• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDMI kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

daijee

Nieuw lid
Lid geworden
6 nov 2010
Waarderingsscore
0
Hallo,
ik heb een 24 inch beeldscherm gekocht, en hij is momenteel aangesloten op VGA, super mooie kwaliteit tegen mijn verwachting in, voor die reden had ik ook een HDMI kabel gekocht, alleen, deze maakt het beeld wazig kleiner en gewoon onwijs lelijk, heeft iemand een idee hoe dit komt en of het op te lossen is???

Waarschijnlijk verkeerde instellingen voor je videokaart. Wat voor videokaart zit er in je pc? (er van uit gaande dat dit over een pc gaat?)

ik heb een ASUS EAH4650 series, ik heb overal gekeken bij de instellingen, resolutie aangepast enz. enz. maar het maakt geen verschil uit, het gekke is dus, dat het beeld bij VGA en ook DVI-D gewoon hele mooie kwaliteit is, en ik zie het verschil niet tussen VGA en DVI-D waarvan ook wordt beweerd dat er verschil tussen zit, en mijn beeldscherm is ook full hd mocht dat nog iets uit maken :p

DVI is inderdaad 'beter' dan vga. Echter is je beeldscherm relatief klein. Je zult het dus niet zo snel merken omdat het maar 24" is. Zou je een 42" aansluiten, dan zie je echt wel verschil!
Wel vreemd allemaal.

Hallo,

Heb je verhaal gelezen en misschien heeft het wel iets met je hdmi kabel te maken. In tegenstelling tot wat velen beweren ben ik zelf ( door eigen ervaring ) van mening dat de kwaliteit van de hdmi kabel vaker de veroorzaker is van problemen dan we denken.

HDMI kabels van wat mindere kwaliteit hebben namelijk de neiging om te storen wanneer ze tussen veel elektronische apparatuur liggen. Wanneer je dan een kabel hebt die enkelvoudige afscherming heeft en waarvan de AWG size klein is, loop je kans dat er storingen optreden.

Zelf heb ik hier vroeger veel problemen mee gehad en ik koop zelf alleen maar vergulde kabels met een redelijke maat en voorzien van dubbele bescherming.

Ik koop mijn kabels sinds kort bij www.kabelaanbieding.com en heb daar goede ervaringen mee. Ze hebben daar onder andere informatiepagina's waar de producten worden uitgelegd, is voor mij in ieder geval hulpzaam geweest.

Al met al heb je inderdaad een beetje een vreemd probleem, maar ik zou zeker even je hdmi kabel onder de loep nemen

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gr. Dennis

Dat is onzin, een hdmi kabel is een hdmi kabel..

ga ergens anders je site promoten..

Ach ja maar het is de waarheid dus ja..

En,, misschien dat je de nieuwste videokaart driver even moet installeren.. misschien dat, dat helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan