• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDMi aansluiting op acer aspire M3610 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelHommes

Nieuw lid
Lid geworden
18 mrt 2012
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Kan iemand mij misschien helpen?

Heb een acer aspire M3610 met een nvidia geforce 8500 GT.

Deze Toren heeft een Hdmi aansluiting, heb echter het gevoel dat deze niet werkt.

Heb een Hdmi tussen tv en pc gelegd maar wat ik ook doe de pc of de grafischekaart ziet de tv niet.
 
Dit komt van ACER zelf.

Windows XP-gebruikers
1.Sluit de HDMI-kabel aan op de PC en het uitvoerapparaat, bijvoorbeeld een televisie of een home entertainment set.
2.Op de PC rechtsklikt u op het bureaublad en selecteert u Eigenschappen.
3.In het venster Schermeigenschappen klikt u op het tabblad Instellingen. Hier worden twee monitoren weergegeven. En wordt grijs weergegeven. Klik op dit scherm.
4.Selecteer het selectievakje Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken.



Windows Vista-gebruikers
1.Sluit de HDMI-kabel aan op de PC en het uitvoerapparaat, bijvoorbeeld een televisie of een home entertainment set.
2.Op de PC rechtsklikt u op het bureaublad en selecteert u Aan persoonlijke voorkeur aanpassen. In het configuratiescherm dat wordt geopend, klikt u op Beeldscherminstellingen.
3.In het venster Beeldscherminstellingen worden twee monitoren weergegeven. En wordt grijs weergegeven. Klik op dit scherm.
4.Selecteer het selectievakje Dit is mijn hoofdbeeldscherm.



Windows 7-gebruikers
1.Sluit de HDMI-kabel aan op de PC en het uitvoerapparaat, bijvoorbeeld een televisie of een home entertainment set.
2.Op de PC rechtsklikt u op het bureaublad en selecteert u Schermresolutie.
3.Als twee beeldschermen niet worden vermeld, klikt u op Detecteren om de schermen weer waar te nemen. En wordt grijs weergegeven. Klik op dit scherm.
4.Selecteer het selectievakje Dit is mijn hoofdbeeldscherm.
 
Ben inmiddels al achter de oorzaak van het probleem.

Moet de drivers voor de HDMI poort nog installeren maar kan de goeie drivers nergens vinden/ krijgen.

Zouden jullie mij hiermee verder kunnen helpen
 
De "HDMI-drivers" zullen waarschijnlijk wel gelijk zijn aan de drivers van de grafische kaart, aangezien de HDMI-poort daaraan hangt (geloof ik).

Dan kan je ze dus downloaden op deze pagina: http://www.geforce.com/Drivers

Gewoon even je grafische kaart in de lijst zoeken of gewoon automatisch laten detecteren!

Grtz,
Superspeedfreak
 
Hallo Superspeedfreak,

Heb de drivers van de Geforce gedownload, echter ziet mijn systeem geen HDMI poort.

Heb de kast losgehaalt en gekeken waar de poort zit deze zit bij mij op het moederbord kan echter niet goed zien of deze ook daadwerkelijk aangeloten zit.
Er zit namelijk een beschermkapje omheen.

Kan het ook zijn dat doordat ik windows vista wat standaard op de computer zit heb laten vervangen voor windows 7?

Heb alle update's doorgevoerd, bij accer gezocht maar krijg geen juiste drivers, krijg telkens windows vista drivers.

Weet je hier zo ook een antwoord op?

Met vriendelijke groet

M.Hommes
 
Naar mijn weten zou de installatie van Windows 7 geen probleem mogen zijn..

Dus als je via de methode van jeusch werkt en je scherm laat detecteren door Windows 7 gebeurt er niets?

Heb je al eens aansluiting met een andere tv geprobeerd? Het zou kunnen dat de tv niet goed ingesteld staat ipv de laptop.

Anders moet je eens kijken bij apparaatbeheer (Configuratiescherm -> Hardware en geluiden) eens kijken of je daar je HDMI-poort kan vinden, en of je je driver daar kan installeren of inschakelen.
Dit wilde ik eigenlijk eerst zeggen maar ik kan zelf geen HDMI-poort vinden bij apparaatbeheer dus dat is misschien normaal..

Grtz!
 
Het kan zijn als je windows update laat zoeken naar updates dat je drivers vind voor je GForce, dit zal dan staan bij optionele updates.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan