• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Het beste nieuws vandaag!

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
A

Abraham54

Gast
Hoera:
Stints mogen vanaf middernacht niet meer op de openbare weg

xxl.jpg

Harold Versteeg | Hollandse Hoogte


Minister Van Nieuwenhuizen heeft de Stints, elektrische bakfietsen voor kindervervoer, voorlopig verboden op de openbare weg. De eerste voorlopige resultaten van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) naar aanleiding van het dodelijke ongeluk in Oss wijzen op potentiële veiligheidsrisico's.
De Stints mogen vanaf middernacht niet meer de weg op. Uit onderzoek van de inspectie, politie en NFI komen twijfels naar voren over de technische constructie van de Stint. Er zijn meerdere problemen gevonden die ertoe kunnen leiden dat de Stint stilvalt of juist niet meer remt.
Ook in de praktijk is dit een aantal keer voorgekomen, blijkt uit drie meldingen bij de politie en navraag bij een bedrijf dat Stints gebruikt voor goederenvervoer.

Remmen gaat niet meer
De ILT meldt dat een van de stroomkabels kan loslaten door oververhitting, waardoor de Stint blijft hangen op de maximale snelheid. Hetzelfde probleem kan volgens de inspectiedienst ontstaan als de zogeheten gasveer afbreekt.
Remmen lukt in die gevallen niet meer, schrijft de ILT, omdat de handrem niet krachtig genoeg is. Ook een andere noodoplossing, het uitzetten van het contactslot, is niet afdoende, aldus de ILT. "Dit is in een panieksituatie geen natuurlijke handeling."
Ook zijn er technische wijzigingen doorgevoerd in het ontwerp van de Stint zonder dat deze zijn goedgekeurd door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

'Voorbarig besluit'
De bevindingen van de ILT zijn besproken met de maker van de Stint, Edwin Renzen. Hij zou de problemen met de stroomonderbreking na eigen onderzoek erkennen.
Maar in een eerste reactie tegen de NOS noemt Renzen het besluit van de minister voorbarig: "Er is geen onderzoek gedaan naar het wrak. Ze gaan uit van een werkhypothese, maar dat zou geen aanleiding moeten zijn om per direct alle Stints te verbieden op de openbare weg."

Ingrijpend voor kinderopvang
Het verbod heeft gevolgen voor een flink aantal kinderdagverblijven die kinderen halen en brengen met Stints. Het ministerie zegt dat het informatienummer 1400 beschikbaar is voor alle vragen over Stints.
"Ik besef dat dit een ingrijpend besluit is, met ook praktische gevolgen voor de kinderdagverblijven. Maar iedereen realiseert zich dat de veiligheid vooropstaat. Daarom heb ik dit besluit genomen", zei de minister in een persconferentie. De Stints worden in ieder geval van de weg gehaald tot alle onderzoeken zijn afgerond.
Bij het ongeluk in Oss op 20 september kwamen vier kinderen om het leven toen een Stint op een trein botste. Een ander kind en een begeleidster raakten gewond. De onderzoeken van inspectie, NFI en politie naar de Stints zijn nog niet afgerond.
"De pijn, het verdriet en het leed dat het ongeluk heeft veroorzaakt zijn niet te beschrijven", zei Van Nieuwenhuizen bij de toelichting op haar besluit.

De minister zei dat er nog een apart onderzoek loopt naar de vraag of de elektromagnetische straling van de spoorwegovergang in Oss invloed heeft gehad op de Stint. "Dat kan ook een mogelijk oorzaak zijn, maar ook dat onderzoek wordt de komende maanden afgerond."

Bron
 
Op halfbakken testen tot die conclusie komen, eerst goed onderzoeken hoe dat ongeluk is ontstaan.

En goed onderhoud laten plegen wat in veel gevallen ook niet is gebeurt, hier reden er ook een aantal waar nooit wat mee was en zo ook al die andere in het land.
 
M.i is een noodknop ook wel handig. Draadje om het lichaam/ pols . Op moment van calimiteit trekken en gelijk stil. Als nu de bestuurder eraf valt rijdt dat ding toch door? Maarja, ik realiseer me dat dit weer makkelijk achteraf gepraat is.
 
Ik heb dit bij ons in België nog niet zien rijden, en het is voor mij ook de eerste keer dat ik een stint zie .
Wat ik op de foto zie is onverantwoord !!! Een rijdende bak vol met kinderen en een rechtstaande bestuurder(ster) .
Worden met die dingen ook kinderen opgehaald in de gietende regen, in de winter wanneer het vriest .
Ik zou eens graag zien hoe je hiermee moet remmen als er ijzel is .
Rijd de mevrouw vooruit of achter uit ? Voor mij rijd ze achter uit ! Vooruit rijden doe je met de lading achter jou .
Moet men om met ding te rijden medisch geschikt zijn of niet ?
 
Hier rijden ze met weer en wind. Bij regen kan er een kap op. En idd de bestuurder staat achterop. En die dingen gaan nog snel ook.
 
Ik heb jarenlang elektronische rolstoelen gebouwd en gerepareerd, en wanneer er kermis in Tilburg was, lagen er hoogspanningskabels met daarover rubberen matten op straat. Bij sommige merken viel de rolsoel uit wanneer er overheen gereden werd. De opgewekte straling was funest. Pas later ontdekten we dat de straling de elektronica van slag bracht.
Het verbaast me niet als dit hier nu ook het geval is, de bovenleiding is/kan niet worden afgeschermd.
 
Zag toevallig een stukje hiervan in het nieuws langskomen.

Als je dan ziet wat men nu allemaal geconstateerd heeft aan dat ding wat niet op orde is dan is het eigenlijk heel bizar dat dit ooit wel een typegoedkeuring heeft gekregen.

Het lijkt wel alsof men voor de eerste toelating helemaal niet, of nauwelijks, gekeken heeft naar de kwaliteit en de constructie van dit apparaat. Laat staan of dit echt wel veilig is. En nog opvallender is dat dit ding in Duitsland niet de weg op mocht, maar bij die gekke Hollanders was dat allemaal geen probleem.


Jammer, want het is op zich helemaal geen gek ding. Het zit alleen heel goedkoop en knullig in elkaar. Vooral die ene, niet al te krachtige, handrem is een lachertje natuurlijk. Het belangrijkste is toch dat je in geval van nood altijd snel en veilig kan stoppen.
 
Rijd de mevrouw vooruit of achter uit ? Voor mij rijd ze achter uit ! Vooruit rijden doe je met de lading achter jou .
Moet men om met ding te rijden medisch geschikt zijn of niet ?

Mevrouw rijdt vooruit. Je rijdt met de kinderen voor je zodat je ze in de gaten kunt houden.
 
Omdat mevrouw de kinderen voor haar ziet rijd ze nog altijd niet vooruit . Een tram of busbestuurder zit toch ook niet achteraan in de tram of in de bus met de passagiers voor hem om ze in de gaten te kunnen houden !
Hoe kun jij de weg in de gaten houden als er een overkapping is ?
https://stintum.com/product/bso/

10 zitplaatsen . Welk rijbewijs moet men hebben om 10 personen te mogen vervoeren ?
 
Omdat mevrouw de kinderen voor haar ziet rijd ze nog altijd niet vooruit
De bestuurder van een stint staat achteraan en met een kap erop kijkt ze/hij daar overheen.
Hoe eigenwijs kan men zijn.....
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan