• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf vervangen Dell CPi

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Hallo,
Ik heb een oude Dell CPi R400GT (1999..) waarvan ik de harde schijf wil vervangen.
In de handleiding staat een afbeelding die niet overeenkomt met de realiteit.
Wanneer ik de schroef van de houder losmaak, kan ik het handvatje verschuiven neer boven, maar krijg ik de slede niet uit het toestel.
Ik heb het toestel volledig open gelegd, zodat ik het eens beter kom bekijken, maar dat hielp niet...
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!

Noot: Ik maakte enkele foto's, dus als iemand wil, kan ik enkele foto's toesturen.
 
Lang, lang geleden heb ik ook zo'n machientje gehad.

Serviceemanual pdf: downloads.dell.com/manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_latitude_laptop/latitude-cpi_service%20manual_en-us.pdf

Klik Removing and replacing parts open.

De harddisk is een IDE/PATA uitvoering.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Hardware problemen.
 
Bedankt voor de info Abraham, maar dat is juist mijn probleem...
Ik had die handleiding al en daarin staat een andere afbeelding (HD in slede met 2 schroefjes) dan wat er bij mijn laptopje te zien is. Vandaar mijn probleem..
Kan ik je de foto's op een of andere manier bezorgen?

Maar zeker bedankt voor de snelle reactie!
 
De drive zit dus in bay en niet in de standaard houder.
Ik vermoed dat de knop aan de voorkant naar beneden geduwd dient te worden en of aan de onderzijde zit een schijfknop die de bay vasthoudt.
 
De drive zit dus in bay en niet in de standaard houder.
Ik vermoed dat de knop aan de voorkant naar beneden geduwd dient te worden en of aan de onderzijde zit een schijfknop die de bay vasthoudt.
Dat afsluitkapje kan je inderdaad naar beneden duwen; maar dan kan je de HD nog niet uit de houder trekken. Aan de onderkant zit geen schuifknop wat de HD betreft. Er zitten 2 schuifknoppen (1 voor de batterij en 1 voor de diskette/CD lade), maar die hebben geen invloed op HD-houder. Zinvol dat ik er nog een foto van maak?
 
@wulp5

het steeds quoten van vorige reacties is onnodig. Men kan zelf de vorige reacties teruglezen als dit gewenst is. Quoten is bedoeld om een belangrijk deel van een reactie over te nemen ter verduidelijking. Gelieve hierop te letten in het vervolg.
 
waar de groene lijn getrokken werd in deze onderstaande afbeelding is dit de plaats waar dus de schijf zich bevind ...indien zo dien je deze te unlocken zodat deze los komt in je bay .
599c3ad08cec6-Ashampoo_Snap_2017.08.22_16h07m32s_001_.png
 
Bij mijn weten kun je de schijf met een beetje kracht er zo uit trekken, er zit nog een verloop op de 44 p aansluiting, lijkt op een scsi 2 dacht ik en die zit aardig vast, dat klepje met wat erachter zit, de schijf, naar je toe trekken.
Niet naar boven maar eruit.
 
Nee, daar bevindt zich de batterij. De harde schijf bevindt zich "in het midden van de 'korte kant'"... Sorry voor de plastische omschrijving...
 
En ik meen dat daartoe die driehoekjes aan de onderzijde daarvoor dienen.
 
aan Lange Pier:
Ik heb al zo hard getrokken dat de aansluiting achteraan gedeeltelijk uit de houder komt, maar dan nog blijft de hele HD-houder vast zitten en schuift die niet uit het toestel.
 
Aan Abraham: die driehoekjes zijn de vergrendelingen voor de batterij (ene kant) en de diskette/CD (aan de andere kant).
Ik vrees dat het de metalen clipsen zijn die je op foto 3 ziet die op een of andere manier moeten losgemaakt worden.
 
Ik dat je via de onderkant de harddisk eruit kan drukken door het kapje naar de buitenkant de drukken.
 
Bedankt voor deze tip!
Ik ga dat zeker proberen, maar nu even enkele dagen naar ... Nederland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan