• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Herstelpunt opnieuw aan maken na Delfix-actie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Misschien handig te weten dat alle herstelpunten verdwijnen na een schoonmaak-actie met Delfix. Dus: even opnieuw aanmaken en in de gaten houden.
 
Het is maar net wat jij aanvinkt in DelFix:

5b069c6ecb8d4-DelFix.png


Als je het doet zoals hierboven staat, dan worden alleen de desinfectietools zoals Farbar enz. verwijderd.
Zet je een vinkje voor 'Purge system restore', dan zullen de herstelpunten verwijderd worden. Anders niet.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je de oude herstelpunten wil verwijderen wanneer je systeem zwaar geïnfecteerd was. Dan is het beter om weer met een schone lei te beginnen en een nieuw herstelpunt aan te maken.
 
Ja, dit is wel zo, maar je kan er mar beter direct na afloop een opnieuw aamaken. Net zo als bij een grote Windows-10 update 1 à 2 x per jaar.
 
De bedoeling van de schoonmaak actie door alle oude herstelpunten te verwijderen - is bedoeld om er voor te zorgen dat er niet teruggekeerd kan worden naar een herstelpunt dat geïnfecteerd is - waardoor weer een fix noodzakelijk is.
 
ja.. dat begrijp ik heel goed, maar wel goed te weten om tijdig een nieuw herstelpunt aan te maken (nogmaals).
 
Ik zal het Delfix document dien ten gevolge hiervoor aanpassen.
 
Ik zal het Delfix document dien ten gevolge hiervoor aanpassen.

Done: als laatste zal er nu dit staan:

Maak daarna desgewenst een nieuw herstelpunt aan.
Overigens zal Windows normaal gesproken dit na de herstart ook gedaan hebben.
 
ik zag niets in dier voege (van nieuw herstelpunt gemaakt) na Delfix, maar zo'n toevoeging is natuurlijk een goede zaak!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan