• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Help W10 heeft zelf update gedaan en nu wordt WW niet erkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Advocatenodig

Nieuw lid
Lid geworden
21 jun 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik heb via Asbas een refurbished HP laptop aangeschaft, netjes met licenties en vooraf ingestelde Windows 10. In het begin werd ik gek van de constant terugkomende vraag voor een nieuw wachtwoord. Maar goed, het echte probleem ontstond bij de updates die hij uit zichzelf deed. De eerste keer dat mijn ww niet werd geaccepteerd, lukte het in ene alsnog. Maar nu, na de tweede keer, wederom zonder dacht ik dus, internet en constant stroom, toch de update binnen en ik kan mijn laptop niet meer in. Wat ik ook probeer en ik ben hier nu al meer dan een week mij bezig. Ik heb niet de nodige middelen om bv herstel te doen. Geen andere pc, hulp enz. Het is Ik, mijn mobiel en de laptop. Woon tijdelijk op een kamertje ivm scheiding. Weet iemand een loophole die ik zelf met mijn mobiel en wifi kan uitvoeren? Alvast bedankt voor advies of hulp. mvrgr Chantal
 
Waar in NL zit je ergens? Misschien iemand in de buurt die je even kan op weg helpen met een herinstallatie.
 
Of een nieuw gebruikersaccount aanmaken en goed configureren.

 
Gebruik je een Microsoft account of een lokaal account?
 
Zet W10 er opnieuw op, kun je alles precies instellen zoals jij dat wilt, wel de juiste versie gebruiken, W10 is al digitaal geactiveerd en je hoeft derhalve geen key in te geven wat 2 x wordt gevraagd.
Maak en USB stick die je via FN-F12 en het bootmenu start.
 
Hallo Allemaal, tot nu toe ben ik helaas niet verder. De laptop was een refurbished en eigenlijk voor mijn dochter door omstandigheden is hij bij mij gebleven tijdens de eerste keer aanzetten moest ik allerlei dingen aanmaken van uit W10 waar onder dus een user account én een WW die je verplicht elke zoveel weken Moet veranderen. Ik Heb nooit stil gestaan bij een gast account dus is er maar 1 User en die wil mijn WW gewoonweg niet meer accepteren. Omdat dit al gelijk bij het aanzetten gebeurt kan ik nergens heen. Heb geprobeerd in de veilige modus te komen maar ik krijg maar 4 opties taal controle harde schijf ed. Verder kom ik nergens in. Geen herstel punt bereikbaar, helemaal niks. Het erge is ik wilde 10 niet eens en ik weet echt niet hoe nu verder zonder alles kwijt te raken aan belangrijke info. Dit apperaat en mijn telefoon is alles wat ik heb dus erg lastig zo. dus als iemand nog iets weet hoor ik het heel graag
 
Je zou de tip van Lange Pier moeten kunnen uitvoeren, maar je moet dan niet in veilige modus zijn.
Maar op de manier zoals hij aan geeft in zijn bericht.
 
Jij bent niet erg handig geweest:

De laptop was een refurbished en eigenlijk voor mijn dochter door omstandigheden is hij bij mij gebleven tijdens de eerste keer aanzetten moest ik allerlei dingen aanmaken van uit W10 waar onder dus een user account én een WW die je verplicht elke zoveel weken Moet veranderen.

een WW die je verplicht elke zoveel weken Moet veranderen - dat had je dus niet moeten doen.

Heb jij een USB-stick van 8GB die leeg is?
 
Handig geweest of niet.Wat een niet erg vriendelijke opmerkingen is, laat staan een idee of oplossing. Het hoe of waarom is hier niet aan de orde,. mijn privé leven bv en mijn gezondheid ook niet. mensen komen hier als zij geen IT opleiding hebben bv, of verouderd en dus ook vast lopen. Feit is Windows 10 heeft een probleem voor mij gecreëerd. Ik heb bij het opstarten als leek heel braaf alle stappen doorlopen en dat is gewoonweg hoe het zit, mijn IQ heeft er niks mee te maken. Ik vraag om hulp en geen veroordeling. Als dat hier niet kan oké dan heb ik dat geprobeerd en ga ik als nodig weer verder zoeken. bedankt voor de serieuze reacties zeer gewaardeerd.
 
Last van de warmte zeker? en W10 doet niets uit zichzelf, de gebruiker die ermee werkt kan dat alleen.
Als je nu eens gewoon de tips opvolgt en uitvoert.

Aan dat gepiep heeft niemand wat.
 
Last van de warmte zeker? en W10 doet niets uit zichzelf, de gebruiker die ermee werkt kan dat alleen.
Als je nu eens gewoon de tips opvolgt en uitvoert.

Aan dat gepiep heeft niemand wat.
Bedankt voor je snelle reactie, in het kort, Alleen inwonend door scheiding. geen hulp van vrienden/kennissen ed. kan wel een stick kopen en dat is het. Er moet toch een reden zijn waarom het wachtwoord niet meer werkt? Ik doe nu alles met mijn telefoon, kan jij mij in kleine stappen uitleggen hoe ik die backdoor moet doen met stick en is dat echt de enige manier? Niemand met zelfde soort problemen want ik kom niet verder dan aan zetten en dan ww invoeren. Maar bedankt voor je advies :)
 
Kijk eens in bericht #2 … waar in NL zit je ergens? Er is misschien iemand van dit forum in de buurt om je belangenloos te helpen.
 
Niemand met zelfde soort problemen want ik kom niet verder dan aan zetten en dan ww invoeren.

Er zijn al 3 verschillende oplossing aangegeven, namelijk in bericht 3-4 en 6.
 
Het lijkt me toch echt het eenvoudigst om Windows 10 opnieuw te installeren. Ik doe regelmatig herinstallaties en er is mij nog nooit om een wachtwoord gevraagd om dit in te stellen.
Dus die vraag negeren. Eventueel een tijdelijke pincode gebruiken en dit na installatie weer uitschakelen. Kan dacht ik niet tijdens de installatie maar na uitschakelen geen wachtwoord meer nodig.
Echter indien het een wachtwoord van een microsoft account is kan je alleen nog maar een nieuw wachtwoord instellen (het oude wachtwoord kan je bij een microsoft account niet meer (her)gebruiken.
 
Kijk eens in bericht #2 … waar in NL zit je ergens? Er is misschien iemand van dit forum in de buurt om je belangenloos te helpen.

Hallo, momenteel zit ik met diverse gekneusde ribben in Amsterdam, kneusje op PC gebied was niet genoeg volgens mijn hangmat. Momenteel kan ik dus even nergens heen
Wel las ik een bericht dat Windows 10 maanden geleden al een probleem heeft gecreëerd in een eerdere update, die update gaf al een WW probleem. maar naar een aantal keer invoeren had ik succes. Na de laatste update niet. Kan dit de oorzaak zijn, dat er geen backup wordt gemaakt ondanks dat de melding zegt van wel dit las ik dus op phone in een nieuws bericht?. Maar iemand in Amsterdam die mij zou willen helpen over een week of twee als ik weer kan reizen zou zeer zeer welkom zijn. grtjs kneusje
 
Blijft een vreemd gebeuren de eerste update probleem met je ww invullen gaat na een keer niet en de twee keer proberen accepteert die hem wel en nu na weer een nieuwe update helemaal niet. Maar wat wil je zelf als oplossing, stappen uitproberen waar er hier boven meerdere van zijn aangegeven en dan met of zonder hulp van iemand uit Amsterdam ? Weet je zeker dat je het juiste ww gebruikt, ik vraag dit omdat na het lezen van je verhaal je het blijkbaar meerdere keren hebt aangepast, probeer de meeste eens die je nog weet en of hebt opgeschreven. Je weet maar nooit .Gr..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan