• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HerstelseWIN7 SP1herstelservice kan niet worden gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjord

Gevestigd lid
Lid geworden
26 mei 2010
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen.
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom.
In MS DOS krijg ik de melding:
De herstelservice kan niet worden gestart.
Ik voerde -als administrator- het commando sfc /SCANNOW uit en vervolgens:: C:\Windows/system32/sfckernel32.dll/OFFBOOTDIR=d\
/OFFWINDIR=d:\windows
Advies gevraagd.
Grttz: fjord
 
Jij maakt de klassieke fout door de Opdrachtprompt een DOS-venster te noem.
De Opdrachtprompt lijkt op een DOS venster maar is het niet.

Nu jou probleem: door drie verschillende opdrachten te geven weet Windows niet wat jij bedoeld.
Ik neem aan dat je in het zwarte venster een foutmelding kreeg en een tip hoe Help in te schakelen.

Kijk daarom hier: System File Checker (Windows)
 
Hallo die Abraham.
Excuus voor m'n late reactie.
Komkommertijd met veel -ook onverwachte acties.
Maar het zou niet bepaald getuigen van respect als ik de persoon die me al vaak uit de kompjoeter -penarie hielp negeer. Dus.Vandaar.
Maar ter zake: je stelt dat ik de 'klassieke fout' maak door het commando in Dos te geven.
Ik ben je link gevolgd waar ik nog veel meer commads vond.
Maar als dit niet in DOS moet, hoe dan wel? 'Uitvoeren' zet in elk geval geen zoden aan de dik.
Hoop dat ik duidelijk ben met deze vraagstelling.
GGRoet'n: Fjord
 
Er wordt niet gesproken over een klassieke fout IN dos, maar de benaming DOS.
DOS is een operating system en heeft niets met W7 te maken behalve dat ze beide van Microsoft zijn.
Waar je in werkt, de CMD is de shell van de command interpreter.

En wat is je eigenlijke probleem want dat meld je nergens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan