• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

herstel opties werkt niet windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricks900

Nieuw lid
Lid geworden
1 aug 2019
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Heb het probleem dat ik me pc opnieuw wil installeren nu heb je de mogelijkheid dat je herstel opties neem als deze gebruik dan zie je pc voorbereiding en daarna start de pc weer gewoon op , dus herstel windows niet
weet nu niet wat ik moet doen
 
Al deze instelling werken niet , de link geprobeerd maar ook deze werkt niet kom niet in een ander scherm met opstarten
Nu is dit een medion laptop weet niet of deze een toets heeft om er dan wel in te komen een F 1-10 ?
 

Bijlagen

  • Aantekening 2019-08-08 142847.png
    Aantekening 2019-08-08 142847.png
    101,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
nee ook niks helaas
 
Nee geen boot de pc start normaal op

Heb nog met veiligheid mode maar dan zie je dat hij blijft voorbereiden maar gebeurd niks
Vind waardeloos dat dan via usb zou moeten weet ook nog niet helemaal hoe dit werkt
 
Kennis of familielid met verstand van zaken die kan helpen?

Dit is de eerste keer dat ik meemaak dat die herstelopties niet willen werken, is ook niets over te vinden.
 
Heb van alles geprobeerd repair met cmd die vond wel wat fouten die zijn hersteld
via powerShell fouten laten zoeken en vind niks .
In logboek DistributedCOM 10016 zie deze steeds komen als fout ook deze krijg niet hersteld , heb daar voorbeelden van gevonden om op te lossen
 
als de herstel opties die standaard aanwezig zijn onder géén enkel beding willen werken of te gebruiken zijn dan zijn er mogelijk systeem bestanden verdwenen of de map Recovery bevat géén ReAgent .xml bestand ..

aan de ts zeg ik doe het volgende eens..

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5d36ff9885650-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter

Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..

En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

5d370a11de6bd-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..


indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
B]DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess [/B]


**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !

klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
CMD en Powershell zijn beide shells, wat heb je dan erin gedaan?

Voer deze eens uit in CMD of Powershell als admin.
"Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth"
Weet je of het daar aan ligt.

Die DistributedCOM 10016 is niet belangrijk.
 
Dank je voor de info , ik had dit al gedaan met cmd dat vond ik op internet
de eerste keer gaf hij idd een fout aan en heb alles door lopen wat hier ook staat en dat was hersteld

Ik heb geen dvd speler in me laptop dus moet het via usb hersteld worden
kan ik deze regel dan ook gebruiken ?
B]DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess [/B]


Oke dus DistributedCOM 10016 dat niet belangrijk weet ik dat :)
 
ja je kan die regel gebruiken maar let op dat je de X vervangt door de letter van je usb stick ..
stel dat je stick de letter M heeft..
dan dien je de opdracht
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth/source:WIM:M:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess in te geven ..

indien je over de iso beschikt kun je deze ook mounten …opladen in een virtuele drive ..hoe je dit doe werd er al vermeld.. rechtsklik op de iso en openen met selecteren …je kiest dan voor de Windows verkenner en bijgevolg verschijnt er een virtuele drive die deze iso mount ... je vervangt dan de letter X door de letter van deze virtuele drive
 
Oke dank je voor de info dan gaat het vast lukken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan