• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Harde schijf wordt niet gezien door de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kreos

Nieuw lid
Lid geworden
24 jan 2021
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Ik heb een harde schijf die ik wil gebruiken in de camper om films en foto's te bekijken , de laptop ziet hem wel maar de tv ziet hem niet , wat kan hier de oorzaak van zijn.
 
Hoi,
Is de harde schijf mss versleuteld met Bitlocker?
Dat kan een reden zijn waarom de tv de hd niet ziet...
 
Hoe kan ik dat zien ?
De hd is geformatteerd en daarna foto's en films opgezet.
 
Merk en type TV en welke in welk bestandssysteem is de schijf geformatteerd?
 
De harddisk is in NTFS geformatteerd, waar de TV niet mee overweg kan. Probeer hem eens te formatteren in Fat32 of exfat, dan kan de tv hem misschien wel gebruiken. Maar veel TV's kunnen vaak alleen overweg met USB sticks, dus het is goed mogelijk dat het nooit gaat werken.

Laptop aansluiten op de tv, is dat misschien een optie?
 
Fat32 is het meest gebruikelijke bij tv kastjes en auto radio,s. NTFS zal dan echt niet werken .
Blijft de optie die Enigma aangeeft ,een Hdmi kabel tussen laptop en Tv.
 
Schijf is fat32 geformateerd.
Dan wordt eventueel optie om een laptop mee te nemen de hd is van vrienden van ons.
Wel vreemd is dan dat mijn hd wel overal op werkt.
 
Een ander mogelijke oplossing is om een mediaspeler aan te sluiten op de tv en via deze speler de films en foto,s af te spelen. Wat zegt de handleiding van de tv?
 
Alleen dat je diverse apparaten kunt aansluiten op de usb en de bediening ervan , verder niks.
Ik heb het met een stickie geprobeerd en dat werkt wel , ze gaan nu stickies aanschaffen , mensen hebben weinig verstand van zaken wat betreft computers en aanverwante zaken.
 
Hier staat uitgelegd hoe je Bitlocker kunt uitschakelen.
Check daarna gelijk of je tv de schijf ziet...
 
Wel vreemd is dan dat mijn hd wel overal op werkt.
Gaat het in beide gevallen om een 3,5" of 2,5" schijf ? Externe voeding ?
Een 2,5" schijfje kan heel soms een gebrek aan voldoende voeding hebben. Stap één is de kortste kabel proberen, soms lukt het alleen met die van 15 cm.
 
Iedereen bedankt voor de tips , we hebben twee usb sticks aangeschaft en de foto's en films overgezet en het werkt prima.
 
Fijn dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan