• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Herstelpunten in windows 11 verdwijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arietje

Junior lid
Lid geworden
6 aug 2009
Berichten
72
Waarderingsscore
1
Hallo,
Mijn aangemaakte herstelpunten in windows11 verdwijnen.
Er blijft telkens alleen de laatst gemaakte staan.
Erg vervelend als je door problemen die al even duren , via systeemherstel alleen een herstelpunt van bijv. 1 dag oud kunt gebruiken. Daardoor heb ik dus probleem alleen kunnen oplossen door schone installatie windows 11.

Mijn vraag? Hoe kan ik er voor zorgen dat nu alle herstelpunten blijven staan, ipv verdwijnen.
Heb wat opgezocht op internet, maar vindt niets bruikbaars, of is erg ingewikkeld, of krijg ik de aanwijzingen hiervoor niet op mijn laptop te zien. Oja, ruimte genoeg hiervoor, wan heb bijna 10 gb hiervoor gereserveerd.
 
Hallo,

Gebruik jij iets van een cleaner zoals CCleaner?
Die halen mogelijk jou herstel punten weg.
 
Nee, ik gebruik die of zoiets niet.
 
Dat is vreemd, want normaal horen je er meerdere te hebben.

Dit komt van de Microsoft Community waar iemand het zelfde probleem heeft, alleen onder Windows 10. Misschien iets om na te kijken.

Als herstelpunten automatisch verdwijnen is dit meestal omdat er onvoldoende ruimte beschikbaar is voor herstelpunten, of omdat de map waar deze opgeslagen corrupt is geraakt. Probeer alsjeblieft deze stappen om het te resetten om te zien of het hiermee wordt opgelost: Klik met de rechter muisknop op Deze Computer en selecteer Eigenschappen. Klik dan op Systeembeveiliging en vervolgens op de tab Systeembeveiliging op Configureren. Selecteer onder Herstelinstellingen de optie Systeembeveiliging uitschakelen en klik op OK. Start hierna je computer opnieuw op, en herhaal de stappen, maar selecteer dan Systeembeveiliging inschakelen. Zorg ook dat bij Schijfruimtegebruik voldoende ruimte is geselecteerd om herstelpunten te bewaren. Start hierna nogmaals de computer opnieuw op, en maak dan een nieuw herstelpunt. Start als het herstelpunt gemaakt is een derde keer je computer opnieuw op, en herstel dan naar dit herstelpunt.
 
Na dat ik gisteren windows 11 schoon geinstalleerd heb, heb ik bijv. met revo uninstaller paar voorgeprogrameerde probeerversies (office 365 en Mcafee) verwijderd. Die moet ik niet, dus weg. Zijn ook herstelpunten van aangemaakt. Maar die zijn dus dezelfde dag op 1 na weer verdwenen.
Daarna (op internet gelezen) heb ik die handelingen die je aan het eind beschrijft, ook gedaan.
Maar dat heeft nadat ik zelf als test handmatig paar herstelpunten heb aangemaakt, niet geholpen.
 
Voer ook eens een sfc scan uit.
Typ cmd in de zoekfunctie en open als administrator. Typ sfc /scannow en druk op enter.
Let op de spatie tussen sfc en /.
Wacht de scan af, aan het eind geeft hij aan of er fouten zijn gevonden en gerepareerd.
 
Ik heb het inmiddels voorlopig via een andere weg opgelost. Heb al vooriedere week backup image via een versieketenschema met Acronis ingesteld. (die deed ik eerst per maand)
De andere genoemde scans/tools houd ik in gedachten.
Bedankt voor het meedenken.
 
Hallo,

Doe het volgende dan eens:
Vul bij zoeken CMD in en klik op en klik rechts op "als administrator uitvoeren"
In het zwarte schermpje wat opent type sysdm.cpl en klik enter.
Systeemeigenschappen opent klik op het tabblad "Systeembeveiliging"
Maak daar eens een printscreen van en upload die via IMGDumper.nl 2.1 » Home
Plaats hier de eerste link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan