• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDMI monitor aansluiten op VGA poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

msbox

Nieuw lid
Lid geworden
24 feb 2022
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb een nieuwe monitor aangeschaft en deze heeft alleen HDMI poorten.
Mijn switch (beeld, geluid, muis en toetsenbord) waarmee ik tussen een laptop en pc kan schakelen heeft alleen een VGA aansluiting.
Nu heb ik een HDMI to VGA adapter gekocht voor 12 euro, deze verbonden op de VGA kabel en aangesloten op HDMI-1 op de monitor maar helaas geen signaal. Wat doe ik fout en op welke manier zou het wel moeten kunnen?

Deze had ik ook aangeschaft maar dat werkt niet:
2 in 1 VGA naar HDMI + VGA 15 Pin HDTV Adapter Converter met Audio

Ook dit werkt niet:
HDMI naar VGA Omvormer - Type: Niet versterkte HDMI omvormer naar VGA zonder audio, Aansluiting 1: HDMI male, Aansluiting 2: VGA female, Resolutie: Max. 1080p.

Laatst bewerkt:
Je zegt het zelf al het is een HDMI naar VGA adapter, niet een VGA naar HDMI adapter. De verkeerde kant op, dus.

Van een analoog VGA signaal naar een Digitaal signaal gaan daar ga je geen simpele adapter voor vinden.

Ik gok echter dat je computers wel een HDMI/DVI/Displayport uitgang hebben. ( kort door de bocht: deze transporteren in principe hetzelfde signaal, alleen de aansluiting is anders.)

Makkelijkste oplossing, een andere switch kopen. Andere oplossing is beide computers rechtstreeks op de monitor aansluiten en dan op de monitor switchen tussen de laptop/pc. De toetsenbord en muis kan dan op de switch blijven.

Je zegt het zelf al het is een HDMI naar VGA adapter, niet een VGA naar HDMI adapter. De verkeerde kant op, dus.

Van een analoog VGA signaal naar een Digitaal signaal gaan daar ga je geen simpele adapter voor vinden.

Ik gok echter dat je computers wel een HDMI/DVI/Displayport uitgang hebben. ( kort door de bocht: deze transporteren in principe hetzelfde signaal, alleen de aansluiting is anders.)

Makkelijkste oplossing, een andere switch kopen. Andere oplossing is beide computers rechtstreeks op de monitor aansluiten en dan op de monitor switchen tussen de laptop/pc. De toetsenbord en muis kan dan op de switch blijven.
Die makkelijkste oplossing zou kunnen maar dan blijf je nog steeds het probleem hebben dat de monitor een hdmi uitgang heeft en de pc een vga aansluiting

Wat voor pc is het precies? kan je eventueel een foto maken van de aansluitingen op de achterkant?

Want computers die alleen een VGA aansluiting hebben is tegenwoordig wel heel uitzonderlijk. En als dat rtoch het geval blijkt te zijn, dan is een simpele videokaart met een hdmi aansluiting inbouwen ook geen rocketscience.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan