• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HD 500GB verder gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Goeie avond,
onlangs liet ik in mijn echtgenotes laptop een klassieke HD van 500 Gb vervangen door een SSD, dat was een goede beslissing en de laptop is zeer snel nu. de uitgehaalde HD wil ik echter als portable opslag gebruiken ik weet dat er hulpmiddelen zijn om deze in te plaatsen, alleen welke keuze moet ik maken? het is een WD Hd Scorpio Bleu van 500Gb ze is vrij klein (kleiner dan wat in een desktop zit), wie kan me helpen met een keuze te maken in die HD "omhulsel" waar moet ik op letten, moeten er nog gegevens die op het etiket op de schijf staan kenbaar gemaakt worden om hulp te bieden? het serial nummer misschien?
alvast bedankt
catmen.
 
Het enige van belang is dat je de juiste maat gebruikt, en de juiste aansluiting.
De maat is simpel, 2.5 inch.
De aansluiting heb je een paar varianten in, maar het makkelijkste is USB3, versie A.
Bij versie A heb je gewoon de standaard USB connecctor die iedere computer wel heeft. Je kan ook voor een USB3 versie C gaan. Dat is de modernere connector die dubbelzijdig te gebruiken is. Nadeel is dat niet iedere computer die aansluiting heeft.

Installatie is meestal een eitje, paar schroefjes los, schijf erin, dichtschroeven en klaar. De schijf kan je daarna op elke computer gebruiken die maar over de juiste aansluiting beschikt. Qua software hoef je niets in te stellen.
 
Ok ik ga eens op zoek.
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan