• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HD 7870 wordt niet gedecteerd in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

AageM

Nieuw lid
Lid geworden
16 jun 2013
Waarderingsscore
0
Goedenavond NCF'ers!

Het probleem is als volgt. Mijn broer heeft een Radeon HD7870 JokerCard aangeschaft en zelf genstalleerd. Bij het opstarten van de computer begaf het moederbord. Gelukkig had ik nog een donor mobo op voorraad die vervolgens geplaatst is. Daarna de grafische kaart teruggeplaatst maar die gaf geen teken van leven meer. Mijn broer is terug gegaan met de Grafische kaart en heeft een nieuwe besteld (zelfde type). Maar ook deze kaart wordt niet gedetecteerd door het mobo. Als ik mijn GTX260 erin plaatst wordt die wel gedetecteerd. conclusie de PCI-e x16 slot werkt, voeding werkt maar iets gaat niet goed. Bios staat btw ingesteld om bij detectie van een grafische kaart op de PCI-e over te schakelen van de intern chip naar de extern chip.

Zelf heb ik altijd het idee gehad dat elke grafische kaart sowieso beeld uitstuurt. Maar ik weet even niet wat ik hier nou mee aanmoet :frusty:.
Morgen ga ik even bellen of er een pc zaakje in de buurt is die de kaart kan testen.

De specs van de computer zijn:
Bios: American Megatrends Inc. P1.20
Moederbord : ASRock ConRoe945G-DVI
Processor : Intel Pentium D 2.80 GHz
Fysiek Geheugen : 3072 MB (2 x 1024 + 2 x 512 DDR2 )
Besturingssysteem : Windows vista home premium ( 32-bit)
Voeding: Be Quiet! Pure Power L8 630W

Ohja scherm zit dmv een VGA - DVI converter gekoppeld aan de grafische kaart.

Met vriendelijke groeten,

AageM

Controleer of de monitor wel werkt via de onboard Intel Graphics Media Accelerator 950

Ja die pakt het scherm gewoon. De grafische kaart werkt trouwens met PCI-e x16 3.0 en ik heb het vermoeden dat het mobo PCI-e 2.0 gebruikt. Volgens mij zijn die beiden compatibel met elkaar dus dat is het probleem ook niet.

PCI-E is inderdaad backwards compatible. 3.0 kaarten passen ook op 2.0 sloten.

Zijn de juiste stroomaansluitingen in de videokaart gestoken? De jokerCard heeft 2 maal 6 pins stroom nodig.

Dat is ook gebeurt. Dat was de reden dat de GTX260 erbij had gehaald, die is ook uitgerust met 2x6pin voeding.

Dankje, ik heb niet goed gezocht zo te zien, excuses. Is het niet zo dat ik randapparatuur kan waarnemen met alleen de chipset driver?

Ik ga de kaart in mijn computer zetten en dan de bios even flashen. Ik hou jullie op de hoogte. En de driver installeren, kan geen kwaad.

---------- Bericht toegevoegd op 23:38 ---------- Vorige bericht was op 13:07 ----------

Het is allemaal in orde. Hij draait als een zonnetje en het was idd de bios. Leden bedankt voor jullie hulp. hier kan een slotje op.

Bedankt voor de feedback.

Blijkbaar is er een aansturingswijziging nodig, weet ik ook weer.:smile:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan