• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heeft een nieuwe high-end PC al zin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik koop mijn hardware al zeker sinds midden jaren 90 bij, uit eigen ervaring. DE computershop van Breda. Zeer tevreden mee, hebben kennis van zaken en de garantie is prima geregeld.
 
Van de "oude" zal je trouwens via Marktplaats ofzo toch nog wel een mooie cent kunnen recupereren.
Heb je trouwens een specifieke voorkeur voor AMD CPU of is Intel een optie?
Qua video, de RTX 3080 kaarten hebben 8 tot 24Gb GDDR6 werkgeheugen, da's sowieso al een hele vooruitgang tegenover de 1080. En dan heb je natuurlijk die RTX 3090 (Ti) als het neusje van de zalm, maar dan loop je al direct naar de 2200 euro per kaart.
Heb je al in DE computershop van Breda advies ingewonnen, ik denk dat zij zeer goed geplaatst zijn om gepaste info te geven die je dan hier ook eens kan delen (navraag naar ervaring).
En deze lijkt me wel leuk als voorbeeldje: KLIK HIER
 
Laatst bewerkt:
Leuk systeempje alleen heb ik niet zoveel met de lampjes... Maar zo alles bekijkende zal een andere videokaart wellicht de meest voor de hand liggende optie zijn. Of toch nog gewoon wachten op DDR5 en andere aangekondigde nieuwe technieken/standaarden.
Eens kijken wat mijn Gigabyte Geforce Aorus GTX1080 Ti 11 GB nog oplevert.
 
Wel vreemd dat jouw Gigabyte Geforce Aorus GTX1080 Ti in jouw Speccy maar 3Gb weergeeft ipv 11Gb :confused:
Ik zou inderdaad ook nog ff afwachten tot minstens het najaar om aangekondigde vernieuwingen te bekijken. De videokaart lijkt mij momenteel ook de enige merkbare (enkel bij zware games en 3D toepassingen) verbetering te zijn. Denk trouwens dat je niet meer dan 500 euro gaat kunnen beuren voor die "ouwe".
 
Laatst bewerkt:
Foutje in Speccy. De kaart is echt wel 11GB.
€ 500,= zou nog wel een acceptabele prijs voor verkoop zijn, maar ja dan moet er nog een keer hetzelfde of meer bij voor een up to date kaart met wat betere specs.
 
Misschien beter afwachten en in het najaar (of nu al om eens te polsen) het ganse systeem aanbieden op tweedhandssite?
 
Ik zie nu dat zelfs de gebruikte resolutie afwijkt van wat ik gebruik. Tijd voor een update van Speccy?
 
Je moederbord heeft socket TR4 (Threadripper). De nieuwe generatie CPU's van dit socket staat voor AMD momenteel gepland voor november 2021. Meer info kan je vinden onder codenaam 'Chagall' in de 5000 reeks. Mijn advies zou zijn om de resultaten hiervan af te wachten en daarna eventueel over te gaan tot een nieuwe aankoop/upgrade.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan