• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heeft een nieuwe high-end PC al zin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwtje

Bekend gezicht
Lid geworden
23 okt 2020
Berichten
176
Waarderingsscore
18
Beste mensen,

Over het algemeen kocht ik in het verleden om de 3 jaar een geheel nieuw systeem. De laatste keer een echt high-end systeem

Je begrijpt dat die termijn alweer verstreken is. Nu weet ik niet of het al zin heeft om een nieuw systeem te overwegen.
Zo ja naar welke CPU zou ik dan moeten kijken. Dan kan ik me daarin eens in verdiepen.

Voor de goede orde hieronder de link van Speccy


Hoor graag,
 
Ik denk dat de vraag meer moet zijn, wat doe je allemaal met de pc en merk je al dat je tegen de limieten aanloopt.
Als ik zo de specs bekijk moet het systeem nogal tamelijk vlot zijn, als je nu een mid range systeem koopt lever je waarschijnlijk alleen maar in.
 
Nee ik loop zeker niet tegen limieten aan. Dat is voor mij ook nooit een reden geweest.
Wil graag snel en dat mag iets kosten. in het kader van waarom de één een Porsche wil en de ander met een "daf" uit de voeten kan.

Mijn pc gebruik ik heel breed, internet, foto- video, gamen.
 
Ik denk dat als je weer een high-end systeem zou aanschaffen dit zou kunnen merken als je regelmatig tegen de limieten van je huidige systeem zou lopen, maar als dat niet het geval is, ga je niet/nauwelijks merken of je een Ryzen TR 1950x hebt of een Ryzen 5950x (van zo'n 800/900 euro).
Natuurlijk zal het meetbaar zijn met testprogjes, maar merken doe je het niet.

Alleen al voor een high end processor en videokaart ben je al tegen de € 2000,- kwijt, moet de rest er nog bij. Ik zou nog gewoon 'een keertje overslaan' met een nieuw systeem.
 
Nergens tegen aan lopen en toch een nieuw system willen?
Schiet mij maar lek, geld teveel dus, heb wel een rekeningnummer waar het naar toe kan. :)
 
Beste Lange Pier, Op dit soort commentaar zit ik niet, en verder ook niemand anders, op te wachten.
 
Pfoe jeetje.. Je hebt al een flink systeem staan man, ruilen? :p

Drie dingen die mij opvallen:
De videokaart is al wel een paar dagen oud is. Nvidia zit momenteel in de 30 serie en jij hebt een 10 serie.

Je hebt momenteel 1330 MHz geheugen. Dat moederbord ondersteund tot 3600 MHz. Dat is bijna 3x zo snel waardoor je daar zeker snelheidswinst pakt.

Last but not least, als het klopt dat jij een 60 Hz monitor heb mag je die gelijk het raam uitgooien en op zijn minst een 144 Hz aanschaffen. Meer up to date 240 Hz.
 
Pfoe jeetje.. Je hebt al een flink systeem staan man, ruilen? :p

Drie dingen die mij opvallen:
De videokaart is al wel een paar dagen oud is. Nvidia zit momenteel in de 30 serie en jij hebt een 10 serie.

Je hebt momenteel 1330 MHz geheugen. Dat moederbord ondersteund tot 3600 MHz. Dat is bijna 3x zo snel waardoor je daar zeker snelheidswinst pakt.

Last but not least, als het klopt dat jij een 60 Hz monitor heb mag je die gelijk het raam uitgooien en op zijn minst een 144 Hz aanschaffen. Meer up to date 240 Hz.
Verdiep je eens in MHZ en MT/s en de geheugen controller zit in de CPU en niet op het moederbord en die 1333 MHz is gewoon 2666.
 
Beste nlreiniernl,

Randapparatuur is een ander ding. Ik ben fan van grote monitoren en heb al jaren een 43" exemplaar.
Mijn huidige LG43UN700 is nog geen jaar oud omdat mijn vorige het na jaren trouwe dienst begaf.
Stond ik nu voor de keuze dan zou ik gaan voor de Gigabyte Aorus FV43U HDMI 2.1
 
Ja je heb gelijk ik was in de gauwigheid even de CPU vergeten te checken.

Beste nlreiniernl,

Randapparatuur is een ander ding. Ik ben fan van grote monitoren en heb al jaren een 43" exemplaar.
Mijn huidige LG43UN700 is nog geen jaar oud omdat mijn vorige het na jaren trouwe dienst begaf.
Stond ik nu voor de keuze dan zou ik gaan voor de Gigabyte Aorus FV43U HDMI 2.1
Ik snap hem. Als er weer ruimte is voor een upgrade kun je dan je monitor meenemen. 👍
 
Als ik mijn videokaart, GTX 1080 Ti, zou upgraden vanaf welke versie uit de 30 serie zou ik al vooruit gaan?
 
Een RTX3070 is al een goeie 11% (gemiddeld) sneller op alle gebieden.
Check deze site om videokaarten onderling te vergelijken.
 
Beste nlreiniernl, goede site bedankt voor de tip
 
Jongens als je geld hebt moet je het uitgeven. Komt het weer terug in de economie. Zo werkt het nou eenmaal. Als je het kan lijden moet je het doen.
 
Mee eens, maar moet wel enigszins zinvol zijn :))
 
Nouja een game pc is altijd zinvol.
 
Maar doe nog best wel veel meer dan gamen.... Vind het gewoon een lastig idee om nog veel geld in een ouder systeem te stoppen. Los van randapparatuur maar dat spreekt voor zich.
 
Ik dacht ook om deze keer maar gebruikt te upgraden. Doe ik eigenlijk nooit, ik haalde altijd nieuwe hardware. Blijkt het spul defect te zijn. Verkoper geeft niet thuis. Die fout maak ik maar 1 keer. Ik neem nu mijn verlies en ga naar de winkel.
 
Ik wel hoor, zoveel mensen op deze wereld die het financieel moelijk hebben en meneer heeft zoveel geld over dat het allemaal niet uit maakt, ga je schamen egocentrische ...
Laten we het wel gezellig houden hier, iedereen is immers vrij om te doen met zijn geld wat hij of zij wil. Ik heb het bericht daarom verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan