• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Help bij schoolvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiichaWillems

Nieuw lid
Lid geworden
6 mrt 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik heb wat hulp nodig bij een schoolopdracht :biggrin:

er zijn 2 stukjes code en het is de bedoeling dat je uitvind wat er op de plaats van de XXX moet staan. Ik heb het eerst zelf geprobeerd maar het is niet een programmeertaal waar ik ooit mee heb gewerkt en ik kon met google niets vinden. Ik hoop dat ik hier meer geluk heb.
De codes zijn rond een app voor het reserveren van kartonruimtes.
BONUS: als iemand kan vertellen wat voor een code het zijn en waarom ze wat doen zodat ik er nog iets van leer ben ik dubbel dankbaar.:smile:

Dit is de eerste code:
Het is de bedoeling dat rijen om en om licht en donker blauw worden.

Code:
function setRowBackgroundColor (int rowNr) {
if (rowNr % 2 == XXX)
{
table.row[rowNr] .backgroundColor = #bbbbff; // blauw
}
else
{
table.row[rowNr] .backGroundColor = #eeeeff; // lichtblauw
}

}

Dit is de tweede code:

Code:
String requestRoomNumber = makeSafe(httpRequest[q]);
String queryReservationDetails = "SELECT * FROM Reservations
    WHERE roomnumber = " & XXX;

Als je meer vragen hebt stel ze, maar dit is alles wat ik heb gekregen als informatie dus ik weet niet of ik antwoord heb.

Alvast bedankt,

Micha Willems
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp de opdracht wel maar je moet er natuurlijk wat van leren. Als je het antwoord hebt ben je wel klaar maar dan heb je er niets van geleerd. Dat is niet de bedoeling van naar school gaan lijkt mij.

Het gaat hier om de taal die men Javascript noemt. Als je nu eens in woorden moet opschrijven wat er in de code staat wat staat er dan?
 
Tja daar zit wat in

Van de eerste code denk ik dat er ongeveer dit staat:

Code:
Als het rijnummer modulus (geen idee wat een modulus is) 2 gelijk is aan XXX, dan blauw maken
Als dat niet zo is, dan lichtblauw maken

De 2e code snap ik minder maar dit is wat ik denk dat het is:

Code:
De eerste regel is om een veilige verbinding te garanderen door een code op te veragen denk ik.
Selecteer van de reserveringen de kamernummers als die gelijk zijn aan " & XXX

Dat is wat ik er van kan maken maar zoals ik al zij, ik nog nooit met Javascript gewerkt


Is dit wat je bedoelt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is wel heel erg basic... Wat voor een opdracht was dit (waarvoor)?
 
Met het 2de deel van de code zal hij de gevraagde informatie gaan ophalen.
 
Ik denk dat ik de eerste nu weet:). Het moet denk ik 1 of 2 zijn. Volgens mij maakt het niet uit welke.
Het 2e stuk code werk ik nog aan.
 
Laat het maar weten wanneer we je verder kunnen helpen en welke resultaten je geboekt hebt.
 
Ik zeg maar gewoon dat een modulus in dit geval niet 1 of 2 kan zijn.

Als je deelt door 2 kunnen de restgetallen alleen 0 of 1 zijn.

Daar moet je dus uit kiezen. Groetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan