• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

!HELP! 2 sec wit scherm bij pagina laden in een browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louis2000

Nieuw lid
Lid geworden
19 jun 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hey allemaal,

Ik heb 2 vragen.

1. Ik heb al tijdje een probleem, als ik op mij web browser (chrome) een pagina wil openen dan geeft hij 2 sec soms langer een wit scherm (zie bijlage). Daarna laad hij de pagina, soms wel soms niet. Ik heb al cookies gewist chache gewist ook via 'CMD'.

Ik weet niet goed meer wat te doen, heb het geprobeerd in microsoft edge ook juis het zelfde probleem.
Mijn pc zelf is wel snel bv mappen openen fotos, bestanden.


2. Op mijn samsung smarthphone heb ik ook chrome, de taal staat op NL maar telkens ik iets opzoek zoekt die franse dingen en franstalig. Ook al alles geprobeerd verwijderd enzo.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    523,6 KB · Weergaven: 8
Voila dit zijn de files, maar wat kan je hier juist aan zien?
Ook is er net bijgekomen dat ik niet kan typen in bestanden, windows saerch balk hmmm raar
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    36,1 KB · Weergaven: 5
  • FRST.txt
    38,6 KB · Weergaven: 4
Halo,

Via die files kan ik zien of er malware op je pc zit.

Voor je verder gaat wil ik je op het volgende wijzigen, ik zie dat je gebruik maakt van KMSpico.
Dit is een programma wat o.a Office legaal laat lijken en zo kan gebruiken.
KMSpico behoort tot de groep illigale programma's die we gaan verwijderen en ook door de programma's gebeurt dat die ik ga gebruiken om je pc Malware vrij te krijgen.
Hierdoor worden ook weer je Proxy en Hosts gereset naar standaard (ik weet niet of jij er ook aanpassingen aan heb gedaan).
Wil je dit allemaal niet dan gaan we niet door met het schoonmaken van je pc, wil je het wel doe dan de volgende stappen.

Stap 1.
Weg gaan naar
5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.png
Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in.
    14-20170420-72a17d.png
    . Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Web Companion
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.


Stap 2.
Ik zie ook dat je de naam van FRST heb veranderd, om deze te laten werken is het noodzakelijk dat je dat weer terug moet veranderen, dus doe dat als eerste en plaats de tool ook meteen op je bureaublad.

63-20180328-003bd2.png



Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
 

Bijlagen

  • fixlist.txt
    2,3 KB · Weergaven: 2
@abbs
.dit is het bestand sorry voor het wachten
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    9,1 KB · Weergaven: 5
Hallo,

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Scanner", klik op "Rapporten".
Dubbelklik op het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan