• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
De root is gewoon de bovenste map, de ouder of oudste map zullen we maar zeggen.

Je kan ook in de Verkenner verborgen bestanden en extensies zichtbaar zetten, onder het menu 'Beeld'.
Nee er staat niets op. Ik heb een lege schijf en er staat niets op. Dus wat kan ik nu doen
 
Probeer dit als je het nog niet gedaan hebt:
met Kladblok (!) maak je een klein tekstbestandje in de root van die schijf met de volgende inhoud:

[autorun]
label="je schijfnaam"

(quotes zijn belangrijk). Sla het op, en verander daarna de naam van het bestand in autorun.inf
Hierbij moet dus wel (onder het menu 'Beeld') bestandsnaamextensies zichtbaar staan (om dat .inf te kunnen zien).

Je probleempje is een bekende zo te zien, misschien een Windows 10 compatibiliteitprobleem met bepaalde schijven:

Ik denk dat je de disk er na opnieuw moet aankoppelen.
 
Probeer dit als je het nog niet gedaan hebt:
met Kladblok (!) maak je een klein tekstbestandje in de root van die schijf met de volgende inhoud:

[autorun]
label="je schijfnaam"

(quotes zijn belangrijk). Sla het op, en verander daarna de naam van het bestand in autorun.inf
Hierbij moet dus wel (onder het menu 'Beeld') bestandsnaamextensies zichtbaar staan (om dat .inf te kunnen zien).

Je probleempje is een bekende zo te zien, misschien een Windows 10 compatibiliteitprobleem met bepaalde schijven:

Ik denk dat je de disk er na opnieuw moet aankoppelen.
Dus een inf bestand op die externe schijf opslaan gewoon.
 
Yep. In de hoogste map, dan ziet Windows hem.
 
Ehh... Maar is de schijf dan geformatteerd ? Dan verlies je alle data er op, maar als er niks op staat kan dat geen probleem zijn natuurlijk.

Wat voor een melding krijg je bij het maken van dat bestand ? Doe wel eerst een tekstbestandje, en hernoem het daarna ?
 
Ik krijg de melding dat ik niet gemachtigd ben
 
Ehh... Maar is de schijf dan geformatteerd ? Dan verlies je alle data er op, maar als er niks op staat kan dat geen probleem zijn natuurlijk.

Wat voor een melding krijg je bij het maken van dat bestand ? Doe wel eerst een tekstbestandje, en hernoem het daarna ?
kan jij dan eens maken voor mij ? ik zet het dan gewoon op die schijf.

[autorun]

label=Frederiek
 
Ten eerste hoort de naam tussen quotes te staan dus "Frederiek", niet Frederiek.

Maar dat je niet gemachtigd bent is wel raar. Kan je wel andere bestanden op die schijf zetten ?
En kan je met Kladblok dat als tekstbestand ( .TXT ) wel op die schijf maken ?
Gewoon rechtsklikken daar, kiezen voor 'Nieuw - Tekstdocument'.
Tekst er in typen, opslaan, en dan hernoemen.
 
Ten eerste hoort de naam tussen quotes te staan dus "Frederiek", niet Frederiek.

Maar dat je niet gemachtigd bent is wel raar. Kan je wel andere bestanden op die schijf zetten ?
En kan je met Kladblok dat als tekstbestand ( .TXT ) wel op die schijf maken ?
Gewoon rechtsklikken daar, kiezen voor 'Nieuw - Tekstdocument'.
Tekst er in typen, opslaan, en dan hernoemen.
ja dat lukt wel. maar als ik mijn tekstbestandje opsla, en ik wil het dan van naam wijzigen weet ik niet hoe ik er inf van moet maken, want dat vind ik nergens. 1 maal is het gelukt, maar was dan niet gemachtigd. en nu vind ik niet hoe ik inf moet doen. want als ik gewoon naam. inf doe, dan maakt hij er die naam van, maar veranderd de extensie niet
 
ja dat lukt wel. maar als ik mijn tekstbestandje opsla, en ik wil het dan van naam wijzigen weet ik niet hoe ik er inf van moet maken, want dat vind ik nergens. 1 maal is het gelukt, maar was dan niet gemachtigd. en nu vind ik niet hoe ik inf moet doen. want als ik gewoon naam. inf doe, dan maakt hij er die naam van, maar veranderd de extensie niet
ik denk dat ik het gevonden heb, maar dan zegt hij, toegang tot doelmap geweigerd. u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren
 
Ten eerste hoort de naam tussen quotes te staan dus "Frederiek", niet Frederiek.

Maar dat je niet gemachtigd bent is wel raar. Kan je wel andere bestanden op die schijf zetten ?
En kan je met Kladblok dat als tekstbestand ( .TXT ) wel op die schijf maken ?
Gewoon rechtsklikken daar, kiezen voor 'Nieuw - Tekstdocument'.
Tekst er in typen, opslaan, en dan hernoemen.
ik denk dat ik het gevonden heb, maar dan zegt hij, toegang tot doelmap geweigerd. u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren
 
Vermoedelijk heb je door de herinstallatie de rechten op die externe schijf verloren.
 
Vermoedelijk heb je door de herinstallatie de rechten op die externe schijf verloren.
alles staat op volledig beheer
 
Staat er iets van belang op die schijf ? Zo nee, dan zou je de partitie kunnen verwijderen, een nieuwe aanmaken en formatteren. Ik heb niet zoveel met die rechten en eigenaars, misschien is dat de snelste weg om weer een schijf te hebben waar je wat mee mag als 🥴 'eigenaar'
 
Staat er iets van belang op die schijf ? Zo nee, dan zou je de partitie kunnen verwijderen, een nieuwe aanmaken en formatteren. Ik heb niet zoveel met die rechten en eigenaars, misschien is dat de snelste weg om weer een schijf te hebben waar je wat mee mag als 🥴 'eigenaar'
ik heb via schijfbeheer het volume verwijderd, nieuw volume gemaakt en ondertussen de naam gegeven, en nu lukt het wel
 
En die schijfnaam in de Verkenner ? Ging de normale naamsverandering nu wel ?
Volgens die laatste link van het MS forum is het alleen de Verkenner die dit probleem soms heeft, alle ander programma's en/of partijen hebben geen probleem. Er zal dus wel eens een update kunnen verschijnen waarna dit probleem verdwijnt, maar dat vertellen ze je er dan niet bij.
 
En die schijfnaam in de Verkenner ? Ging de normale naamsverandering nu wel ?
Volgens die laatste link van het MS forum is het alleen de Verkenner die dit probleem soms heeft, alle ander programma's en/of partijen hebben geen probleem. Er zal dus wel eens een update kunnen verschijnen waarna dit probleem verdwijnt, maar dat vertellen ze je er dan niet bij.
ik heb het volume verwijderd, en daarna nieuwe volumes aangemaakt. en nu kan ik inderdaad ook via verkenner de naam wijzigen.
 
Dat is een flinke oplossing ? In bericht #4 heb je het met een USB stick geprobeerd, en dat ging ook niet. Nu wel ?
Jammer dat je de herinstallatie deed, veel werk voor een klein probleem, en we kunnen niet meer precies zien wie er nu stout was. Maar al lang blij dat het nu werkt.
 
Laatst bewerkt:
B.t.w., je hoeft niet telkens berichten die er direct boven gedrukt staan te quoten. Telkens quoten maakt het beeld van het draadje onrustig.
Dat doe ij waarschijnlijk door op 'reply' te klikken, en niet op 'quote', maar die teksten zijn wat misleidend, bij reply wordt ook gequote. Als je reageert op een onderste bericht kan je beter gelijk in het edit venster onderaan typen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan