• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDMI splitter tv+monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoufzouf

Junior lid
Lid geworden
21 feb 2012
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Even een vraagje; kan ik een splitter op een hdmi poort gebruiken?
Ik heb een eyefinity setup op mn pc. Nu wil ik graag op mn tv hetzelfde beeld als op monitor 1.
Ik heb een Radeon hd7770 en de 1e monitor zit in de hdmi.
Is het mogelijk om een passieve splitter te gebruiken en heb ik dan ook nog geluid via hdmi?

Wie kan mij helpen??
Groet,
Roaldo

Het zal vast wel mogelijk zijn, maar waarom niet een kabel van de PC rechtstreeks naar de TV en dan zo instellen dat monitor 1 en de TV gedupliceerd worden?

Omdat ik al 2 monitors gebruik. Ik kan alleen duplicate of extend gebruiken. Allebei tegelijk gaat niet..

Vreemd. Heb zelf de HD6870 met twee monitoren en een beamer, maar ik kan dat wel gewoon (dus 1 en 2 duplicate en 3 als extended ernaast bijvoorbeeld)

Ooh, dat is apart.. Zou je mij precies willen uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? mbv Catalyst control center?

Ooh, dat is apart.. Zou je mij precies willen uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? mbv Catalyst control center?

Denk dat ik weet waar het verschil zit... Heb twee beeldschermen met DVI aangesloten en een beamer via een mini displayport naar VGA-verloopstekker. Het zal hem er in zitten dat ik n van de mini displayport-aansluitingen gebruik. Dan kan dit namelijk wel gewoon. Wanneer jij bijvoorbeeld 2x DVI en 1x HDMI gebruikt, zal het niet mogelijk zijn.

Ik ga eens proberen om mn tv te dupliceren mbv de mini displayport.
Zo ziet t er nu uit:
HDMI: Monitor 1
DVI: Monitor 2
Mini dsplyport 1: Nog niks, komt nu tv duplicate van monitor 1
Mini dsplyport 2: ongebruikt

Ik moet eerst nog even wachten tot ik de adapter om de displayport te gebruiken binnen krijg.
Ik moet de tv namelijk met een hdmi kabel aansluiten.

Deze opstelling zou moeten werken toch? Gewoon in CCC de opties bij desktop management aanpassen?

Ik ga eens proberen om mn tv te dupliceren mbv de mini displayport.
Zo ziet t er nu uit:
HDMI: Monitor 1
DVI: Monitor 2
Mini dsplyport 1: Nog niks, komt nu tv duplicate van monitor 1
Mini dsplyport 2: ongebruikt

Ik moet eerst nog even wachten tot ik de adapter om de displayport te gebruiken binnen krijg.
Ik moet de tv namelijk met een hdmi kabel aansluiten.

Deze opstelling zou moeten werken toch? Gewoon in CCC de opties bij desktop management aanpassen?

Doe het zelf altijd via de resolutie-instellingen van Windows zelf ;) Maar via CCC werkt dit precies hetzelfde. Op deze manier zou het moeten werken inderdaad. Waar heb je de adapter besteld en kan je even doorsturen welke het precies is?

Ok, dat is mooi. Ik heb de adapter via marktplaats besteld. Het is een standaard adapter van Apple volgens mij;
Foto

Lijkt me zo wel de juiste te zijn. Enige belangrijke waar ik op moest letten voor mijn beamer (VGA-aansluiting), was dat het een actieve adapter was. Maar voor zover ik weet bestaan voor HDMI geen passieve adapters, dus zou je altijd goed moeten zitten ;)

Ik heb net de adapter binnen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan met Windows configuratiescherm of met CCC alleen 2 schermen dupliceren of 2 schermen extenden.
Hoe krijg ik dit goed.. Iemand tips?

Dat is vreemd.. Wordt de TV wel herkend?

Ja, hij herkent alle beeldschermen, zowel de 2 monitors als de tv

---------- Bericht toegevoegd op 17:34 ---------- Vorige bericht was op 17:33 ----------

Zou het meespelen dat mijn 2e monitor 1280*1020 is?
Dit moet toch niks uitmaken?

Heeft iemand nog een idee? Ik kom er zo snel niet uit..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan