• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Hardware drivers bijwerken ASUS moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie44nl

Gevestigd lid
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
344
Waarderingsscore
7
Hallo allemaal.

Ik heb al een poosje een ASUS P8Z77-V LX moederbord.
Nu is het handig om de drivers op peil te houden i.v.m.prestaties en stabiliteit van je systeem.
Bij MSI heb je bijvorrbeeld MSI live update. die scant en updatet de drivers van alles op je mobo.
Bij Asus word ik voor zoiets doorgelinkt naar een site van www.drivereasy.com.
Is dit een betrouwbaar progje hiervoor en hebben anderen ook ervaring hiermee?
Ik ben er altijd een beetje huiverig voor als iets niet bij de fabrikant zelf vandaan komt, vandaar.
 
Nu is het handig om de drivers op peil te houden i.v.m.prestaties en stabiliteit van je systeem.
Drivers werken of werken niet, alleen die voor een nieuwe videokaart is verstandig de laatste te gebruiken om alle mogelijke opties te kunnen hebben.

Dingen doen verder niets aan stabiliteit of prestaties, tis een verbinding tussen de hard en software/ besturingssysteem, doen ze het niet dan krijg je een BSOD met foutcode. als dat zo is ingesteld.

Als je het perse wilt;
 
Dus als ik het goed heb is het niet nodig om al die drivers van je chipset, geluidskaart, PCI controllers en noem maar op te updaten. Heeft het dan wel zin om je BIOS te updaten als deze ondertussen alweer een jaar of drie of ouder is en er een nieuwere versie van te downloaden is?
 
Indien alles naar behoren werkt hoef je toch niet te updaten?
Ook staat bij de bios updates waarvoor die zijn bedoeld, is ook vaak niet nodig.
 
OK, dan laten w het gewoon zo. Alles werkt verder prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan