• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Open een Windows Powershell als administrator (Windowstoets + X)
Typ SFC /scannow en druk vervolgens op Enter.
Herstart daarna de computer en probeer het nogmaals.
 
Open een Windows Powershell als administrator (Windowstoets + X)
Typ SFC /scannow en druk vervolgens op Enter.
Herstart daarna de computer en probeer het nogmaals.
de pc zegt dat hij geen fouten heeft gevonden
 
denk dat er nie veel anders opzit dan een formatje :(
 
heeel vreemd dit.

Ik denk dat het weinig uitmaakt, maar probeer dit eens:

Maak een nieuwe user aan met admin rechten en log in als deze gebruiker. Probeer daarna de schijf te hernoemen. Lukt het, dan ligt het aan de profiel van je account, deze is corrupt. Lukt het niet, is het wat anders.

Makkelijkste manier om een gebruiker aan te maken:
open een opdrachtprompt met administrator rechten en gebruik het volgende commando:

Net user /add NieuweGebruikersnaam (wachtwoord)

Wachtwoord is optioneel. Je hebt in principe geen wachtwoord nodig.

Dit voegt de gebruiker toe. Als deze gebruiker ook Administrator rechten nodig heeft dan doe je daarna deze opdracht:

net localgroup administrators NieuweGebruikersnaam /add
 
heeel vreemd dit.

Ik denk dat het weinig uitmaakt, maar probeer dit eens:

Maak een nieuwe user aan met admin rechten en log in als deze gebruiker. Probeer daarna de schijf te hernoemen. Lukt het, dan ligt het aan de profiel van je account, deze is corrupt. Lukt het niet, is het wat anders.

Makkelijkste manier om een gebruiker aan te maken:
open een opdrachtprompt met administrator rechten en gebruik het volgende commando:

Net user /add NieuweGebruikersnaam (wachtwoord)

Wachtwoord is optioneel. Je hebt in principe geen wachtwoord nodig.

Dit voegt de gebruiker toe. Als deze gebruiker ook Administrator rechten nodig heeft dan doe je daarna deze opdracht:

net localgroup administrators NieuweGebruikersnaam /add
vind het ook heel vreemd.
heb het net op een andere pc geprobeerd met een usb stick en daar lukt het wel. wat kan ik nu doen
 
Maar dat is dus enkel bij het veranderen van de naam. Als je formatteren uitvoert en dan een nieuwe naam geeft bij bijvoorbeeld een usb stick, werkt het wel? Begrijp ik dat goed? Want dat is normaal ook zo. Als je een extern station een naam geeft zonder formatteren, veranderd de naam enkel gedurende de sessie van gebruik.
 
Maar dat is dus enkel bij het veranderen van de naam. Als je formatteren uitvoert en dan een nieuwe naam geeft bij bijvoorbeeld een usb stick, werkt het wel? Begrijp ik dat goed? Want dat is normaal ook zo. Als je een extern station een naam geeft zonder formatteren, veranderd de naam enkel gedurende de sessie van gebruik.
de naam veranders niet. enkel in schijfbeheer is hij veranderd. in windows verkenner blijft er altijd lokale schijf staan, ook als ik deze formateer. heb het net op een andere pc gebrobeerd, en daar veranderd de stick direct van naam. dus het moet aan mijn pc liggen waarom hij de naam in windows verkenner niet weergeeft.
 
de naam veranders niet. enkel in schijfbeheer is hij veranderd. in windows verkenner blijft er altijd lokale schijf staan, ook als ik deze formateer. heb het net op een andere pc gebrobeerd, en daar veranderd de stick direct van naam. dus het moet aan mijn pc liggen waarom hij de naam in windows verkenner niet weergeeft.
Dat is wel echt heel vaag!

We kijken verder...
Probeer eens je mapopties te resetten.
Open een verkenner scherm en ga bovenaan naar het tabje Beeld
Vervolgens kies je helemaal rechts in de werkbalk voor Opties
Je krijgt nu een schermpje met Mapopties. Daar kies je helemaal rechts beneden voor Standaard instellingen resetten.
Vervolgens kies je in hetzelfde scherm voor tabblad Weergave en klik je opnieuw op Standaard instellingen resetten.
Vervolgens kies je in hetzelfde scherm voor tabblad Zoeken en klik je opnieuw op Standaard instellingen resetten.

Herstart
daarna de computer en probeer het nogmaals.
 
Dat is wel echt heel vaag!

We kijken verder...
Probeer eens je mapopties te resetten.
Open een verkenner scherm en ga bovenaan naar het tabje Beeld
Vervolgens kies je helemaal rechts in de werkbalk voor Opties
Je krijgt nu een schermpje met Mapopties. Daar kies je helemaal rechts beneden voor Standaard instellingen resetten.
Vervolgens kies je in hetzelfde scherm voor tabblad Weergave en klik je opnieuw op Standaard instellingen resetten.
Vervolgens kies je in hetzelfde scherm voor tabblad Zoeken en klik je opnieuw op Standaard instellingen resetten.

Herstart
daarna de computer en probeer het nogmaals.
nee, heeft niet opgeleverd. vind het wel raar dat hij het in shcijfbeheer wel juist weergeeft
 
Heb nu een versie windows installatie en nog lukt het niet. Iemand een idee
 
net geprobeert. kan geen *.inf bestand maken.
ook de registeraanpassing werkt niet
Hier doe je iets fout, al weet ik niet wat je wilde doen. Dat *sterretje mag je in ieder geval niet in een bestandsnaam gebruiken, vandaar zo'n melding.
Het komt als antwoord op de link van Lange Pier, en daar wordt gevraagd te kijken naar een bestand genaamd autorun.inf. Stond of staat dat er in de root van die schijf ?
Ook eens voor de volgende bestanden checken in de root:
  • Desktop.ini
  • Autorun.inf
  • Thumbs.db
  • lpk.dll
  • libeay32.dll
  • ssleay32.dll
Het zal om zoiets gaan, want na een verse Windows install kan je moeilijk ergens anders zoeken.
 
Hier doe je iets fout, al weet ik niet wat je wilde doen. Dat *sterretje mag je in ieder geval niet in een bestandsnaam gebruiken, vandaar zo'n melding.
Het komt als antwoord op de link van Lange Pier, en daar wordt gevraagd te kijken naar een bestand genaamd autorun.inf. Stond of staat dat er in de root van die schijf ?
Ook eens voor de volgende bestanden checken in de root:
  • Desktop.ini
  • Autorun.inf
  • Thumbs.db
  • lpk.dll
  • libeay32.dll
  • ssleay32.dll
Het zal om zoiets gaan, want na een verse Windows install kan je moeilijk ergens anders zoeken.
hoe kan ik dat vinden in de root van de harde schijf ? gewoon op de schijf die ik dat toch niet staan
 
Gebruik Free Commander en vink aan dat de systeem en verborgen bestanden zichtbaar moeten zijn.

Vraag mij wel af waarom die namen zo belangrijk zijn.
Gebruik zelf Total Commander en gebruik alleen schijfletter en weet waar wat staat.
 
Gebruik Free Commander en vink aan dat de systeem en verborgen bestanden zichtbaar moeten zijn.

Vraag mij wel af waarom die namen zo belangrijk zijn.
Gebruik zelf Total Commander en gebruik alleen schijfletter en weet waar wat staat.
ik wil de harde schijven en usb sticks een naam geven. er zit een schijf voor backup bij. een schijf voor men foto's, een schijf voor muziek
 
ik wil de harde schijven en usb sticks een naam geven. er zit een schijf voor backup bij. een schijf voor men foto's, een schijf voor muziek
Geen idee hoe ik de verborgen bestanden in free commander te zien krijg. Maar hoe vind ik de root in windows van die harde schijf
 
De root is gewoon de bovenste map, de ouder of oudste map zullen we maar zeggen.

Je kan ook in de Verkenner verborgen bestanden en extensies zichtbaar zetten, onder het menu 'Beeld'.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan