• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvo-jan

Nieuw lid
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb ooit bij de Lidl een externe harde schijf gekocht. Het is een TARGA IV 320. Als ik hem aansluit met de externe voeding reageert hij wel, maar hij wordt niet herkend door mijn PC met Windows 10. Ik heb de gebruikelijke stappen al gezet, maar die lossen het probleem niet op. Iemand enig idee wat ik nog kan doen om de oude bestanden uit te kunnen lezen.?
 
Kijk eens in schijfbeheer of hij wel een schijfletter heeft of dat hij wordt gezien als raw en of hij uberhaupt wordt gezien daar.
 
Zoals ik al schreef, heb ik de gebruikelijke stappen al gezet en dus ook bij Schijfbeheer gekeken. Daar wordt hij dus niet gezien. Ik hoop eigenlijk dat iemand ook nog zo'n oude Targa heeft en wellicht een bijpassende driver o.i.d. Verder vroeg ik me af of het bijv zin heeft om de schijf aan de sluiten op een oude PC en kijken of die hem wel pakt......
 
Als je er van uitgaat dat onder "de gebruikte stappen" gelijk iedereen weet wat je hebt gedaan zou het meer heeft te maken met helderziendheid, wat niet bestaat.

Heeft niets met drivers te maken.

Schijf uit de behuizing halen indien die een sata aansluiting heeft en in een pc erbij hangen, weet je of het aan de schijf zelf ligt of aan de interface.
 
Kan dat in elke willekeurige PC?
 
Is afhankelijk van de gebruikte interface, "vrougah" had je ook nog IDE.
Eerst kijken welke is gebruikt op de externe, je hebt ze er bij gelijk naar USB gaan en daar kun je niets meer mee.
 
Kan in elke PC met een SATA interface, maar dat zal wel zo zijn.

Nog snel te proberen voordat je hem sloopt:

PC afsluiten door Shift ingedrukt te houden terwijl je 'Afsluiten' klikt.
USB kabel schijf loskoppelen.
Stekker van de PC even uit het stopcontact.
Drie keer op de aan/uitschakelaar drukken.
USB van schijf weer inprikken.
PC aansluiten en opstarten.

Helpt nog wel eens met een wat oudere PC.
 
Ik vrees dat het nog een IDE is, maar ik zal eens kijken. En proberen of ik een oude PC op de kop kan tikken.....
In elke geval alvast veel dank voor ieders hulp!
 
Ah. Een mobo ouder dan een jaar of 10 heeft misschien nog een IDE connectie, maar dan heb je een kabel nodig.
 
Zou eerst kijken alvorens voorbarige conclusies te trekken.
 
Hoe kun jij beoordelen of dit voorbarig is?
 
Wat LP bedoeld is of je al gekeken hebt in de TARGA of het een IDE of een SATA aansluiting is (binnenin). Volgens mij is het een SATA en geen IDE. In dat geval kan je'm inderdaad bij aan je pc hangen via een interne SATA aansluiting.
 
Er zit een Seagate Barracuda 7200.10 320GB in. En inderdaad SATA. Kan ik die op elke willekeurige PC aansluiten? En moet ik daar verder nog speciale stappen voor zetten?
 
Niet speciaal. Als je geen los SATA kabeltje hebt maar wel een CD/DVD in je PC hoef je alleen het datakabeltje daarvan op de schijf aan te sluiten, en een voedingsaansluiting hangt meestal nog wel ergens los in de kast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan