• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heeft het nu zin om een TR 1950X systeem te upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwtje

Bekend gezicht
Lid geworden
23 okt 2020
Berichten
176
Waarderingsscore
18
Mijn huidig uitgebreid Treadripper 1950X systeem draait nog steeds prima. Inmiddels is dit systeem met 32 GB intern geheugen, een GTX1080Ti, diverse SSD's en HDD's alweer 3 jaar oud.

Nu vroeg ik mij af of het zinnig is het systeem te upgraden. En zo ja door welke hoofdcomponenten.

Ben benieuwd naar jullie reactie.
 
Als alles prima draait waarom wil je dat upgraden? Is toch een degelijk systeem en drie jaar is nog niet zo oud.
 
Super degelijk en betrouwbaar zeker. Daarom kies ik ook altijd voor kwaliteit. En ja dat mag iets kosten.
Naast nieuwere specs lijkt het me ook wel grappig om 10 Gbit LAN op het moederbord te hebben.
Komt ie weer....Omdat het kan....
 
Die was ik ook al tegengekomen. Nu vraag ik me af kan ik één poort gebruiken voor connectie met mijn NAS (10Gbit) en de andere gebruiken voor bijvoorbeeld mijn netwerkprinter of 1GBit switch? Of werkt de kaart uitsluitend met 10GBit
 
Zulke kaarten werken steeds downgradable (zoals USB poorten), 10Gbit is de top maar alles daaronder werkt ook, zij het op aangepaste snelheid. Dus ja de NAS met de juiste kabel gaat op 10 Gbit lopen (max) en de netwerkprinter of switch gaan trager werken. Best ook eens nakijken of je NAS die 10 Mbit ook ondersteunt (zal wel, denk ik).
Zulke kaart lijkt me meer verantwoord dan het hele systeem verzwaren waar je dan toch niet echt veel van gaat merken.
 
Voor mijn NAS heb ik dan de 10Gbit kaart nodig circa € 150,=.

Op basis waarvan stel je dat ik niet echt veel ga merken door het systeem te verzwaren?
 
Omdat je al een stevig systeem hebt en alles prima werkt, zoals je zelf al aangaf. Upgraden kan altijd "omdat het kan" maar dan kan je misschien toch beter wachten tot er iets spectaculair wijzigt. Kan je eens een speccy maken en hier plaatsen, dan kunnen we eens kijken hoe je systeem hardwarematig in mekaar zit. En geef ook eens aan wat je allemaal doet of wil doen met de pc.
 
!0 Gig op Lan op Nas is zwaar overkill.

Die machines draaien de hardware nauwelijks om die snelheid te benutten
 
Heb je zelf ervaring met Synology NASSEN?

Maar verder zijn er mensen die Porsches rijden over landweggetjes...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan