1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologie├źn. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Discussie in 'Windows 10' gestart door YdieresiS, 30 jul 2015.

?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?

1. Ja

63,9%
  2. Nee

36,1%
  1. YdieresiS

YdieresiS NCF VIP Medewerker

De vraag, heb jij windows 10 al geinstalleerd? En zo nee, wanneer ga je dit dan doen?

Zelf heb ik Windows 10 nog niet geinstalleerd, ik wil dit vanavond gaan doen. Even kijken of ik eraan toe kom, maar anders wordt het zaterdag.

2. kieken10

kieken10 Vaak hier

Nog geen bericht gekregen van Microsoft

3. YdieresiS

4. 69Martin

69Martin Enthousiast

Nog niet...ik kijk het nog even aan, windows 7 kan ik alles mee.
    Ik vrees dat Windows 10 een hele kale versie wordt die gratis voor gebruikers is die nu upgraden, maar dat je straks bijna gedwongen wordt om te betalen voor een beetje volwaardig besturingssysteem. De toekomst zal het uitwijzen.

5. 69Martin

69Martin Enthousiast

Nog niet...ik kijk het nog even aan, windows 7 kan ik alles mee.
    Ik vrees dat Windows 10 een hele kale versie wordt die gratis voor gebruikers is die nu upgraden, maar dat je straks bijna gedwongen wordt om te betalen voor een beetje volwaardig besturingssysteem. De toekomst zal het uitwijzen.

6. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

7. vanschagen

vanschagen Heeft veel posts

ik ben nu win 10 op USB stick zetten,straks nog een ISO downloaden voor op dvd.
    maar ik twijfel of ik hem ga gebruiken

8. Korrigan

Korrigan 6 tigger met gebreken.

Ik twijfel nog. Kijken of ik mijn nieuwschierigheid kan bedwingen. Ik zal zeker de posts hier volgen over de ervaringen.

9. Veng

Veng Senior

Ik ga Windows 10 vrijwel zeker niet installeren. Het argument dat het voor tab, mobiel en pc dan hetzelfde is geld voor mij niet omdat ik alleen op mijn pc surf.
    Kenners zeggen dat als je op Windows 7 zit, er weinig redenen zijn om op Windows 10 over te stappen. Het schijnen vooral de Windows 8 gebruikers te zijn die er voordelen van hebben ivm met startscherm en nog wat dingen.
    "Je zit op Windows 7
    Windows 10 herstelt allerlei gebreken in Windows 8, dat vooral was ontworpen voor aanraakschermen en niet voor traditionele pc's. sterker nog, twee van de grootste verbeteringen ten opzichte van Windows 8 zijn de glorieuze comback van het Startmenu en de mogelijkheid om volledig in desktop modus te zitten. Dus als je Windows 7 gebruikt heb je die 'voordelen' feitelijk al. Kortom: als je happy bent met Windows 7, blijf gerust hangen."
    Maar iedereen mag natuurlijk zijn eigen redenen hebben om toch over te stappen:smile:

10. porrelaar

porrelaar Moderator Medewerker

Ik heb intussen 4 pogingen gedaan om Windows 10 te installeren (via Windows Update) op een desktop pc die draait op Windows 8.1 Pro, 32-bit.
    Allemaal mislukt na 75%. Bij fase 3 van 3: Instellingen configureren geeft hij er de brui aan en wordt de vorige versie van Windows hersteld.
    En dit waren de foutmeldingen na die 4 pogingen:

1. 80240020
    2. C1900101
    3. C1900101
    4. 80240054
    Voor foutcode 80240020 werd deze oplossing geboden:
    What this error means is, your Windows 10 installation folder is unfinished and/or corrupted. Now, how do you fix that?
    1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
    2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
    3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Bron: https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_80240020_error_when_trying_to_install/

Dat heb ik gedaan. En bestand uit de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download kon niet verwijderd worden omdat het in gebruik was. Na opnieuw opstarten lukte dat wel.
    16:16 uur De download is binnen en hij gaat direct door met Installatie voorbereiden
    Ik ben benieuwd of het deze keer wel gaat lukken.

Op mijn netbook, draaiend op Windows 7 Starter, had ik Windows 10 ook gereserveerd. Ik heb in de root van C gekeken. Er is nog helemaal niets binnen gekomen van Windows 10 op dat netbook. Geeft niet. Kan over 11 maanden ook nog gebeuren. Dat netbook is volgens mij een probleemgeval voor Windows 10. Daarom zal Windows 10 daarvoor pas (veel?) later aangeboden worden, als dat al gaat gebeuren.

Met mijn nieuwste pc, die draait op Windows 7 Home Premium 64-bits, zal ik zeker niet overstappen op Windows 10.

11. Death=adder

Death=adder Incredible Divinity

Ik denk dat ik vanavond een n op n image maak van mijn windows 7 als backup, daarna windows 10 ga proberen. Ik heb de ervaring nodig voordat familieleden en vrienden vragen stellen erover. Die krijgen natuurlijk ook een keer die melding van de upgrade op hun computer.

12. Emi

Emi NCF Goeroe

de installatie bestanden waren hier geheel binnen gekomen ...in de map "source " zag ik dan ook de " instal.esd" vermeld staan ..
    door deze instal.esd te kopiren naar een nieuwe map "esd2iso" genaamd en door in deze map ook de "decrypt.cmd " te plaatsen ..
    en vermits ik deze "decrypt.cmd" opgestart heb via een rechtsklik en uitvoeren als administrator verkreeg ik de Windows 10 pro NL x64 bit .iso
    ***er was toen geen Media Creation Tool beschikbaar gesteld ...

de Windows 10 iso heb ik vervolgens virtueel opgeladen in een virtuele station en vandaar uit klikte ik de setup.exe aan ...
    het gevolg was dat de upgrade opstartte en met succes 2 x uitgevoerd werd ..
    1x op de SSD en 1x op een HDD
    ik ben zeer tevreden over deze Windows 10 pro wetende dat dit systeem (desktop) inmiddels 13 jaar oud is ...
    deze werd destijds aangekocht met XP 32 bit home edition ...
    nadien werd er de vista home edition x32 bit er op gezet ... de vista werd vervolgens vervangen door een Windows 7 pro x64 bit ..
    de Win7 werd vervolgens geupgrade naar de Win8 pro x64 en deze wederom naar de Win8.1 pro ..
    deze Win8.1 pro werd de 28 juli al geupgraded naar de Windows 10 pro en dit zonder problemen ..

hier heb ik zelfs er een filmpje van gemaakt ... decrypt het esd bestand en bekom de iso

Laatst bewerkt: 30 jul 2015
  13. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Ik heb nu Windows 10 Pro gedownload en zal deze waarschijnlijk morgen gaan uitproberen.

14. porrelaar

Ik geef het op. Na Windows 10 voor de vierde keer (via Windows Update) gedownload te hebben, brak de installatie op hetzelfde moment af.
    Nu had ik mijn camera in de aanslag, want de foutmelding (een BSOD) kreeg ik maar een fractie van een seconde te zien:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Ja, het zal wel. Maar waarom krijg ik zo'n BSOD alleen wanneer ik Windows 10 probeer te installeren en niet wanneer ik gewoon werk met het oude besturingssysteem Windows 8.1?
    Ik heb de update Bijwerken naar Windows 10 Pro nu verborgen. Ik ben er wel klaar mee. In ieder geval voor vandaag. :mellow:

15. kieken10

kieken10 Vaak hier

Ik krijg dit, normaal?
    Naamloos.jpg

16. tjw

tjw Junior lid

Ja, ik heb Windows 10 vanmorgen geinstalleerd op mijn laptop met Windows 7. Tot nu toe weinig problemen. Ik heb alleen de standaardbrowser moeten wijzigen en de contacten in google worden iets anders weergegeven. Ik ben benieuwd of er zich in de komende dagen toch nog probleempjes voor doen.

17. porrelaar

@kieken10: Nee, dat is niet normaal. Jij hebt 5 keer geprobeerd om je besturingssysteem bij te werken naar Windows 10 Home en dat is alle vijf de keren mislukt.
    Dubbelklik in dat scherm op zo'n melding. Dat krijg je een foutcode te zien. En met die foutcode kun je weer verder zoeken naar de oorzaak waarom het bijwerken naar Windows 10 mislukt is.
    Bij mij is het tot nu toe ook 5 x mislukt. Na een dubbelklik op die vermeldingen zag ik maar liefst 4 verschillende foutcodes. Bijna iedere keer weer een andere.

18. Abraham54

Ik installeer Windows 10 vooralsnog op een aparte SSD in mijn notebook om de RTM-versie te kunnen uittesten en of wat in een eerdere preview nog mogelijk was herhaalbaar is in de RTM-versie.
    Ik doel bijv. op gadgets en de Windows 7 games, wat toen werkte en ook werkt in mijn huidige Windows 8.1 Pro.
    Verder zal ik alle instellingen goed doorlopen om phone home instellingen te deactiveren.

Ben net bij Intel langs geweest in verband met de Intel Graka in mijn mijn notebook (HD40000).

Intel geeft aan dat een en ander middels de Windows update genstalleerd gaat worden: https://downloadcenter.intel.com/do...ro-and-HD-Graphics-Beta-Driver-for-Windows-10

Ik ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren met de chipset.....

19. kieken10

kieken10 Vaak hier

Elke keer deze fout krijg ik ""WindowsUpdate_80240020""

20. porrelaar

Ik las dat dan de inhoud van de installatiemap corrupt of niet volledig zou zijn.
    Dat las ik hier: https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_80240020_error_when_trying_to_install/
    Voor foutcode 80240020 werd deze oplossing geboden:
    What this error means is, your Windows 10 installation folder is unfinished and/or corrupted. Now, how do you fix that?
    1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
    2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
    3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.​

Dat heb ik gedaan. En bestand uit de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download kon niet direct verwijderd worden omdat het in gebruik was. Na opnieuw opstarten lukte dat wel.

21. tonyw

tonyw Vaak hier

Heb hem er gisteren op gezet en eigenlijk nog geen problemen gehad. Alles lijkt goed te werken. Ook in apparaatbeheer niets vreemd te zien.
    Dus we wachten af of het zo blijft.

22. Bennekiket

Bennekiket Gewaardeerd

net Windows 10 pro 64-bit op mijn reserve notebook Compaq Presario CQ70 genstalleerd die nieuw met Windows Vista Home 32-bit was gekomen en het loopt als een treintje moet ik zeggen. Ik had er wel al enkele maanden de preview insiders versie opstaan op een reserve harde schijf en vandaag pas een upgrade naar de definitieve versie uit gevoerd. Alles is zonder problemen verlopen en ik ga zo snel mogelijk al mijn pc's en notebooks ( van vrouw en zoon ) op Windows 10 zetten.

23. kieken10

kieken10 Vaak hier

Snap niet echt veel engels

24. Death=adder

Death=adder Incredible Divinity

Nou ik heb de upgrade uitgevoerd en het is goed verlopen. Computer draait snel en gelikt. kortom een geslaagde actie. Nu maar even kijken hoe ik mijn productkey tevoorschijn kan toveren voor het geval ik een keer een schone installatie wil doen. Ik had al ergens gelezen hoe dat moest. even weer zoeken.

25. porrelaar

@kieken10: Ok, hier mijn vertaling uit het Engels naar het Nederlands:

Foutcode 80240020 betekent het volgende: De installatiemap van Windows 10 is niet volledig of sommige onderdelen in die map zijn corrupt/beschadigd.
    Dat gaan we repareren, en dat doen we zo:
    1. Ga met de Verkenner naar deze map: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download. Open die map Download en verwijder dan alles wat in die map staat. Lukt het niet om in een keer alles wat in die map staat, te verwijderen? Start dan de pc opnieuw op en verwijder daarna de rest van de items die in die map Download staan.
    2. Als dat gebeurd is, sluit je de Verkenner.
    3. Klik op de knop Start en type in het zoekvak dat pal boven de knop Start staat het volgende: cmd
    Je ziet dan een lijst met resultaten verschijnen. Helemaal bovenaan in die lijst zie je cmd.exe staan. Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Als administrator uitvoeren. Type in het venster de volgende tekst: wuauclt.exe /updatenow (je mag die tekst natuurlijk ook selecteren, kopiren en dan plakken)
    Druk dan op de Enter toets.
    3. Ga daarna via Start > Configuratiescherm naar Windows Update. Windows 10 zal dan opnieuw gedownload worden. Hopelijk deze keer zonder fouten.

26. Emi

Emi NCF Goeroe

start een "regedit " op
    ga naar HKey-Local-Machine \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ SoftwareProtectionPlatform
    dubbel klik deze laatste en je ziet de key in het linker veld onder de naam " BackupProductKeyDefault "

27. CompGerd

CompGerd Vaak hier

Ik heb inmiddels Windows 10 genstalleerd en ik vind het tot dusver een verademing tov Windows 8.1. Bij mij ging alles vlekkeloos. Ik was wel vergeten mijn favorieten veilig te stellen onder Explorer, want die kan ik niet meer vinden helaas.

GRTZ CompGerd

28. Emi

Emi NCF Goeroe

je kan de favorieten importeren vanuit een andere browser ..
    klik op de 3 puntjes om het menu te openen van de edge browser..
    klik verder op " instellingen " en klik op favorieten importeren vanuit een andere browser ..

Ashampoo_Snap_2015.07.30_20h58m35s_003_.png Ashampoo_Snap_2015.07.30_21h01m36s_004_.png

29. CompGerd

CompGerd Vaak hier

Goeie tip en bedankt EMI, het is gelukt.

GRTZ CompGerd

30. Emi

Emi NCF Goeroe

graag gedaan ..

31. 69Martin

69Martin Enthousiast

32. JHAVos

JHAVos Old Member

Heb windows 10 gedownload via de door jou opgegeven link YdieresiS.
    Ik had er windows 7 op staan en heb alles behouden bureablad is gelijk gebleven.
    Je hebt 1 maand de tijd om weer terug te gaan naar windows 7.
    Ziet er verder goed uit was wel even aan het zoeken naar favorieten maar heb die terug gevonden.
    Er is mij verteld dat windows 10 blijft en er alleen updates komen ( Het wordt net als bij Aple ).
    Als het mij niet aanstaat komt windows 7 er weer op tot die verdwijnt net als XP.

O ja ik ben 70 jaar

Laatst bewerkt: 31 jul 2015
  33. Najsnarf

Najsnarf Elite lid

ik haalde hier een versie op:
    https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
    en met veel geduld (wel -tig keer zo'n balkje van 0-100%) kwam er aan na een uur of wat een upgrade van W 7 naar W 10 waarbij alles intact gelaten was. Met classic shell (voor W 10) ook een rustig startmenu. Uiteraard nog niet alles bekeken, zoals Edge en zo.

34. JHAVos

JHAVos Old Member

Bij mij was windows 10 in eenmaal geinstaleerd op een Toshiba Satellite 50A met 8 Gb geheugen en de Intel i5 processor.

Bedankt voor de link, dat zoeken is niets voor mij.

Laatst bewerkt: 31 jul 2015
  35. Bennekiket

Bennekiket Gewaardeerd

om de productkey of licentiesleutel te vinden kan dat ook heel simpel via het progje Speccy dat gratis is te downloaden, gewoon even intikken in google en je komt zo op de linken terecht.

36. Emi

Emi NCF Goeroe

je bent niets met deze licentie ik bedoel hiermee dat je deze niet kunt gebruiken om een verse installatie te activeren ..
    je kan deze wel gebruiken om een verse installatie op te starten maar de Windows zal niet geactiveerd zijn .

37. Bennekiket

Bennekiket Gewaardeerd

ja Emi ik ben eens benieuwd wat het gaat geven indien ik na juli 2016 opnieuw wil installeren. Zelf heb ik er geen probleem mee om eerst Windows 7 of 8 ( 8.1 ) te installeren en nadien een upgrade naar Windows 10 uit te voeren maar zal dit dan nog gratis zijn of niet na juli 2016, de toekomst zal het wel uitwijzen. Ik heb Windows 10 nu al op 2 notebooks genstalleerd ( telkens de pro versie ) en vandaag ga ik op een 3de notebook een home versie installeren. Op de 2 vorige stond op 1 Windows 8.1 en op de andere een Windows 7 ultimate. Op diegene die ik vandaag ga doen staat Windows 7 home. Indien dit niet meer gratis is na juli 2016 schakel ik gewoon over op de vorige versies en heb ik toch een jaartje kunnen genieten van Windows 10.

38. Emi

Emi NCF Goeroe

je begaat weer een fout ...
    diegene die de upgrade hebben gedaan die kunnen ook nadat het gratis upgraden gestopt word eind juli 2016 de pc gewoon vernieuwen via de herstel optie die aanwezig is ...de vernieuwde Windows zal ook dan geactiveerd blijven ... echter is het niet meer mogelijk om zoals jij aangeeft om eerst terug een oudere Windows te installeren en deze dan weer te upgraden met deze ingebakken licentie ..( die dus aanwezig is in de huidige beschikbaar gestelde gratis upgrade Windows 10 ).

39. Bennekiket

Bennekiket Gewaardeerd

indien je dan uw Windows vernieuwd met de herstel optie kan je dan ook kiezen om alle bestanden en app's mee te verwijderen Emi of is dit onmogelijk. Ik doe normaal altijd een clean install als ik Windows installeer kwestie om zeker te zijn dat eventuele spam, malware en virussen en dergelijke zeker geen resten kunnen nalaten.

40. Emi

Emi NCF Goeroe

ja je kunt aangeven om ook alles te verwijderen ...dit word er zelfs vermeld ...

41. Bennekiket

Bennekiket Gewaardeerd

ha ok bedankt, dan zal ik in de toekomst dit wel eens proberen.

42. Eva38

Eva38 Vaak hier

Ben heel blij met jouw bericht. Nu ben ik zeker dat ik ook nog wacht om te installeren. Ben nog steeds tevreden met windows 7. Bedankt.

43. Fernandez

Fernandez Gewaardeerd

Mijn download is binnen en staat gereed om te upgraden:
    Ik wilde vandaag gaan upgraden, maar ik zie een heleboel foutmeldingen in mijn systeem logboeken sinds de download.
    Dus ik wacht nog even.

44. YdieresiS

Gisteravond en vandaag twee pc's hier in huis voorzien van een update naar Windows 10. Beide gedaan zonder zaken te behouden en beide gegaan zonder enige problemen. Werkt lekker Windows 10 :)

45. vanschagen

vanschagen Heeft veel posts

Hier draait win 10 nu ook.
    ziet er goed uit.

46. kieken10

kieken10 Vaak hier

Dankje ik doe het morgen enkele dagen niet thuis geweest, hou je op de hoogte

47. porrelaar

@kieken10: vrij veel mensen krijgen blijkbaar die foutmelding. Op dit moment is het advies van Microsoft om nog niets te ondernemen, maar een tijdje (een paar dagen of weken) te wachten:
    Bron: http://answers.microsoft.com/nl-nl/...0/a321db50-dafd-4344-ae8b-4eba6ab52a0c?auth=1 (Emi maakt daar elders op het forum ook al melding van)

Als je daar het volledige antwoord leest van DaveC, dan zie je dat je zelf ook wat kunt gaan wijzigen in het register. Als je daar geen ervaring mee hebt of huiverig voor bent, dan kun je het beste gewoon wachten, totdat je de melding krijgt dat je systeem klaar is voor de upgrade naar Windows 10.

48. porrelaar

Vandaag heb ik op mijn HP Mini netbook Windows 7 Starter vervangen door Windows 10.
    Wel wat aanloopprobleempjes. Zo verdween de taakbalk niet automatisch, terwijl dat toch aangevinkt stond. En het automatisch verbergen van de taakbalk is absoluut noodzakelijk bij een resolutie van 1024 x 600. Anders zijn de onderste knoppen in veel vensters niet bereikbaar. Maar dat was verholpen na een herstart.
    Om de knop Zoeken (die staat pal rechts van de knop Start) te laten werken, moest ik de netbook 3 x herstarten.
    Diverse programma's werken niet meer of zijn zomaar verdwenen. Zo was Speccy verwijderd en ook mijn wachtwoordmanager Sticky Password. Opnieuw de nieuwste versie van zo'n programma downloaden en installeren verhielp meestal dat probleem. Soms is van een programma nog geen versie ontwikkeld die geschikt is voor Windows 10.
    Ik had gelezen dat programma's die werkten onder Windows 7, doorgaans ook zouden werken onder Windows 10. Dat klopt dan toch niet helemaal. Maar dat is geen ramp. Ik vind het leuk om te ontdekken hoe Windows 10 werkt, waar je de diverse instellingen vindt enz.

49. Abraham54

In ben terug naar Windows 8,1 gegaan.
    Vrijdagavond kreeg ik ineens last van een hyper actieve muis in Windows 10 Pro.

Waar de muiswijzer ook over ging - alles werd aangeklikt en startte op.
    Surfen werd te gek voor woorden.
    Aktieve links werden alle geopend in nieuwe tabs.

Heb toen de Windows 8 Chipsetdrivers genstalleerd en na opnieuw opstarten werkte alles weer normaal.
    Tot vanavond, toen begon het gelazer met de muis weer; ook het touchpad veroorzaakte het zelfde.
    Klikken op de startknop veroorzaakte het aan en uit knipperen van het startmenu.

Afsluiten kon ik gelukkig via de aan/uit knop van de computer.
    Maar afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet.

Ik heb het notebook uitgezet en ben een paar biertjes gaan drinken.
    Maar wederom, na het aanzetten weer die hyper actieve toestanden.

Inmiddels is Windows 8.1 druk bezig met updaten.

50. Abraham54

Deel Deze Pagina