• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

frederiek_1981

Bekend gezicht
Lid geworden
5 aug 2019
Berichten
120
Waarderingsscore
1
ik probeer de naam van mijn externe harde schijven te wijzigen, dat lukt door recht erop te klikken en eigenschappen nemen, en daar naam wijzigen. maar als ik toepassen en ok klik, blijft er LOKALE SCHIJF staan. iemand die mij kan helpen hoe dit komt
 
De schijf selecteren in verkenner, recht klikken eigenschappen en dan in algemeen de naam wijzigen en op ok drukken.
 
De schijf selecteren in verkenner, recht klikken eigenschappen en dan in algemeen de naam wijzigen en op ok drukken.
ja, doe ik al de hele tijd, zelfs dat lukt niet. hij aanvaard het, maar wil niet veranderen in men verkenner
 
net geprobeert met een usb stick, lukt ook niet. in schijfbeheer zijn de namen wel gewijzigd, maar niet in men verkenner
 
Zijn ze wel gewijzigd na een herstart?

Het zou niet nodig moeten zijn, maar als het dan wel goed staat, lijkt het een caching probleem in explorer.

Wat je eerst ook kan proberen is rechtsklikken en verversen. Dan zou de wijziging ook zichtbaar moeten worden.
 
Zijn ze wel gewijzigd na een herstart?

Het zou niet nodig moeten zijn, maar als het dan wel goed staat, lijkt het een caching probleem in explorer.

Wat je eerst ook kan proberen is rechtsklikken en verversen. Dan zou de wijziging ook zichtbaar moeten worden.
nee na herstart van pc ook niet
 
Zijn ze na een herstart wel gewijzigd in schijfbeheer?
 
In de verkenner met rechts klikken, menu opent en kies "naam wijzigen". Je kan nu "live" een nieuwe naam intikken en je eindigt met "enter". Als het niet direct verschijnt even verkenner sluiten en opnieuw starten.
 
In de verkenner met rechts klikken, menu opent en kies "naam wijzigen". Je kan nu "live" een nieuwe naam intikken en je eindigt met "enter". Als het niet direct verschijnt even verkenner sluiten en opnieuw starten.
ook al gebrobeert, lukt ook niet
 
Kan je eens in de Windows logboeken kijken of je een foutmelding vindt?
 
Al eens geprobeerd via schijfbeheer om die externe schijf van letter te veranderen en dan de naam te wijzigen?
 
Kan je eens in de Windows logboeken kijken of je een foutmelding vindt?
bij 1 ding staat een een rode uiroepteken, dat is dit
Logboeknaam: System
Bron: Tcpip
Datum: 21/10/2021 14:02:53
Gebeurtenis-id:4199
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: DESKTOP-AH13DF9
Beschrijving:
Het systeem heeft een adresconflict gevonden voor het IP-adres 2a02:1808:280:462d:bb:1cef:182f:3, waarbij het systeem het netwerkhardwareadres D8-F3-BC-1F-99-B8 heeft. Hierdoor kan de werking van het netwerk op dit systeem verstoord zijn.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Tcpip" />
<EventID Qualifiers="49152">4199</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2021-10-21T12:02:53.5381225Z" />
<EventRecordID>50880</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="10300" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-AH13DF9</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>
</Data>
<Data>2a02:1808:280:462d:bb:1cef:182f:3</Data>
<Data>D8-F3-BC-1F-99-B8</Data>
<Binary>0000000003002C0000000000671000C0020000000000000000000000000000000000000000000000</Binary>
</EventData>
</Event>
 
Al eens geprobeerd via schijfbeheer om die externe schijf van letter te veranderen en dan de naam te wijzigen?
lukt ook niet, maar in schijfbeheer zie ik wel de naam staan die ik heb ingegeven. in windows verkenner staat er lokale schijf bij... raar
 
Open eens een opdrachtprompt als administrator (rechtermuisklik op het icoon). Venster opent en daar vul je de volgend opdracht in (zonder aanhalingstekens maar met spatie achter sfc): "sfc /scannow". Nadien herstarten.
 
bij 1 ding staat een een rode uiroepteken, dat is dit
<< knip >>
Dat is een vreemde foutmelding. Bij gewone externe harddisks zou ik zeggen dat het niet gerelateerd is. Net is namelijk een netwerk error, niet een error die je verwacht bij een gewone externe schijf.

De externe schijven zijn die via het netwerk gekoppeld (NAS?) of via USB / Thunderbolt?

Wat voor externe schijven zijn het precies? Merk en type?
 
Dat is een vreemde foutmelding. Bij gewone externe harddisks zou ik zeggen dat het niet gerelateerd is. Net is namelijk een netwerk error, niet een error die je verwacht bij een gewone externe schijf.

De externe schijven zijn die via het netwerk gekoppeld (NAS?) of via USB / Thunderbolt?

Wat voor externe schijven zijn het precies? Merk en type?
dat is wel gewoon in windiws gezocht, dat wa de enige waar fout bij stond.
types zijn 1 van het type ASMT 2115 USB device

en de tweede is een WD element 25A1, die is in 2 gedeelt, maar nergens kan ik mijn naam vernaderen. alle, tis te zeggen, bij schijfbeheer staat het wel de naam, bij verenner niet
 
Dat is een vreemde foutmelding. Bij gewone externe harddisks zou ik zeggen dat het niet gerelateerd is. Net is namelijk een netwerk error, niet een error die je verwacht bij een gewone externe schijf.

De externe schijven zijn die via het netwerk gekoppeld (NAS?) of via USB / Thunderbolt?

Wat voor externe schijven zijn het precies? Merk en type?
schijven zijn gewoon via usb hub die op aparte voeding werkt aan laptopgekoppeld op usb
 
ik heb ook easus partition manager staan, en daar geeft hij ook de namen weer die ik heb gegeven. enkele in windows verkenner geeft hij deze niet weer
 
Wel ECHT gereboot en niet via snel starten gewerkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan