• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDD 2.5 Inch IDE 20 to 49 GB IDE

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHAVos

Old Member
Lid geworden
24 okt 2010
Berichten
393
Waarderingsscore
0
Ben op zoek naar een 2.5 Inch HDD maximaal 40 GB IDE.
 
Ik denk dat je sneller resultaat hebt via Marktplaats.
Ik heb daar even voor je geselecteerd op 2,5 inch harde schijf, type Parallel ATA (= IDE), kleiner dan 120 GB.
Dan is dit het resultaat: klik!

Wanneer jij je de verzendkosten wilt besparen, kun je ook zoeken naar harde schijven in de buurt van je woonplaats. Dan vul je op Marktplaats, in het lege vak voor "Alle afstanden", jouw postcode in (9744 of 9745?) en daarna klik je op het pijltje achter "Alle afstanden" en kies je een afstand.
Ik heb al gezien dat er weinig te krijgen is in de buurt van je woonplaats.
Om de goedkoopste aanbieders te zien, klik je op Prijs. De goedkoopste (vanaf 10) komt dan bovenaan te staan. Maar dan komen er natuurlijk wel verzendkosten bij.

Maar wacht nog even op reacties hier op het forum. Misschien hebben sommige forumleden nog zo'n oude harde schijf liggen
 
Het is een Toshiba Pro SP 6100 en daar gaat maxium 40 GB in volgens de beschrijving die ik gedownload heb.
Ik weet is een oude maar waar hij voor gebruikt gaat worden is het voldoende.
Hij met XP geleverd Registratie Sticker zit er nog onder.
Op Marktplaats ben ik goed bekend maar ben daar wel voorzichtig mee geworden.
 
Je kan er gewoon een grotere HD dan 40GB inzetten.
En je kan ook kijken via Toshiba-support of er een bios-update te krijgen is voor die machine van jou.
 
Ik denk dat ik die nog wel heb liggen. Zal morgen even voor je kijken wat de capaciteit is.
Wat moet of mag dat kosten?
Ruudgac
Leersum 0654374580
 
DIe heb ik ook nog wel voor je.
Wacht eerst even af wat Ruudgac voor je kan doen. ander ff prive berichte sturen.
Groente Omnicron
 
Windows XP herkent schijven tot 2 TB.

Dan is dat een foutieve beschrijving. Kijk eens welke HD hier in zit.
http://www.cnet.com/laptops/toshiba-satellite-pro-6100/4505-3121_7-20761325.html

Yep ! , kan kloppen, maar dat hoeft niet per definitie zo te zijn.
Nazoeken gefet het volgende resultaat : Super Slimline MK6021GAS (HDD2183) 60GB 4200 RPM 2MB Cache 2.5" ATA-6 Notebook Hard Drive

Ma.w als je daar een grotere 2.5 inch sata (geen PATA dat is een andere stekker !!!!) drive inzet dan kan je bij het indelen meerdere clusters van max 40 Gb aanmaken. Wat Carfran al zegt is dat de hardware zelf alle drives t/m 2Tb addresseerd. Als je een grotere plaatst wordt er altijd maximaal 2 Tb gebruikt. de rest niet. Dat regelt de hardware zelf In praktijk is het dan net alsof je meerdere harddrives hebt terwijl altijd maar deze ene gepartitioneerde drive hebt geinstalleerd. Dan is de keuze een stuk goedkoper, want die wat oudere 4200 toeren dingetjes zijn niet alleen erg langzaam, maar ook nog eens duur.

Ik heb misschien een oplossing: Ik heb hier exact zo'n type liggen. en ja als je wilt kan ik daar 2 partities van 30 Gb van maeken en daarna formatteren. een Hitachi travelstar van 40Gb, ( HTS424040M9AT00) en een Toshiba MK6015MAP: HDD2146C Het zijn beide 4200 toerendrive met beperkt cache. EN die werken echt wel in dit oud model klapjap. Moet je eerst maar het een enader met de voorgangers regelen, want ik ga die mensen niet lopen ondermijen ( geef maar de verzendinfo en ik stuur de gewenste drive naar je toe, voor niets !)
Suc6 Omnicron
 
DIe heb ik ook nog wel voor je.
Wacht eerst even af wat Ruudgac voor je kan doen. ander ff prive berichte sturen.
Groente Omnicron

Sorry Ik was een tijdje uit de running vanwege een Hernia maar heb nu gekeken wat ik nog heb liggen.
Een nieuwe Fujitsu MHT2040AT ( 40 GB)
Een nieuwe Hitachi Travelstar 30 Gb model IC25N)20ATCs) en nog een Hitachi 80GB 2.5 "drive
Allemaal ATA/IDE
Groeten
Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan