• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik kon in het kleine programma van de Uefi komen. Fabrieksinstellingen had ik ooit al eens eerder gedaan in de hoop van die ellende af te zijn, maar dat was dus niet zo. De toetsen FN + F2 werken bij mij niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aanvraag ingediend maar nog geen bevestiging gekregen. Naar horen MOET je eerst de update uitvoeren en bij deze update legt Microsoft een link naar de productcode van uw vroeger besturingssysteem, daarna mag pas een clean install worden uitgevoerd en moet je bij deze gewoon geen productcode ingeven omdat MS het besturingsprogramma vrij geeft om dat deze eerder is gelinkt via de update. Men zou dus direct een clean install kunnen uitvoeren als men nog geen bevestiging heeft gekregen, negeren zeg maar, maar dan zouden er problemen zijn met de productcode??? Klopt dit eigenlijk?
Thanks anyway
 
Windows 10 zal eerst als update genstalleerd moeten worden in een gelicentieerde Windows 7 of Windows 8.
Doordat MS via de aktivering weet op welke hardware Windows 10 als update is genstalleer, kan je daarna voor een schone installatie van Windows 10 gaan.
 
Ok, thanks. Maar heb de aanvraag ingediend, kan de upgrade niet worden geforceerd want wacht nu al drie dagen daar op...
 
Hoi,

Ik heb inmiddels al op 5 laptops (enkele win 7 en andere win 81) Windows 10 genstalleerd. Zorg wel dat de oude Windows versie volledig gepdatet is met de laatste updates officile anders krijg je problemen. Bij een enkele kreeg ik een aantal driver meldingen welke ik alsnog opgelost heb. Maar dit was alleen bij Acer laptops.
Na de upgrade heb ik de product key door voor Windows 10 tevoorschijn gehaald en via het media creation tooltje en usb stick alsnog een schone installatie uitgevoerd op al deze laptops. Let op zorg dat je ergens de nieuwe productkey gecreerd via de upgrade,noteert voordat je een schone installatie uitvoert aangezien je deze nodig hebt.

Download link media creation tool
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-tool-install

Btw Via deze tool kan je de upgrade ook forceren als je via het upgrade icoonje nog niet over de download beschikt.


Deze schone installaties werkte gelijk probleemloos , met uitzondering van ja natuurlijk weer een paar driver probleempjes.

Tot op heden heb ik geen klachten over de werking van Windows 10. draait soepel en zonder rare dingen perfect op de voorgenoemde laptops.

Wat betreft Windows 10 visa win 7 of 8.1
Persoonlijk vindt ik dat Windows met deze nieuwe versie een goede stap gemaakt heeft.
Merk zelf dat Windows 10 prettiger werkt dan voorgaande versies.
Voor de rest is het afwachten of er onder de schil verbeteringen zijn ten opzichte van Windows 7 of 8. Lijkt tot op heden of processen sneller draaien en minder vragen van processor en intern geheugen. Een en ander is merkbaar door het spelen van games zoals quake Live en een oud spel als Kingpin. Ook officepakket draait soepeltjes.
Wat de nieuwe browser Edge betreft , is effe wennen , maar vindt het zeer zeker niet trager dan voorgaande webbrowser die btw ook gewoon aanwezig is in Windows 10.

Mocht ik verder vreemde dingen tegenkomen zal ik me zeker melden.

Groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi geschreven, maar onzin dat als je een upgrade hebt uitgevoerd , je de productcode nodig hebt bij herinstallatie. Het is een generieke key.
Je windows 10 upgrade licentie is gekoppelt aan je ID
 
Mooi geschreven, maar onzin dat als je een upgrade hebt uitgevoerd , je de productcode nodig hebt bij herinstallatie. Het is een generieke key.
Je windows 10 upgrade licentie is gekoppelt aan je ID

Hoi,
De besproken productkey verkrijg je via de update en pas nadat Microsoft de orginele key van je win 7 , 8 gecontroleerd heeft . Zonder deze key kan je via de geforceerde eenvoudige wijze geen schone installatie uitvoeren met de methode met de media creation tool. Hierbij dien je namelijk de key in te voeren.

Dit is door bepaalde manieren ook nog wel te omzeilen, maar waarom moeilijk doen als makkelijk kan.

En ja de key is een generieke key die gekoppeld wordt aan je hardware ID. Maar als deze hardware ID niet aangemeld wordt D. M.v een schone installatie waarbij je de volledige schijf opnieuw particioneert kan de setup van win 10 niet automatisch de key vinden en het activeringsproces voltooien.

Weet niet in hoever je dit zelf geprobeerd hebt , maar mij is het nog niet gelukt om een complete nieuwe installatie van ongeacht welke Windows versie zonder key te installeren of zonder hacktools.
De wijze welke ik genoemd heb, werkt zonder problemen in combinatie met de media creation tool.

Maar nogmaals als jij een manier weet om deze key op een andere wijze te verkrijgen en legitiem is hou ik me aanbevolen. Zal toch wat werk schelen aangezien de upgrade dan niet noodzakelijk is.

Groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb inmiddels al op 5 laptops (enkele win 7 en andere win 81) Windows 10 genstalleerd. Zorg wel dat de oude Windows versie volledig gepdatet is met de laatste updates officile anders krijg je problemen. Bij een enkele kreeg ik een aantal driver meldingen welke ik alsnog opgelost heb. Maar dit was alleen bij Acer laptops.
Na de upgrade heb ik de product key door voor Windows 10 tevoorschijn gehaald en via het media creation tooltje en usb stick alsnog een schone installatie uitgevoerd op al deze laptops. Let op zorg dat je ergens de nieuwe productkey gecreerd via de upgrade,noteert voordat je een schone installatie uitvoert aangezien je deze nodig hebt.

Download link media creation tool
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/media-creation-tool-install

Btw Via deze tool kan je de upgrade ook forceren als je via het upgrade icoonje nog niet over de download beschikt.


Deze schone installaties werkte gelijk probleemloos , met uitzondering van ja natuurlijk weer een paar driver probleempjes.

Tot op heden heb ik geen klachten over de werking van Windows 10. draait soepel en zonder rare dingen perfect op de voorgenoemde laptops.

Wat betreft Windows 10 visa win 7 of 8.1
Persoonlijk vindt ik dat Windows met deze nieuwe versie een goede stap gemaakt heeft.
Merk zelf dat Windows 10 prettiger werkt dan voorgaande versies.
Voor de rest is het afwachten of er onder de schil verbeteringen zijn ten opzichte van Windows 7 of 8. Lijkt tot op heden of processen sneller draaien en minder vragen van processor en intern geheugen. Een en ander is merkbaar door het spelen van games zoals quake Live en een oud spel als Kingpin. Ook officepakket draait soepeltjes.
Wat de nieuwe browser Edge betreft , is effe wennen , maar vindt het zeer zeker niet trager dan voorgaande webbrowser die btw ook gewoon aanwezig is in Windows 10.

Mocht ik verder vreemde dingen tegenkomen zal ik me zeker melden.

Groet,

Bedankt voor je goede uitleg!
Ik heb het dus dan verkeerd gedaan.
Ik had eerst de harde schijf helemaal gewist met debian. Ik had al een bootable usb-stick gemaakt met windows 10 erop. Bij het begin van de installatie vroeg hij meteen al om de windows 10 key. Die had ik dus niet. Toen eerst maar windows 7 teruggezet en geactiveerd, daarna de upgrade naar windows 10 en hij deed het. Beetje omslachtig maar nu weet ik wat de juiste volgorde is!
 
Tnx Willieoo8,

Ja het wissen van de harde schrijf is overbodig, maar zelfs al heb je een nieuwe Windows 7 genstalleerd en daarna een upgrade van Windows 10 eroverheen, raadt ik je alsnog een schone installatie van Windows 10 aan. Alle oude gegevens en rommel die er eventueel toch in oude versie win 7 zit , ben je gelijk kwijt en je pakt de laatste drivers. Mochten er drivers niet compatible zijn kan je opzoek gaan naar drivers die Windows 10 wel ondersteunen.

Bij 1 type acer de aspire 7230 had ik bv een probleem dat ik in eerste instantie de lan card en wifi card niet werkend kreeg. Na veel uitzoekwerk en testen kwam ik erachter dat niet de drivers van de lan en de wifi het probleem waren , maar er bleek een probleem met de cardbus controler te wezen. Hierdoor konden er geen porten toegewezen worden aan de Lan card , en de wificard. Hier dus naar gekeken en ook dit probleem is opgelost en alles werkt uitstekend. BTW deze aspire is al een relatief oude laptop , maar draait mooier dan ie ooit gedaan heeft onder win vista , win 7 en win 8.1. Dus ik ook weer helemaal blij.

--- Update ---

Voor een ieder die een makkelijk tooltje wil hebben om de windows product key te achterhalen geef ik jullie hier ene download link van een superhandig programmaatje. Deze geeft de werkelijke key weer.

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
 
Heb je eenmaal Windows 10 als upgrade gebruikt (Win 7/Win 8) dan weet Microsoft dit en kan je daarna een schone installatie van Windows 10 doen.
Het ingeven van een licentie is dan overbodig - dit annuleren en de installatie door laten gaan.
Windows 10 wordt daarna automatisch geactiveerd.
 
Bij Windows 8 meldde ik al dat mijn (eenvoudige Lenovo laptop G50-30 ernstig ziek is. Lang verhaal kort: probeerde naast de oorspronkelijke W 8 Mint te installeren, lukte niet. Toen W 8.1, dat bleek (ondanks toezegging) geen productcode te bevatten. Noch MS noch Lenovo helpen mij hierbij.Daarna DBAN alles schoon, maar toen kon ik er alln nog maar een build 10074 van W10 op installeren. Andere versies (7 of 8.1: worden niet herkend). Hier is dus mijn W 10 verhaal - i.t.t. een wat oudere HP Compaq - gn succes. In tegendeel. Als iemand nog een nuttige suggestie heeft om die Lenovo te reanimeren?

Hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon problemen met de oude windows versie die je er op hebt zitten , vermoedelijk door oude software , drivers en waarschijnlijk trojans of malware .
Heb je al geprobeerd om een schone windows 7 of 8.1 erop te zetten en deze vervolgens upgraden met Windows 10. Geforceerd of via een meldingsicoon. Ik zelf prefereer de geforceerde wijze aangezien je met het media creation tooltje vanaf een externe drive ( dit geval een usb stick ) een upgrade uitvoert.
Dan de productkey achterhalen via ook weer een tooltje http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html en vervolgens een compleet nieuwe schone windows 10 instaleert , ook weer met dezelfde gemaakte usb stick.

Ps. Mocht je er toch niet uitkomen stuur gerust een prive berichtje , kan je er wel mee helpen om die lenovo te herstellen
succes

--- Update ---

Heb je eenmaal Windows 10 als upgrade gebruikt (Win 7/Win 8) dan weet Microsoft dit en kan je daarna een schone installatie van Windows 10 doen.
Het ingeven van een licentie is dan overbodig - dit annuleren en de installatie door laten gaan.
Windows 10 wordt daarna automatisch geactiveerd.

Sure kan dit , maar persoonlijk vind ik het toch wel prettig om zelf de gratis verkregen licentie te hebben door de productkey te achterhalen. Mocht je hardware vervangen of zo kan je in ieder geval de Windows versie weer instaleren door deze key te gebruiken. Zou te gek wezen als jij problemen ondervindt doordat bv je harde schijf vervangen dient te worden na een crash of noem maar wat op dat je dan ineen keer geen Windows 10 zou kunnen installeren.

Nu heb ik dit nog niet geprobeerd door een zelfde schone Windows 10 nogmaals te installeren op een laptop waar bij ik wijzigingen in de hardware heb aangebracht.
Tevens heb ik nog niet geprobeerd om een windows 10 pro versie met een verkregen product key op een totaal andere laptop te installeren waarbij een upgrade naar Windows 10 home versie is genstalleerd. Ik ben benieuwd of een verkregen product key gaat werken dan.
Dit zal ik binnenkort zeker uit gaan proberen en zal hier ook melding maken of dit werkt of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die sleutel is nogmaals voor iedere versie het zelfde! zo heeft de home een generieke key, de pro versie een eigen generieke key en die is dus voor iedereen het zelfde.
Bij tweakers is er gestest en bij verandering van onderdeel kan, maar dan is je windows 10 dus niet meer geactiveerd.
Dus het verhaal dat je steeds een andere sleutel uitleest klopt gewoon niet
 
Ik vraag mij af wat er gebeurt met mijn Lenovo laptop waarop W 10 staat (mijn lokale PC zaak kreeg het voor elkaar) zonder product-activatie? M.S. wil mij alleen maar een nieuwe W 10 verkopen, een brief naar Lenovo (emailadres kan ik niet vinden) onbeantwoord. De helpdesk van MS was daar niet duidelijk over.terug naar W 7 lukte mij ook niet.
 
Die Lenovo laptop van jouw, met welk besturingssysteem was deze gekomen - Windows 8.1 naar ik aanneem.
En indien Windows 7 niet wil installeren, dan is "Secure Boot" in het Bios zeer waarschijnlijk geactiveerd.
Windows 7 kan daar namelijk niet mee overweg!

En dan dit: indien je al geupgradet had naar Windows 10 en deze was door Microsoft geactiveerd, dan is daarna een schone Windows 10 installatie mogelijk, doordat bij MS jouw laptop al staat geregistreerd met Windows 10.
 
Ja, die Lenovo laptop was oorspronkelijk ik meen met 8.1 . Vanwege de bloatware geprobeerd een nieuwe 8.1 te installeren. Waarschijnlijk is toen e.e.a. mis gegaan. Ik kon op een gegeven moment alln een W 10 tijdelijke build 10062 (of zo) installeren, maar daarna ook niks meer. De lokale pc-man heeft er toen een W 10 zonder code op gezet. Ik wacht maar af.Microsoft helpdesk verwijst mij naar Lenovo etc.etc.
 
Heb eveneens een nieuwe win 10 genstalleerd op laptop op SSD schijf, had upgrade gedaan op HD en slaagde er niet in om een kloon te maken, heb eveneens geen key ingegeven maar toch is mijn win 10 geactiveerd, wel heb ik bij een cleane install in mijn schijfbeheer geen MBR partitie meer.
 
Ja, die Lenovo laptop was oorspronkelijk ik meen met 8.1 . Vanwege de bloatware geprobeerd een nieuwe 8.1 te installeren. Waarschijnlijk is toen e.e.a. mis gegaan. Ik kon op een gegeven moment alln een W 10 tijdelijke build 10062 (of zo) installeren, maar daarna ook niks meer. De lokale pc-man heeft er toen een W 10 zonder code op gezet. Ik wacht maar af.Microsoft helpdesk verwijst mij naar Lenovo etc.etc.


Kan je via schijfbeheer zien of de recovery partitie nog intact is?
 
Ik zie een gearceerde partitie zonder letter van 450 MB (in orde Herstelpartitie), 100 MB in orde (EFI partitie) en (C) 465 GB NTFS in orde (Opstarten,Wisselbestand,Crashdump, Primaire partitie)

--- Update ---

inmiddels heb ik de "secure boot" uitgeschakeld (disabled), maar nu moet ik nog voor elkaar krijgen dat hij vanaf dvd opstart. Ik kan de exe van W 7 wel beginnen in de verkenner van W 10, maar dat lijkt mij niet juist.
 
Gezien de opsomming van de partities is de recovery-partitie vernield.
Had je nu een Thinkpad gehad - dan had je die bestanden gratis kunnen downloaden, want dat is voorbehouden aan zakelijke notebooks en PC's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan