• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDMI kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Wil pc verbinden met tv scherm via HDMI kabel, maar wil deze kabel door een in de muur geplaatste buis verbinden, daarvoor moet ik een bestaande kabel doorknippen en daarna terug aan elkaar zetten, iemand ervaring mee of dit kan?
 
Nee dat niet, maar lijkt mij haast niet te doen.
Je zou eens op YouTube kunnen kijken of daar video's zijn over hoe je dat moet doen.
 
Doorknippen kan, maar ik denk dat het solderen wel erg lastig kan worden. Veel erg dunne kabeltjes. Kijk eens naar een kabel met mini-hdmi stekkers, mogelijk kun je die wel in zijn geheel door de buis trekken? Dan zou je deze wel weer met adapters aan weerszijden kunnen aansluiten.

Alternatief kun je een draadloze verbinding opzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan soldeerstekkers verkrijgen, maar dat is preciesiewerk, als je de kabel doorknipt heb je meer plaats om ze aan elkaar te solderen, krimpkous erover, zal eens proberen met een goedkope HDMI kabel.
 
Bij action voor minder dan 2.50.
Komen trouwens ook als beste uit de test.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er daar eentje aangeschaft, van 5 m, dus lang genoeg om mee te experimenteren.
 
Ik ben wel benieuwd of het lukt en geen storing gaat geven.
Succes!
 
Ik heb zo'n actie succesvol uitgevoerd. Idd wel priegelwerk en goed de juiste kleurtjes verbinden.
Volgens mij heb ik er ook krimpkous omgetrokken.
 
Heb deze net terug aan elkaar gezet(gesoldeerd), over ieder draadje een kleine krimpkous en over het geheel een grote krimpkous, inderdaad prutswerk waar je een tijdje mee bezig bent, maar is gelukt, draadjes zijn inderdaad heel dun, heb de dikte gemeten, 0.25 mm.
Misschien zijn de duurdere kabels iets dikker of is dit hetzelfde, was ze eentje van 5.99 euro van de action.
 
Mooi dat het gelukt is en dat voor 6 euro :biggrin:
Ik hoop dat er geen storingen optreden en dat alles goed blijft werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan