• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HD Audio Controller "This device cannot start. (Code 10)"

Status
Niet open voor verdere reacties.
@dorado, even off topic:
* jouw opdracht vraagt (zo even na te lezen) gegevens op uit het register. Het verwijdert ze niet zoals je eerder uitlegt (Wat je er later mee doet weet ik niet).
* Er staat een klein schoonheidsfoutje in je opdracht: het laatste doorsluisteken (>) hoort er twee te zijn (>>).
* Als je code neerzet, doe het dan altijd tussen code tags. Dit is vooral van belang bij lange regels. Forumsoftware namelijk, zet met opzet wel eens spaties na elke x-aantal karakters, waarschijnlijk om code injecties te voorkomen. Als jij dan vraagt de code letterlijk te kopiëren, dan gaat het bij de uitvoering fout.
* Om jouw idee uit te voeren hoef je dat niet via een batchbestand te doen, dat maakt het overbodig ingewikkeld. Alleen de opdracht aan de (Admin) prompt doen, en vertellen dat de inhoud van het ontstane Kladblokje getoond kan worden is genoeg.


@u1265191:
Je kan in apparaatbeheer onder 'Beeld' aanvinken om 'Verborgen apparaten' weer te geven. Dan zie je eventueel eerder geïnstalleerde/aangesloten onderdelen als uitgegrijsd staan. Staan daar nog gelijksoortige drivers, verwijder die dan ook.

Gedaan wat Lange Pier zei, de WU voor drivers uitgeschakeld ?
Dan zou ik:
* de Intel chipset driver van de Asus site installeren (we weten niet wat WU inmiddels gedaan heeft)
* de Intel driver verwijderen in Apparaatbeheer. Niet herstarten, maar gelijk het stuurprogramma installeren.
* Zonder te herstarten hetzelfde doen voor de Realtek.

Als je vanuit een .exe installeert, doe dat dan wel altijd via een rechtsklik en 'Uitvoeren als Administrator'.
En als mogelijk, zet ze in de comptabiliteitsmodus voor de Windows waar ze oorspronkelijk voor bedoeld waren.

Ik vond Intel hier:
 
Laatst bewerkt:
Ik plaats mijn reactie nogmaals omdat helaas in mijn post een schoonheidsfoutje zit:
We moeten eens kijken of we die fout gelinkte driverservices kunnen verwijderen...

Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.‌ Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    registerbackup.png
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.



Stap 2:
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
ECHO Verwijderen van fout gelinkte driverservices>"%UserProfile%\desktop\drivercode10.log"
reg query "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class" /s>>"%UserProfile%\desktop\drivercode10.log"
start notepad "%UserProfile%\desktop\drivercode10.log"


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:drivercode10.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → drivercode10.batAls administrator uitvoeren
 
Heren van de techniek,
jullie input wordt zeer gewaardeerd.

@dorado
dank voor het stukje code.
prima aanvulling op de identificatie van het probleem.
Ik duik hier later nog even in.

@erikdenhouter
Verborgen apparaten optie was ik van op de hoogte, maar daar stond niets relevants tussen.
Had ik even moeten communiceren.

WU uitgeschakeld inderdaad op aangeven Lange Pier.

Dank voor de feedback op mijn vraag.

Betreft driveridentifier;
Had 'm gezien, maar vermoedde een betaalde dienst die je naar binnen trekt met mooie headers,
bij nader inzien is het een degelijke kosteloze identifier/installer (hulde).


Nog even resumerend (en ter veroordeling windows 10:)):
- Clean Windows 10 Home 64-bits install levert direct Code 10 op (WU uit).
- Clean Windows 7 Home 64-bits levert geen conflict op.
- Flash Ubuntu 20.x pakt direct werkende drivers.


Voor nu laat ik dit issue even rusten omdat ik veel verplichtingen heb voor het werk. Voorlopig ga ik door met Windows 7.

Ben voornemens aanstaand weekend dit weer op te pakken.
Nogmaals dank allen voor de feedback tot dusver.
 
...
Betreft driveridentifier;
Had 'm gezien, maar vermoedde een betaalde dienst die je naar binnen trekt met mooie headers,
bij nader inzien is het een degelijke kosteloze identifier/installer (hulde).
Ik zie die site al vele jaren, en heel soms gebruik ik de driver die ze aanbieden. Ik heb er nog niet iets negatiefs aan over gehouden, en het voelt altijd prof aan.
Zelf gebruik ik niet het tool.
Beter is overigens om het bij Intel te zoeken, maar dat is mij net even niet gelukt.

Na de installatie van Windows 10 met 'Code 10', heb je gekeken of beide HDAC's weer code 10 geven ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan