krijg ze niet meer aan de praat:(
Ze lijken op te starten, je hoort ook dat ze wat gaan doen, maar komen niet online en blijven proberen op te starten.
Wat kan ik hier eventueel aan doen en waar kan ik terecht om mijn data nog te redden?

Alvast dank.

Zijn het grote hardeschijven of kleine dunne?

En hoe zitten ze met de computter verbonden? Via usb kabel en een adapter, die aan de hardeschijfbehuizing zitten?

Het zijn grote harde schijven van verschillende merken. Deze worden verbonden via usb en een aparte stroomkabel met adapter, en ik denk dat die inderdaad aan de behuizing vastzitten.

hebben ze nog wel een schijfletter? Kan je diskmgmt.msc (vanaf Windows startknop links onder) openen en zijn ze dan zichtbaar? Als daar op zo'n schijf geen schijfletter ( "stationspaden en letter") te zien is met R klik op die schijf(partitie) verder handelen. Mijn ervaring is dat zo'n schijfletter om e.o.a. onduidelijke reden kan verdwijnen, en dan herkent Windows zo'n schijf niet. Schijf op een andere pc of laptop uitgeprobeerd?

Het is wel van belang dat u de schijven niet formateerd, dit maakt het moeilijker om de data te hers

Je gebruikt hopelijk geen verlengkabel voor USB ? Zo te lezen lijden ze alle drie aan hetzelfde, en dat lijkt mij geen toeval. Andere USB poort geprobeerd ?

Als ze in een behuizing zitten zijn het meestal harde schijven met een SATA (of oudere IDE) aansluiting. SATA kan je IN je PC proberen, maar dan moet je ze uit de behuizing weten te halen.

Eerst maar eens begrijpen waarom ze het alle drie niet doen.

Inmiddels zijn de 2e oudste aan de praat, met een nieuwe voedingskabel, en erg langzaam maar heb alle data kunnen redden. De laatste, een Medion HDDrive 2.0 gaat het blauwe lsmje wel flikkeren en lijkt het als of de schijf online komt, maar helaas. Geen USB verlengstuk en heb inmiddels andere usb poorten geprobeerd.

Uit de kast halen en in de PC proberen. Een externe harde schijf draait meestal niet zo veel, dus de kans is er dat alleen de Medion interface kapot is.

Ik heb geen pc meer om de harddisk in te zetten. Ik heb 3 foto's van de harde schijf toegevoegd, misschien dat dat iets verduidelijkt. het lampje knippert soms wel, soms niet. het lijkt erop dat er wel ergens leven in zit.

Bijlagen

• HDD 2.PNG
    HDD 2.PNG
    382,2 KB · Weergaven: 12
  • HDD 1.PNG
    HDD 1.PNG
    288,8 KB · Weergaven: 11
  • HDD3.PNG
    HDD3.PNG
    410 KB · Weergaven: 10
probeer dan de hdd in een andere behuizing te plaatsen.

Het groene printplaatje lijkt aan deze harddisk te zitten. Heeft elke behuizing een eigen aansluiting ( stroom en USB )?

lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat zijn standaard hdd op het etiket staat zelfs hoe je ze moet aansluiten

ik denk dat je iets meer geweld moet gebruiken om hem los te krijgen

Hij moet recht naar achter van de connector(print) losgetrokken worden, maar dan moet je achter wel de ruimte hebben om hem daarheen te schuiven, of de print moet naar voren kunnen.

Stroom en DATA (niet USB, USB is de interface van de behuizing) zitten naast elkaar, twee connectors, maar zie het maar als één connector want beiden zitten stevig op de print.

ik denk dat je iets meer geweld moet gebruiken om hem los te krijgen
Voorzichtig een schroevendraaier tussen HDD (= metaal) en printje (daar waar niks zit) moet ook lukken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan