Mijn vraag:
High Definition Audio Controller geeft in Device Manager "This device cannot start. (Code 10)"
Audio Controller wordt wel geidentificeerd. Juiste drivers worden door windows gekoppeld, maar toch de Code 10.
Audio Controller heeft uitstekend gefunctioneerd, totdat ik vorige week Windows 10 per recovery-usb heb geinstalleerd op mijn nieuwe ssd.
Verder werkt de laptop als een zonnetje (zeker nadat ik de ssd drive heb toegevoegd).
Heeft iemand een suggestie hoe ik de HD Audio Controller weer aan de praat krijg?
Alle suggesties zijn welkom. Alvast dank!
Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS N53SV
Motherboard Chipset: Intel HM65 (Cougar Point)
Audio Adapter: Intel Cougar Point PCH - High Definition Audio Controller
Interne speaker: Bang & Olufsen ICEpower
HD Audio Controller driver files:
dmk.sys
hdaudbus.sys
portcls.sys
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel geprobeerd.
- ASUS live updates (N53SV Driver & Tools | Laptops | ASUS Global)
- Realtek HD Audio drivers (https://www.realtek.com/e...ion-audio-codecs-software)
- Chipset driver update
- alle Windows updates
- sowieso alle drivers geupdate met DriverTalent en DriverHub
- Auto driver search windows
- Browse driver search windows
- Manueel "Add Legacy Hardware" in Device Manager
- Audio Controller driver update in Device Manager
- Audio Controller Uninstall driver in Device Manager, reboot
- via cmd / oem26.inf/ verwijderd.
- registry opgeschoond
- https://www.windowslatest...lled-error-in-windows-10/
- https://thegeekpage.com/f...,issue%2C%20don't%20worry.
- https://www.drivereasy.co...ice-cannot-start-code-10/
Geen van bovenstaande maakt verschil.
Zie de volgende afbeelding ter illustratie:
High Definition Audio Controller geeft in Device Manager "This device cannot start. (Code 10)"
Audio Controller wordt wel geidentificeerd. Juiste drivers worden door windows gekoppeld, maar toch de Code 10.
Audio Controller heeft uitstekend gefunctioneerd, totdat ik vorige week Windows 10 per recovery-usb heb geinstalleerd op mijn nieuwe ssd.
Verder werkt de laptop als een zonnetje (zeker nadat ik de ssd drive heb toegevoegd).
Heeft iemand een suggestie hoe ik de HD Audio Controller weer aan de praat krijg?
Alle suggesties zijn welkom. Alvast dank!
Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS N53SV
Motherboard Chipset: Intel HM65 (Cougar Point)
Audio Adapter: Intel Cougar Point PCH - High Definition Audio Controller
Interne speaker: Bang & Olufsen ICEpower
HD Audio Controller driver files:
dmk.sys
hdaudbus.sys
portcls.sys
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel geprobeerd.
- ASUS live updates (N53SV Driver & Tools | Laptops | ASUS Global)
- Realtek HD Audio drivers (https://www.realtek.com/e...ion-audio-codecs-software)
- Chipset driver update
- alle Windows updates
- sowieso alle drivers geupdate met DriverTalent en DriverHub
- Auto driver search windows
- Browse driver search windows
- Manueel "Add Legacy Hardware" in Device Manager
- Audio Controller driver update in Device Manager
- Audio Controller Uninstall driver in Device Manager, reboot
- via cmd / oem26.inf/ verwijderd.
- registry opgeschoond
- https://www.windowslatest...lled-error-in-windows-10/
- https://thegeekpage.com/f...,issue%2C%20don't%20worry.
- https://www.drivereasy.co...ice-cannot-start-code-10/
Geen van bovenstaande maakt verschil.
Zie de volgende afbeelding ter illustratie: