• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost HDD klonen naar SSD, te weinig ruimte op ssd (partities?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tosca88

Nieuw lid
Lid geworden
20 jul 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Na lang zoeken op het forum, kan ik het precieze antwoord op mijn vraag niet vinden, dus ik start toch maar even een nieuw topic.

1. Ik wil mijn HDD schijf met windows 10 vanaf start gebruik pc, klonen naar een SSD 960 GB.

Ik heb deze aan mijn pc hangen en Macrium Reflect gedownload. Ik heb de partities van de SSD verwijderd.

In totaal is er op alle partities van de HDD bij elkaar zo'n 500 GB in gebruik. Echter, de schijf is in z'n totaliteit wel wat groter. Macrium Reflect weigert het nu over te zetten met de mededeling "insufficient space".

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Partities.png

2. Zou dit overzetten tevens het probleem oplossen dat ik in gebruikersbeheer telkens de schijf op 100% zie staan, terwijl er in de lijst daaronder maar 0,2mb, 0,4 mb enz staat? Processor en geheugen reageren normaal. Computer is extreem traag.
Voor het klonen scanner eroverheen laten gaan, zowel norton (zat erop, nu eraf gegooid) als spyhunter. Alle malware ed eraf voor zo schoon mogelijke kloon.
Sorry als deze 2e vraag het topic bij voorbaat vervuilt.

Thanks alvast
 
De laatste twee partities hoef je helemaal niet mee te nemen in het kloon proces.

Overigens is een nieuwe installatie van Windows op de SSD altijd sneller dan een kloon van Windows.
Bovendien zal je als het klonen gelukt is, de kloon aan moeten passen aan de SSD.
 
Indien die SSD disk 2 is dan staan er nog steeds 2 partities op, die eerst verwijderen.
 
ja, ik weet het. Ik ga zelf altijd voor een schone installatie. Maar dit is de pc van vrienden en zij willen graag een kloon.
Dank voor de tip over die laatste 2 partities. Wat staat hier dan op?

En @Lange Pier. Klopt. die heb ik inmiddels verwijderd. Screendump was van daarvoor.
 
de pc is dus van anderen en zij willen de huidige indeling behouden op de ssd ..
wel dan dien je eerst de C te verkleinen en deze ruimte die dan over blijft als een niet toegewezenruimte dien je dan na de recovery partitie te plaatsen ..deze niet toegewezenruimte neem je dan niet mee in de kloon ..
*je dient welliswaar een partition tool te gebruiken want via schijfbeheer word dan deze verkleinde ruimte na de C neer gezet en dat wil je dus niet ..belangrijk is hier dat de verkleinde ruimte (de niettoegewezenruimte) na de recoverypartitie komt te staan .
 
Thanks! Hij s bezig.

Kan ik m zelf op opgelost zetten?
 
Laatst bewerkt:
word de HDD behouden … dan dien je de SSD aan te sluiten op de plaats waar dat deze hdd aangesloten was de hdd sluit je dan aan op een andere sata ..vervolgens kun je vanaf de SSD opstarten en de HDD desgewenst formateren en gebruiken als data opslag ..
*weet niet of het topic enkel gesloten kan worden door een medewerker of door de TS zelf ..
 
Fijn dat het klonen inmiddels gelukt is.
Ik zal deze discussie op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan